Висок комфорт, новаторски технологии и оптимизирана ефективност, това са основните подобрения при новата Opel Astra. Убедихме се лично при локалния тест на хечбека.
Започваме с уточнение, че става дума за изцяло ново поколение на модела, което означава не просто нов дизайн, а и нови платформа, двигатели, трансмисии, технологии.
Докато сме на тема дизайн, трябва да отбележим, че Opel най-накрая демонстрира приемственост по отношение на формите. Новото поколение Astra (K) напомня до голяма степен на предшественика, което не се бе случвало досега. Новият модел е по-елегантен и стилен, но въпреки това можем да открием сходства с предишната Astra - нещо, което повечето компании възприеха преди години.

По отношение на платформата на новата Astra K, тя е напълно нова, като е позволила редуциране на общото тегло на автомобила с между 120 и 200 кг. при различните версии. Иновацията също така е предоставила по-просторен интериор, въпреки че външните габарити на хечбека са леко редуцирани - с 5 см на дължина с 2 см при междуосието.
Салонът е наистина просторен, като безпроблемно в него могат да се настанят четирима възрастни. Багажникът не е сред най-големите в сегмента, но е способен да побере четири средно големи куфара, което е напълно достатъчно за нуждите на повечето собственици на подобен автомобил.

Трябва да отбележим, че инженерите и дизайнерите са отделили подобаващо внимание на салона - както на материалите, така и на подредбата на уредите. Твърди пластмаси могат да бъдат открити само на най-незабележимите места, което обикновено е запазена марка на премиум моделите. В горната част на централната конзола сега е разположен 7-инчов сензорен екран на инфо-развлекателната система R 4.0 IntelliLink, позволяваща пълна интеграция на голяма част от функциите на личния смартфон чрез Apple CarPlay. Системата разполага и с навигация, чиито команди се индикират на дисплея на арматурното табло. На него се показват и знаците за ограничение на скоростта, за които следи специалната камера Opel Eye.
Съществена иновация в салона на Astra K са и седалките, които също правят препратка към премиум автомобилите. За тяхната разработка са били необходими цели 5 години, както и екип от над 100 специалисти. Седалките със сертификат от AGR (Инициатива за подобряване на ортопедичното здраве на гърба) са налични в няколко версии, като върховата предлага 18 (Да, 18!) вида настройки, сред които и на широчината на страничните опори. Налични са също функции като масаж, запаметяване на индивидуалните настройки, регулируема лумбална опора, отопление и вентилация. Освен това височината на креслата може да бъде регулирана с цели 65 мм. Помислено е и за пътниците на задния ред, за които може да бъде поръчана система за отопление на двете външни места.

Напълно нова е и гамата мотори на модела, като на разположение по време на теста бяха върховите към момента дизелов и бензинов двигатели. Първият е с обем 1,6 литра и генерира 136 к.с., а вторият е 1,4-литров със 150 к.с.
Вероятно дизеловият модел ще бъде по-предпочитан в Европа, тъй като предлага по-нисък разход на гориво и по-плътна тяга. Дори при натоварен автомобил - 4 човека с багаж, дизеловият Opel ускорява повече от прилично в целия оборотен диапазон. Турбо дупка не се усеща, приятно впечатление правят и изключително ниските нива на шум и вибрации. Не случайно германците наричат този мотор "шептящ дизел". Ще се отнася до потреблението, бордовата система показа смесен разход от 4,9 л/100 км.
Бензиновият двигател също заслужава внимание. Неговата тяга се усеща малко по-слабо в ниските обороти, но пък е по-отзивчив във високия оборотен диапазон. Регистрираното по време теста (20% градско, 30% извънградско, 50% магистрала) потребление бе 6,9 л/100 км.

Пътното поведение на модела е добре настроено и прецизно, но ни направи впечатление отсъствието на адаптивното шаси от предното поколение. Любопитно, но дизеловият модел показа доста по-твърда возия от бензиновия, като причината затова вероятно се крие в размера на джантите и гумите. Иначе новата Astra K се усеща по-лека, по-директна и комфортна от предшественика. Адмирации заслужава кормилната система, която е изключително информативна.

По отношение на технологиите, новата Astra е истински отличник. Тя предлага система за поддържане на лентата на движение с предупреждение за неволно напускане на лентата, индикатор за дистанцията до движещия се отпред автомобил, предупреждение за сблъсък с движещото се отпред превозно средство, функция за аварийно спиране и други. Най-впечатляващи обаче са светлините.

Да, светлините правят новата Astra новатор в сегмента, като са черешката на тортата при модела. Те са матрични - IntelliLux LED Matrix, и се предлагат като опция. Системата се състои от 16 светодиодни сегмента – по 8 във всеки фар. Те светят индивидуално, като засичат останалите превозни средства, оставяйки ги "в сянка". Така фаровете предоставят максимална осветеност, но без да заслепяват останалите участници в движението. Те работят напълно автоматично, като автономно превключват от къси на дълги и обратно.

Към момента новата Astra е налична единствено във версия с 5 врати. Предстои пускането и на комби. Цените в България започват от 29 925 лева с ДДС. Натъпкан с екстри екземпляр излиза около 50 000 лв.
Още снимки и подробности за модела вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Volkswagen планира да изнася автомобили, разработени и произведени в Китай
САЩ дават базова версия на изтребителите F-35 на Саудитска Арабия заради притеснения на Израел
ЕС е готов да представи правни гаранции за заем за Украйна от 140 млрд. евро
Отказани заявки и по-евтин газ на пазарите свалят цената на газа за декември
Зеленски пред два трудни избора: гражданска война или още жертви на фронта
ЕЦБ има нов план за засилване на международното влияние на Европа
Тотото на концесия: Защото държавата е лош стопанин или заради нечий интерес? (ВИДЕО)
Ивелин Михайлов: Влезли са и в дома ми, но "Величие" няма да се предаде
В "България сутрин" на 27 ноември от 09:30 часа: Близо ли сме до мира в Украйна?
Атанас Божилов преди SENSHI 29: Нов опонент, план за победа и мисъл за бенефис
Спортен празник по случай Международния ден на хората с увреждания
Маврут, гъмза, рубин - българските вина са готови за световната сцена
Луис Енрике и Пио Еспозито. Интер прави промени за мача в Мадрид
Левски трябва да мисли първо за титлата, после за нов стадион
Распадори, Нико, Руджери! Интер срещу кадри от Серия А
Проблеми за Юве! Не може да се прибере заради снега в Норвегия
Ивет Горанова с жестока конкуренция на световното по карате
Конте в екстаз от първата победа
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Bulgaria ON ART представя: Слава Георгиева и дебютната ѝ стихосбирка „Предвидила съм и тази рана“
Поверия за Андреевден – 30 ноември
Зимни стимулатори на имунитета – кореноплодни, билки и бульони
6 грешки на жените, които искат да променят партньора си
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Мъж плати за такси във Варна с реквизитно евро (СНИМКИ)
Запалиха светлените на коледната украса във Варна (СНИМКИ)
Жестокост: Мъж преби и прегази с кола момиче
Обсъждат състоянието на Аспаруховия мост днес в МРРБ
Ограмотяват варненските гимназисти как да се пазят от СПИН
Антикорупционната комисия погна партия "Величие"
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки