Хора, пътища, автомобили... Вижте новите постановки в законите

Коментира ги бившият шеф на "Пътна полиция" Алекси Стратиев
Обновена: 8 май 2018 17:03 | 8 май 2018 12:45, Камелия Цветанова
52
Хора, пътища, автомобили... Вижте новите постановки в законите
Снимка: Булфото, архив

С разделянето на Закона за движение по пътищата на три части правилата ще бъдат доста по-ясни за всички, които се интересуват от това как трябва да се държат на пътя като участници в движението, независимо какви участници са – пътници, пешеходци, велосипедисти, автомобилисти и т.н. Това коментира пред "Монитор" бившият шеф на Пътна полиция Алекси Стратиев.

Още по темата
Ако парламентът одобри промените вече ще има Закон за движението по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства.

"Аз съм оптимист и смятам, че това е едно добро решение. Действително има много промени, като голяма част от тях са свързани с неща, които са извън правилата за движение, извън наказанията на водачите, т.е. в онази материя, която отива към другите закони", обясни Стратиев.

Според него колкото и да е сложно, до края на годината би трябвало промените да се случат.

От Закона за движение по пътищата се вадят нормите, които казват какъв трябва да бъде пунктът за техническия преглед на колата, какви трябва да бъдат тези, които извършват прегледа,  учебните форми, където се казва къде какво се учи, защо се учи и какви са изискванията към учебната форма, защото това са неща, които не касаят пряко движението.

"Имаше няколко текста, които предизвикаха доста спорове, например за задължителните вериги. Дори се появиха съмнения, че законът е лобистки и някоя фирма ще получи много пари от продажбата на милиони вериги. Това е абсурдно, никъде го няма в света и с тези гуми за зимни условия беше голяма сага, не мисля, че даже е решен съвсем добре, но сега законът в общи линии е коректен, тъй като това е и европейски проект. Нека да не забравяме, че ние сме една доста южна страна и на нашите географски ширини дори не всички държави изискват да има зимни гуми. Преминаването към задължителни вериги е една идея в повече. Достатъчно е да има зимни гуми и вериги с летни гуми – това да", обясни още Стратиев.

Според него новините законови промени са били обсъдени доста задълбочено.

Глобите обаче остават същите - ако карате с 30 км превишена скорост, глобата ви е 100 лв., ако карате с 31 км – глобата ви е 400 лв., което е малко абсурдно, при положение че при най-високите превишения от 60 км нагоре глобата нараства с по 100 лв. на 10 км.

Предлага се обаче отмяната на предимството на дясностоящите в кръгово движение, което според Стратиев и сега се случва при кръстовища, които не са регламентирани с пътни знаци.

"На всяко кръстовище винаги, когато не е регулирано от светофари, знаци или пътен полицай, винаги правилото е на десния в едно обикновено кръстовище. Кръговото кръстовище по нищо не се различава от другите обикновени кръстовища, само че имаме едно малко по-особено движение на автомобили, така че правилото на десния е всеобхватно. Навсякъде правилото на десния е валидно – за цяла Европа, тъй като то произтича от Виенската конвенция", мотивира се той.

Старатиев смята, че Законът за движение по пътищата е много сложен, защото касае абсолютно всички хора и това е причината ада търпи толкова много промени.

"Доста трудно ще се стигне до окончателния вариант на този закон, според мен не е изготвен идеалният, прекрасен вариант на един безпроблемен закон. Добре е, че започна това обсъждане. Участваха доста институции, доста хора. Без съмнение МВР пое ангажимент да има специални срещи специално по Закона за движение по пътищата", ообщи Стратиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
2
 
20
 
! Отговори
Съвет преди 5 години
Предлагат се решения в ЗДП каито граничат с лудост.Ние ли първи въведохми автомобилите че да правим открития в тази област? ЗДП трябва да бъде същия , както в ЕС. Никакви Български изгъзици. Колко по просто , толкова по ефективно.Котаджиите да проверявали на пътя газовете. Ми за какво са ПТП.При първоначалет преглед да са издава технически паспорт , за състоянието на автомобила.Катаджията го иска и ето готово. Просто.Само че ташите специалисти а и депутатите са сложни и не се зон. с прости неща
5
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никакъв смисъл няма от подобно нарязване на един цялостен закон. Така само ще се появява колизия между различни правни норми, уреждащи едни и същи правила и ще се създадат занапред проблеми. По-добре е да се работи върху настоящия закон и най-вече върху изпълнението на ангажиментите от страна на контролните органи, на които в момента и 10 закона ще са им малко, щом не желаят да заработят.
4
2
 
2
 
! Отговори
anonimen преди 5 години
да благоаря а грб ловеч за програмите чакам енева чакам още добре си похвалила
3
2
 
26
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Айде, Стратиев, да ходиш да се пенсионираш, че от толкоз умуване и промени живи хора не останаха.
2
5
 
24
 
! Отговори
bolbov преди 5 години
Проверявам и наказване водачите,а кой ще провери инвеститори и строители на пътища,по които всеки ден стават инциденти и се чупят коли.Трябва да съм пълен *** да си купя нова кола и да я обърна с гумите нагоре по магистралите на Бойко.
1
8
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Закривай и терминал 2!