Непрекъснато растящата популярност на хибридните автомобили логично доведе до увеличение на техния брой на пазара. Оказва се обаче, че обявените от производителите нива на вредни емисии при тези превозни средства изобщо не отговарят на истината, тъй като са в пъти по-високи.
Разработката на зареждащи се хибриди (PHEV) предполага, че поне през част от движението си те ще използват само електричество и едва след като зарядът в батериите им се изчерпи, ще се включва двигателят с вътрешно горене. И тъй като по-голямата част от шофьорите всекидневно изминават сравнително малки разстояния, ще им е нужен само електромотор. Съответно, изхвърлените СО2 ще се минимални.
Оказва се обаче, че това съвсем не е така, като причината не е само в автомобилните компании. При тестове на своите PHEV-хибриди те използват официалните програми - WLTP и NEDC, които не само са общопризнати, но се използват и за формиране на политиката в производителите в автомобилната индустрия.
Проучване на екип от американски, норвежки и германски автомобилни експерти обаче показва шокиращи резултати. Те са проучили над 100 000 хибриди (PHEV), като част от тях са собственост на големи компании и се използват като служебни коли, а другите принадлежат на частни лица. Последните са предоставили информацията за разхода и вредните емисии на своите автомобили напълно анонимно.
Изследването е проведено в държави с различни климатични условия - САЩ, Канада, Китай, Норвегия, Нидерландия и Германия, като е засегнало 202 хибридни модела от 66 марки. Отчетени са и разликите в пътищата, инфраструктурата и шофирането в отделните страни.
Резултатите показват, че в Норвегия хибридите отделят с 200% повече вредни емисии от посоченото от производителя, докато в САЩ превишението на посочените от производителите стойности се колебае между 160 и 230%. Рекордьор обаче е Нидерландия, където средният показател е 450%, като при някои модели той достига 700%.
Сред възможните причини за високите нива на СО2 е посочена и още една неочаквана причина. Ако в дадена държава инфраструктурата от зарядни станции е слабо развита, то шофьорите не прибягват до редовно зареждане на акумулатора и използват хибридите като стандартни автомобили. Така похарчените пари за превозно средство със смесено задвижване (ток и гориво) не се изплащат никога.
Друг извод от изследването е, че хибридният автомобил губи своята ефективност при големи ежедневни пътувания. Затова, преди да бъде закупен такъв модел, собствениците му трябва отчетат режима му на използване.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Банка ДСК: Не просто следваме иновациите – създаваме ги
Може ли Европейският съюз да е антидотът на популизма?
Американските военни планират разделяне на Ивицата Газа и обезопасяване на само една зона
S&P 500 намали загубите в петък, но предпазливостта надделя на Уолстрийт
Германия отново променя плановете си за строеж на газови електроцентрали
САЩ позволиха изключение от санкциите за българските дружества на "Лукойл" до 29 април 2026 г.
Коледните пости за духовно пречистване започват на 15 ноември
Везенков и "Олимпиакос" записаха разочароваща загуба в Евролигата
От Суперлигата напират за звезда на Лудогорец
Янев с ключово решение за ЦСКА
В Левски ще въздъхнат с облекчение
Феликс Оже-Алиасим прескочи груповата фаза на Финалния турнир на АТП
Огромна радост за Карлос Насар! Ето тази новина чакаше големият шампион
Топ трансфери! Левски готви шампионска зимна селекция
„ЙОШУКУ“ – Японското изкуство на манифестирането от Азуми Учитани
4 вкусни рецепти за Коледните пости
Нумерологична прогноза за 15 ноември
Таро карта за 15 ноември, събота
Дневен хороскоп за 15 ноември, събота
Любовен хороскоп за 17 – 23 ноември
Виц на деня - 15 ноември
Костадинов се срещна с Медведев
Мачовете по ТВ днес (15 ноември)
Започват Коледните пости!
Времето във Варна на 15 ноември 2025
Честваме паметта на редица светци днес
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Вселената става по-студена и „безжизнена“
Екипажът на „Шънчжоу-20“ се върна на Земята
Извънземен живот в системата K2-18: Шансовете за това са големи