Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45,
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


311
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
148
1
 
26
 
! Отговори
Мдааа преди 5 години
с намаляването на едрофондовете герб ще стават все по-нагли в опитите си да поддържат потока на крадени пари към сметките си. От вас зависи докога ще продължат да го правят. С `това са само 7 лева отгоре на сметката за ток` и `ще минем на дачии` определено няма да спрат да ви крадат.
147
0
 
10
 
! Отговори
БХ преди 5 години
Трябват ми пари. Трайте и плащайте.
146
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-високи екотакси за стари автомобили, означава още по-стари автомобили, както става навсякъде по света. Вместо човек да си купи 16 годишна стара кола, ще си купи малко по-евтина 20 годишна стара кола или ще продължи да си кара старата 25-40 годишна кола още поне 5-10 години. Повишаването на екотакасите и забрана на внос на стари автомобили над янкакви години са два сигурни начини за повишаване на възрастта на автопарка във всяка една държава. За онези 80% се лъже, че е за по-нови коли.
145
2
 
17
 
! Отговори
Мериджей от ЛИДЛ преди 5 години
Тържествено обещавам да си купя най-смрадливия дизел и да го паркирам на посраните павета с включен двигател, да дишат мутри, политици и секави кибици...
144
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 162А избирателите на БСП не може ли да си изнесете в Русия или Северна Корея?
143
1
 
17
 
! Отговори
питам преди 5 години
парите от "еко" таксите КЪДЕ отиват???риторичен е въпросътзащото отиват за фирмички които хем печелят от бракуваните автомобили, хем от държавата с таксите!
142
16
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пак ще гласуваме за ГЕРБ, таратайки не искам да ме тровят и да загрозяват пътищата!
141
0
 
14
 
! Отговори
МАРКО МАРКОВ преди 5 години
И СЕГА КОИ ЩЕ КУПИ БРАКМИТЕ НА АВТОКЪЩИТЕ. В БГ.,КАКТО СЕ ПИПАТ КИЛОМЕТРАЖИТЕ,ТАКА ЩЕ СЕ ПРАВЯТ И ДОКУМЕНТИТЕ ЗА КОЛИ С ИЗГОДНИТЕ ГОДИНИ.НЕ ИСКАТ ДА ГО ПРОУМЕЯТ ТИЯ ГЕРБЕРИ,ЧЕ ВНОСИТЕЛИТЕ ТРЯБВА ОЩЕ НА ГРАНИЦАТА ДА ПЛАЩАТ ЕКОТАКСИТЕ НА ВНОСА,А НЕ ДА ЧАКАТ ДА СЕ ПРОДАДЕ КОЛА И КЛИЕНТА ДА Я ПЛАЩА. ДА ВИДИМ КОИ ТОГАВА ЩЕ ВНЕСЕ *** ЗА 100 ЕВРО КУПЕН ОТ ИТАЛИЯ.
140
3
 
14
 
! Отговори
ваню хокинг преди 5 години
НИе сме прости и първични като Хаитяни и Зимбавийци. Цялата *** в която живеем си я заслужаваме напълно!
139
12
 
7
 
! Отговори
Край преди 5 години
Всички мерки за ограничаване на старите автомобили са МАЛКИ и закъснели. България вече е скрабаджииницата на Европа. И това не е щото сме бедни а щото сме диви и прости.
138
3
 
9
 
! Отговори
Оня преди 5 години
Брей гладнички ненаядени .
137
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много малко е увеличението, трябва в пъти да е за старите гробове.
136
6
 
6
 
! Отговори
сф преди 5 години
В нашия блок има няколко семейства преселили се от провинцията. Лошо няма. Но защо е необходимо да държат на паркинга по 3 - 4 вехти автомобила, които така и така само ремонтират и не карат, вместо да си купят един читав и да си го карат със здраве.
135
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нема може си купим нови свещи и след нас ще пуши като комин на ТЕЦ тези екотакси водят до замърсяване на околната среда.
134
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До extremistМного криво я разбрахте тази демокрация другари... демокрацията не е анархия и всеки да прави каквото си иска.
133
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това ли е мотивацията или поредното пълнене на бюджета. Старите коли във от големите градове, но с шанс в отдалечени бедни райони защо не да се карат. И къде по света такси, глоби се равняват на 1 повече МРЗ заплати. По-малко, но редовно събирани това дисциплинира.
132
11
 
2
 
! Отговори
33 преди 5 години
Ейй мизерници, увеличението е с 33 лв. спрямо сегашната цена за коли над 10 години. Стига сте ревали, червени ***.
131
15
 
4
 
! Отговори
стефчо преди 5 години
за над 10 годишна бракма ,таксата трябва да е 5000 лв според мен. Аз не искам да живея в свят заровен от ръждясала скраб и затиснат от ламарини на всеки квадратен метър!
130
7
 
2
 
! Отговори
kotarak преди 5 години
Контрол трябва, ама ги мързи да работят. Най е сладко да лапкаш и нищичко да не работиш. И да вдигнат цените, като няма контрол пак ще минават ГТП неизправните автомобили. И пак ще виждаме по пътищата 20 тонен камион който видимо не пуши , и до него някоя дребна колица след която става непрогледно.
129
3
 
20
 
! Отговори
extremist преди 5 години
ДОЛУ ГЕРБ