През настоящата 2015 г. Mercedes-Benz представи рекорден брой нови и обновени модели. На най-големите автосалони германците показаха кросовърите GLE и GLC, обновена G-Class, C-Class Coupe, както и фейслифт на семейството A-Class. Най-важната новина обаче компанията от Щутгарт запази за януари догодина. Тогава ще видим новата генерация на E-Class.
За модела излизат все повече и повече информации, които накараха експертите в бранша да го определят като „най-високо технологичния бизнес седан на планетата”. Дали е така ще стане ясно след малко повече от 2 месеца. Известно е обаче, че моделът ще получи 5 опции, които засега напълно подкрепят това твърдение.
Е-Class ще разполага с авангарден автопилот
Седанът ще разчита на най-модерните опции и технологии от флагмана S-Class. Той ще бъде оборудван със система за полуавтоматично управление, която включва десетки датчици и сензори в целия автомобил. Електрониката ще може напълно самостоятелно да управлява машината при скорост до 200 км/ч.
Автопилотът няма да се нуждае от пътна маркировка, като ще може да се ориентира без нея до скорост от 130 км/ч. Електрониката ще фиксира и запаметява участниците в движението, пътните знаци, пешеходците и дори постройките и съоръженията край пътя. В Mercedes определят технологията като „полуавтономен режим”, при който водачът все пак ще трябва да държи ръцете си на волана.
Освен това новата E-Class ще може да обменя информация с другите участници в движението. Технологията Car-to-X при модела ще позволи развиването на автономните системи за управление за бъдеще. Седанът също така ще може да изпраща автоматични съобщения в случай, че попадне в пътен инцидент.
Седанът ще се управлява от смартфон
Новата E-Class ще може да се свързва със смартфона на собственика, който ще се използва като дистанционно управление за паркиране. За това е нужно специално приложение, което да се инсталира на телефона. То ще може дистанционно да отваря вратите, а също така да стартира двигателя. Връзката със смартфона ще става чрез Bluetooth, като подобна технология вече се използва при новото BMW 7-Series.
Дизайнът на E-Class ще е в стила на S-Class
Mercedes W213, както е известен още бъдещият модел, ще се доближава на външен вид до новата S-Class, но ще получи и елементи от C-Class. Това се отнася най-вече за челните светлини.
На размери бизнес седанът ще порасне в сравнение със сегашната генерация. Очаква се дължината да се увеличи с 55 мм, като това ще се отрази и на междуосието. В момента при E-Class то е 2874 мм, което моделът отстъпва на конкурентите си Audi A6 – 2912 мм и BMW 5-Series – 2968 мм.
Интериорът също ще представлява комбинация между C-Class и S-Class. Предният панел е заимстван от флагмана на марката, като на него ще бъде поставен 12,1-инов дисплей. Аналоговите прибори пък са взети от по-малкото „братче”.
E-Class ще получи и хибридна модификация
Новият модел е изграден на платформата MRA, която за първи път бе използвана от Daimler през 2014 г. и която е в основата на Mercedes S-Class. Засега няма официална информация за двигателите на E-Class, но се знае, че те ще се различават значително от тези на по-малкия модел.
Очаква се базовата версия да получи бензинов турбо мотор с 4 цилиндъра и мощност 184 к.с. По-скъпите модификации ще бъдат оборудвани с V6 двигатели с мощност от порядъка на 340 к.с. Дизеловите варианти ще са с 4 цилиндъра, като най-мощният ще има 204 к.с.
Mercedes W213 ще получи и хибридна модификация - Plug-in Hybrid. С нея само на електричество седанът ще изминава около 20 км. Всички версии на модела ще бъдат оборудвани с 9-степенна автоматична трансмисия 9G-Tronic.
Автомобилът ще се научи да прогнозира аварии
Новата E-Class ще получи някои системи за безопасност, които досега не са познати в автомобилния бранш. Една от тях е Pre-Safe Impulse Side, която анализира риска от пътно произшествие с помощта на датчици, разположени в цялата каросерия.
В случай на риск тя подготвя пасажерите за евентуален удар. Първо се задействат въздушните възглавници, монтирани в седалките, които се надуват и избутват пасажерите към средата на салона. Това трябва да стане около секунда преди челния удар. Друга технология е Pre-Safe Sound. Тя също се задейства секунда преди удара, като активира звуков сигнал, който да подготви пътниците за предстоящия сблъсък.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
България в еврозоната - по-консервативна фискална политика срещу риск от прегряване на икономиката
OpenAI очаква най-малко 220 млн. платени абонати на ChatGPT до 2030 г.
Volkswagen планира да изнася автомобили, разработени и произведени в Китай
САЩ дават базова версия на изтребителите F-35 на Саудитска Арабия заради притеснения на Израел
ЕС е готов да представи правни гаранции за заем за Украйна от 140 млрд. евро
Отказани заявки и по-евтин газ на пазарите свалят цената на газа за декември
Михаела Маринова като новобранец в емблематичния мюзикъл "Кабаре"
"Кошмара" на ЦСКА е по-добър от Мауро Икарди
От Англия се стягат за бой над ПСЖ
Пини Гершон със силни думи към "лъвовете"
Росио Роблес
Луис Енрике и Пио Еспозито. Интер прави промени за мача в Мадрид
Левски трябва да мисли първо за титлата, после за нов стадион
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Bulgaria ON ART представя: Слава Георгиева и дебютната ѝ стихосбирка „Предвидила съм и тази рана“
Поверия за Андреевден – 30 ноември
Зимни стимулатори на имунитета – кореноплодни, билки и бульони
6 грешки на жените, които искат да променят партньора си
Арестуваха извършителя на 9 домови кражби във Варна
Как да останем топли и модерни тази зима
Търсят място за буферен паркинг в центъра на Варна
Мъж плати за такси във Варна с реквизитно евро (СНИМКИ)
Запалиха светлените на коледната украса във Варна (СНИМКИ)
Жестокост: Мъж преби и прегази с кола момиче
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки