Димящи дизели... 100 хил. бройки внесени у нас, само през 2017-а

ЕК предупруди Германия да не изнася стари коли на изток
8 окт 2018 15:00, Бойчо Попов
82
Димящи дизели... 100 хил. бройки внесени у нас, само през 2017-а
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Европейската комисия предупреди германските производители да не продават заменени от страна на шофьорите дизелови автомобили в Източна Европа.

"Реекспортът е просто изместване на проблемите с качеството на въздуха от запад на изток", каза еврокомисарят Елжбета Биенковска, отговаряща за вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и малките и средни предприятия, пред Tagesspiegel.

"Все повече по-стари и опасни за околната среда дизелови автомобили са внасяни през границата в Източна Европа и продавани там евтино", твърди тя.

Според Tagesspiegel повече от 100 000 употребявани автомобила са били изнесени през миналата година само в България, от които почти една трета – силно замърсяващи дизелови коли.

Вестникът се позовава на европейската Organisation Transport & Environment (T&E).

"Планът на германското правителство за заобикаляне на забраните за шофиране (от страна на различни големи градове, б. ред.) може допълнително да засили проблема", предупреди полският еврокомисар.

Дизеловият пакет, който бе приет от голямата коалиция в Германия, предвижда, между другото, акция по замяна на колите от страна на производителите на автомобили.

Продължението на материала вижте в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Електрическите замърсяват много повече от дизела. 70% от тока се произвежда от ТЕЦове на въглища, и нямат никакви филтри, димят си и никой не ги гони, а снобите дават пари за елеткрически коли когато с тези пари могат да си купят кола от много по-висок клас, дизел която замърсява по малко.
13
3
 
17
 
! Отговори
nnm преди 5 години
Все си мисля ,че по-малкото зло е вносът на дизели с евро 5 вместо толерирането на тукашните 15-20 годишни димящи таралясници с изкорубени още преди десет години катализатори и неотговарящи на никакви технически изисквания .Стига с това елементарно сатанизиране на ДВГ и дизела в частност .В Бг това ни е най-малкия дерт . В Германия също ,ама там дерта им е държавата да не надвиши квотата си за вредни емисии ,а не толкова ,че ги е грижа за хората .
12
2
 
33
 
! Отговори
бг преди 5 години
Превоза на хора и стоки се извършва изцяло с превозни средства с дизелови двигатели. Нормално Д двигателя има по голям КПД. Автобуси и камиони са всяко трето превозно средство по АМ. .... Та не е проблема с Голф-2 на бай Пешо, който харчи по 10 л. на месец. ...
11
14
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Внесох си 5 годишен дизел с евро 5, да ме извинят, че пуши повече от тукашните бензинки на по 15 години
10
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
аз съм спокоен, сандъкова купи газ анализатор за каналите на КАТ и такива не могат да ги регистрират в България.Спя спокойно, въздуха ми е чист, а като се събудя сутрин краката отвити....
9
6
 
14
 
! Отговори
сф преди 5 години
Дизеловия двигател с катализатор, ако не го пришпорваш не замърсява повече от бинзиновия. Напротив отделя по-малко въглерод. Проблема идва от "настъпването" когато горивната смес не изгаря пълноценно и се изсулва през ауспуха във формата на сажди.
8
10
 
9
 
! Отговори
Веско преди 5 години
Димящи дизели!? силно замърсяващи дизелови коли!?!Уважаемия Бойчо използвайки такива манипулиращи епитети, би ли уточнил какво образование има? Инженер ДВГ, еколог-химик или може би физика на газовете е завършил? Води се една рекламна кампания за подмяна на милиони автомобили със съвсем груби и недоказуеми твърдения. И най-важното, замърсява не вноса на автомобили, а карането им. Направете дизела 8-10 лева и пазара сам ще се регулира.
7
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На ГТП да ги регистрират тези дето пушат и данъка по две, че и по три- просто е, а то сега само мрънкане и фандъшка безпомощност.
6
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Положението със старите МПС у нас може да се подобри само с решителни мерки, каквито има в много страни. Например- даваш стара кола за скрап,купуваш нова от магазина с 5% ДДС, но новите коли не са изгодни на властите. Старите харчат повече бензин, резервни части, ремонти и т.н., а за дсичко се плаща ДДС. Ако се оправят нещата с екологията какво ще правят многото екологични НПО. Това е за тях не е изгодно.
5
6
 
37
 
! Отговори
ТИР преди 5 години
Не, че дизеловите ни коли са последна дума на техниката, но кадят основно заради "качественото" гориво на вездесъщата Лукойл-Нефтохим.
4
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Германците с какво са виновни - бизнес. Правителството да въведе ограничение за вноса. Критериите могат да бъдат по година на производство, мощност, вид гориво, евростандарт и пр. Но се иска воля, а такава знаем при нашите управници липсва.
3
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
.....от които почти една трета силно замърсяващи дизелови коли.---------И къде е държавата тук? Контрол? Прегледи? Данъци? Стимули? Отстъпки?
2
14
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А да попитам бвнзиновите таралясници, внесени през 2017 дали не димят или те изпускат пречиствн кислород...
1
6
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
айде айде вече може да се успокоите с тези дизели ... излезе официален рипорт, който показа че 85% от мизерията се дължи на кюмбетата, дизелите причиняват под 5%. Като при тях проблема не е от новия внос, а от дараките на по 15+ години