Димящи дизели... 100 хил. бройки внесени у нас, само през 2017-а

ЕК предупруди Германия да не изнася стари коли на изток
8 окт 2018 15:00, Бойчо Попов
82
Димящи дизели... 100 хил. бройки внесени у нас, само през 2017-а
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Европейската комисия предупреди германските производители да не продават заменени от страна на шофьорите дизелови автомобили в Източна Европа.

"Реекспортът е просто изместване на проблемите с качеството на въздуха от запад на изток", каза еврокомисарят Елжбета Биенковска, отговаряща за вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и малките и средни предприятия, пред Tagesspiegel.

"Все повече по-стари и опасни за околната среда дизелови автомобили са внасяни през границата в Източна Европа и продавани там евтино", твърди тя.

Според Tagesspiegel повече от 100 000 употребявани автомобила са били изнесени през миналата година само в България, от които почти една трета – силно замърсяващи дизелови коли.

Вестникът се позовава на европейската Organisation Transport & Environment (T&E).

"Планът на германското правителство за заобикаляне на забраните за шофиране (от страна на различни големи градове, б. ред.) може допълнително да засили проблема", предупреди полският еврокомисар.

Дизеловият пакет, който бе приет от голямата коалиция в Германия, предвижда, между другото, акция по замяна на колите от страна на производителите на автомобили.

Продължението на материала вижте в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
1
 
2
 
! Отговори
Някой си преди 5 години
До 54 ***!!
53
4
 
53
 
! Отговори
Shark преди 5 години
Хайде стига с тези автомобили, а! Стига сте повтаряли тази мантра, защо не говорите по този начин за изсичането на горите. Защо не се повдига публично въпроса за масовото изсичане на здрави дървета по градовете с цел застрояване!! Защо не поставяте тези въпроси, не ви позволяват ли??? ЕК ще ми каже какъв автомобил ще си купя. Като отида лично в Германия ще си купя каквото реша. Ясно! Вземете се в ръце и стига сте измествали въпроса. И съм убеден, че ЕК нищо такова не е нареждала на германците!!!
52
16
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има и много бензинови масларници....ама за тях никой не пише
51
21
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
V BALGARIA DA BADAT ZABRANENI DIZELYAZITE OT 01.01. 2019G.
50
21
 
17
 
! Отговори
хахахах преди 5 години
Тук са се събрали няколко собственици на нафтови печки и пишат, и чак си вярват колко са безвредни ?!
49
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До СО2Приноса на автомобилите към въглеродните емисии в света може да е най-много между 1-3%, като това са дължи най-вече на по-старите автомобили, 10% е абсурдна стойност!
48
10
 
18
 
! Отговори
СО2 преди 5 години
Световният проблем сега е глобалното затопляне заради по-голямото количество въглероден двуокис в атосферата. Твърди се че колите генерират 10% от въглеродния диоксид, като бензиновите коли генерират СО2 повече от дизеловите. Азотните оксиди са проблем само в няколко по-гъсто населени градове, най-вече в Германия, където колите са много и се използват много повече отколкото в България. ЕС ги глобява заради това и те сега ограничават дизелите. Видяла жабата, че подковават вола и тя вдигнала крак,
47
4
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-големите замърсители както на ФПЧ и СО2, са въглищните ТЕЦ-ве, горските пожари и естествени източници като вулканични изригвания - всичко останало е капка в морето. А най-глупавото е че целия ЕС е отговорен 9.5 от емисиите СО2, а Китай за 29.5%, САЩ 14.5% и Индия 7%, но разбираш ли според евро *** *** големия проблем е при нас и за това трябва да се върнем в 18 век. Но пък от друга страна как зелените талибани ще ни рекетират за субсидии и грантове, ако не вият колко сме виновни?
46
8
 
25
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Единственото замърсяване в Бълграия, което е над нормите е това с фини прахови частици (ФПЧ). През лятото, пролетта и есента то е в нормите, като колите генерират в София между 1% и 3% от максимално допустимите норми. Неизмитите улици замърсяват 24 пъти повече от колите. През зимата, когато замърсяваенто с ФПЧ достига до 5-6 пъти над нормите, делът на колите в това замърсяване е под половин процент. Дизвловите коли замърсяват по-малко от бензиновите. Само при азотните оксиди не е така.
45
2
 
26
 
! Отговори
намазан с гербичок преди 5 години
Признат факт е ,че в Бг. замърсяването от употреба на твърдо гориво е в пъти повече от автомобилното ,но от там държавата не може да изкара кинти -- много им пука за вашето здраве ,ще дигнат данъците на дизелите ще измислят някоя такса ще хвърляте някой лев повече за поредния стикер и пак ще си караме печките --така е в Бг. Просто предходното описано ограбване трябва да бъде научно и държавнически със загриженост обосновано !
44
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До КрайТи ли си умния който ръси щедро мозък, употребяващ думи като "фанеш" и "що"? И не дизеловите автомобили са причинителя на белодробни болести, ако беше така пушачите трябваше умират след 3-4 дръпвания от цигарата.
43
5
 
16
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Най-големите замърсители са електрическите коли, ако се отчете всичко свъразано с тях - замърсявания при производството им, замърсявания заради експлоатацията им и замърсявания при изваждането им от употреба. В западна Европа могат да си го позволят, защото извеждат повечето замърсявания в страни като България, а при тях остава по-чистата част.
42
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То една цигара замърсява с ФПЧ повече от дизелов двигател на празен ход с поне Евро 4.
41
4
 
11
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Тези коли дето сега се внасят, не са на по 20 и кусур години, което означава, че бензиновите замърсяват повече, но за България това не е толкова важно, защото замърсяването заради колите е между 0% и 12% от максимално допустимите норми за различните замърсявания и райони на България, вкл. и за София. Вероятно повечето внесени коли са между 7 и 10 годишни, което означава, че са по Евро 4 и Евро 5. Едва ли се внасят коли без поне Евро 4 или ако се ввнасят, са много малко.
40
2
 
0
 
! Отговори
намазан с гербичок преди 5 години
Колата едно на ръка --ами и аз пуша вече през......пуха.
39
5
 
13
 
! Отговори
Факт преди 5 години
При колите по стандартите Евро 5 (2009-2010) и Евро 6 (2014-2015), бензиновите замърсяват повече от дизеловите с изключение на азотните оксиди. При колите преди Евро 5, към азотните оксиди се прибавя и замърсяването с фини прахови частици, което е доста малко при колите по Евро 4 (2005-2006) и Евро 3 (2000-2001). Най-важното замърсяване е това с въглероден двуокис, а там бензиновите замърсяват повече от дизеловите.В България няма нито едно наднормено замърсяване заради колите.
38
16
 
6
 
! Отговори
Край преди 5 години
Проблема е че народа е по-*** отколкото беден.Като си беден що искаш да фанеш асма/ емфизем/ бронхит/ рак.По богат ли ще станеш!??
37
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И колко е опасен дизел евро 5 или 6, някоя зелена куха лейка ще каже ли?
36
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Отдавна трябваше да забранят коли които не са минали преглед на запад да не се внасят тук като коли. Там ги обявяват за скрап - тук ги регистрират и карат и тровят народа.Народа като е беден ще се вози на градски транспорт и влак - таман и БДЖ ще живне.
35
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
АМИ НАРОДЪТ Е БЕДЕН, КАК ДА КУПУВА НОВА КОЛИ.НОВИТЕ КОЛИ ГИ КУПУВАТ САМО ТЕЗИ ОТ ГЕРБ, САМО ТЕ ИМАТ ПАРИ ОТ ДАЛАВЕРИТЕ.