Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!

Само на 3 пазара в Европа колите с такова гориво са по-популярни
133
Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!
Снимка: Reuters

Продажбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%.

Според експерти, дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това са резултатите в Норвегия, където екологияга е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на "зелени" мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Само на три пазара в Европа дизелите продължават да са по-популярни, като един от тях е българският. У нас за първото тримесечие са продадени 4810 нови дизелови коли срещу 4546 бензинови. Другите два са Италия, където разликата е почти два пъти – 316 317 дизел срещу 189 768 бензин, и Португалия – 34 138 дизела срещу 25 314 бензин.

Що се касае до резултатите на автомобили с електрическо задвижване (електромобили и плъг-ин хириди), техният общ брой за първото тримесечие е 271 122. Това е едва 6,5% от пазара, като най-малко е търсенето в Словакия, Словения и България. Според статистиката на AAA Data у нас са продадени общо 55 такива коли.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


133
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
65
8
 
16
 
! Отговори
ГАсете фаровете преди 5 години
Засега единствено екологично чисти са автомобилите на газ. С традиционни фарове доказано безвредни/.Без инсталирани радиоактивни скенери /Всички нови автомобили вкл електромобили са с недопустимо вредни скенери инсталирани вместо доказано безвредни фарове..Увреждат жестоко въздуха,земята и всичко живо вкл пешеходци и деца..Един за 1000 км уврежда земята по тежко отколкото 1000 танка с дизелови двигатели от втората световна война
64
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Жокера. Това,няма да стане поне. Още 10 г
63
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо никой не каже за минуса на електромобилите - че набират твърде рязко и спират и на някои хора им става лошо? На мен в тролей, влак и трамвай ми става лошо понякога, а в автобус - не, защото електрическите средства са като вертикален асансьор - твърде рязко потеглят, а при спиране има зацепвания.
62
1
 
5
 
! Отговори
Гн Миташки преди 5 години
И какво ще правим колите на изплащане....
61
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Къде беше Боце -тиквума на парада? Или не иска да е 2-ра цигулка? Егото му не позволява?
60
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До HandelПолзва се течен кислород за горенето вместо въздух, а изгорелите газове се компресират и съхраняват на борда, това по време на бойни действия ест. Когато прикритието не е първостепенно бачкат и на шнорхел.
59
1
 
4
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До Анонимен 48: Приятелю, не си размахвай невежеството като байряк. От това то няма да стане по-малко. Как точно ще работи дизела под водата? Малко мислица да се приложи много ли е трудно? Не-атомните подводници имат дизелови двигатели и шнорхел, т.е. могат да стоят малко под повърхостта на водата и дизела да работи, да движи подводницата и да зарежда акумулаторите, но това е покана да дойдат лишковците и да я изпапат. А за атомните - да не мислиш че реакторите се палят и гасят както ти скимне?
58
1
 
2
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До Анонимен 49: Теоретически може - вторият воден контур върти турбина, която вместо да произвежда ток, чрез редуктор върти винтовете. Но при тези мощности нищо чудно редуктора да трябва да е по-голям от подводницата. Освен това е много по-шумен от електродвигателя, и без специални джаджи няма как да получиш безстепенно регулиране. докато иначе турбина ->генератор->елетродвигатели->винтове.
57
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Карам си дизел и няма да го сменям .
56
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
спокойно.преди месец пътувах в самолет заедно със сина на проф. Мермерски - Йонко Мермерски.Той има изобретена смес която намалява в пъти замърсяването от дизела, както и подобрява КПД-то. Сега се тества от големи компании, въпрос на време да го пусна това като публична информация :)
55
4
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди 15 години така почна експанзията на дизела. Беше забравен остарял и смешен. Никой не вярваше в него. Но големите лобита го пуснаха в действие поради натрупани големи количества . Ето днес дизела е ера през бензина. Икономичен , мощен , лесен при каране на дълги разстояния. Сега отново бутат в друга посока нещата скоро ще разберем защо. Това за екологията е алабааа за масата да вярва в него. Но в основата винаги е друга играта.
54
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дизелите, старите под евро 6, няма да се забранят въобще. Всъщност става въпрос за забрана за влизане в някои улици на големи градове. Например витошка в София и тем такива.. а евро 6 никъде няма се забрани поне още 10 години, пък тогава тя вече без туй няма да струва скъпо и човек живеещ в центъра на Париж или Берлин едва ли ще си го купи на старо..
53
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
НАФТОВА ПЕЧКА, като се раздрънчи и господ не може да е оправи. ЗАКРИВАЙ... ,с две ръце ЗА... .
52
1
 
19
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До Анонимен 56:Човече, какви екологично чисти, какви пет пари? Тоците да не се берат по дърветата? Нали трабва да се построят електроцентрали за тях? Или на въглища, или атомни (за водно вече капацитета е изчерпан). После трябва подстанции, далекопроводи, трафопостове, милиони километри проводници, милиарди акумулатори. Всичко това намалява и кпд, и "зелеността". Сега са зелени докато са гъзария.
51
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дизелът все още няма икономическа алтернатива. И понеже светът се върти около парите, не вярвам този добър двигател скоро да бъде забравен!
50
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В момента, главният източник на водород е разлагането на водата, и компресирането на водорода. После идва изгарянето във клетките. Обаче има една подробност, а именно, че енергията за разлагане е много по-висока, отколкото енергията за последващото движение! Демек не е икономически приемливо. Това няма почти нищо общо с брауновия газ, защото последният няма как да стане основен за движението без водородните клетки. А за тях виж началото на писанието.
49
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За хърватинът Н.ТЕсла пише, че е открил начин да използва статичното електричество от атмосферата, за да задвижва демонстрационния си електромобил. Как е ставало това, не е ясно, или се държи в тайна. Пише, че някакво устройство с размери на кутия за обувки е свързал с ел.двигателя и така е карал две седмици. После си е прибрал кутията и я е унищожил. Докато сега се залага на акумулиране на ел.енергията. Има огромна разлика. Ресурсът който Тесла е ползвал е неограничен.
48
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истукане, хубави са ел.двигателите, дума да няма. Имат много по-високо кпд. Но проблема не е в тях, а в съхранението на ел.енергията. Батериите все още не позволяват дълъг пробег без дозареждане,без да стане конструкцията недопустимо тежка и икономически недостъпна за масова употреба. Там трябва да се хвърлят усилия, а не с декрети да забраняват дизела. Навремето бензиновия мотор се е наложил като по-ефективен от парния, и хората са го предпочели него без разни забрани.
47
3
 
20
 
! Отговори
Павел преди 5 години
Сега масово западно европейците ще си пр одават старите дизели, за да си купят нови бензинови или хибриди. Едни пари ще преминат от народа към автомоб. компании. Пък и потреблението гориво като количество ще нарастне. Още повче пари ще си плаща народа. След време хоп..появява се нова технология - дизела става супер екологичен и предпочитан и така сегашната песен в полза на дизела.
46
9
 
25
 
! Отговори
Българин преди 5 години
Айде пак спекулациите!!?? Това, че голяма част от американските бургерояди се изплашиха до смърт от т.нар "дизелгейт", който беше нищо повече от маркетингов трик, не означава, че и европейците са толкова прости колкото тях!!! Не може бензина, който се харчи в повечето случаи 2 пъти повече от дизела, да е по-екологичен!!! Друг е въпроса, че същите бургерояди нямат двигател по-малък от 3 литра, че не ги задоволява!!!