По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%

Товарните автомобили до 3,5 т ще се облагат като леки коли
Обновена: 13 окт 2018 08:35 | 13 окт 2018 07:46, Анисия Иванова
110
По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%
Архив: Булфото

По-високи данъци ще се плащат за всички камиони и за старите мотоциклети от началото на 2019 г. Това предвиждат промени в данъчните закони, които са внесени от Министерски съвет в парламента. В момента за мотопеди и мотоциклети с мощност на двигателя до 74 kW (до 100 конски сили) и съответстващи на екологични категории “Евро 3” и “Евро 4” данъкът се плаща с 50% намаление. С промените отстъпката за моторите с категория “Евро 3” отпада, а за тези с “Евро 4” отстъпката става само 20%.

При камионите увеличението на данъка идва по две направление. В момента данъкът за товарните автомобили с технически допустима максимална маса между 3,5 тона и 12 тона се определя от общинските съвети в размер от 10 лв. до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост. С промените от 2019 г. данъкът ще се определя за всеки започнати 750 кг. Например в София данъкът в момента е 13 лв. за всеки започнат тон товароносимост. Така за камион от 10 тона налогът е 130 лв. Догодина за същия камион данъкът ще бъде 182 лв.

Още по темата

Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г. Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г., пише "Труд".

Допълнително увеличение на данъка ще има за старите камиони и автобуси. В момента за автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и седловите влекачи с екологични категории “Евро 3” и “Евро 4”, данъкът се плаща с 40% намаление. От началото на 2019 г. за автобусите, камионите с максимална маса над 3,5 т, и влекачите с екологична категория “Евро 3” отстъпка няма да има, а за тези с “Евро 4” данъкът ще се плаща с намаление от 20%. Така в горния пример, ако камионът от 10 тона е с “Евро 3” след ползване на отстъпката данъкът сега е 78 лв. Догодина отстъпка за него няма да има и ще трябва да се плати пълният размер на налога от 182 лв. Това представлява увеличение на данъка със 133%.

По отношение на камионите над 3,5 тона и автобусите с “Евро 5” и “Евро 6” няма промяна в отстъпката като данъкът ще продължи да се плаща с 50% намаление. При мотоциклетите с двигатели до 74 kW и с категории “Евро 5” и “Евро 6” отстъпката на данъка също остава без промяна в размер на 60%. По отношение на най-старите камиони, автобуси и мотоциклети с категории “Евро 1” и “Евро 2”, както и досега отстъпки няма да се ползват.

Промените се правят с мотива, че старите коли, камиони и автобуси замърсяват околната среда. Реалният ефект от промените обаче ще бъде сериозно нарастване на приходите на общините.

От 2019 г. значително ще бъдат увеличени и данъците на автомобилите до 3,5 тона, които са регистрирани като товарни. Това са както “баничарки” за зареждане на магазини с храна, така и луксозни джипове, регистрирани като товарни автомобили с категория N1. С промените тези автомобили ще се облагат като леки коли.

 В страната са регистрирани над 80 хил. мотопеди и близо 108 хил. мотоциклети без кош, сочат данните на КАТ към 1 октомври 2018 г. Така общият брой на превозните средства, които се придвижват на две гуми, е над 188,7 хил. Допълнително обаче в страната има и 1133 мотоциклети с кош, 205 мототриколки и доста бъгита. Така общият брой на превозните средства, които влизат в групата на моторите, е над 193 хил.

В топ 3 на най-разпространените мотоциклети и мотопеди у нас влизат Хонда (с 29 696 броя), Ямаха (25 615 броя) и Сузуки (с 15 237 броя). На четвърто място е Симсон с 12 125 мотопеда и 1866 мотоциклета. Но официални данни на екологичната им категория няма. Повечето мотори в страната обаче са стари. Например от всичките регистрирани мотори Ямаха, само 662 са на възраст до 5 години. Между 6 и 10 години са 1569 от тези мотори, а най-масови са над 20-годишните, които са 11 685 броя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още по темата: камиониданъкмотопеди
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво ли не измислят само и само да прибират пари и да скубят народа
56
0
 
11
 
! Отговори
Питам преди 5 години
Може ли някой да обясни какво общо имат парите със замърсяването на въздуха или с дупките по пътищата.? Сложен въпрос, а ?Те ли са виновни?
55
12
 
1
 
! Отговори
Я па ти... преди 5 години
До Анонимен 46 При капитализма всички трябва да имат коли. За това капитализма прави чудеса. Я сравни съвременна европейска България с отвратителната , мизерна НРБ.
54
1
 
20
 
! Отговори
Онлайн преди 5 години
Аз за себе си съм си решил въпроса със всичко, което държавата направи за да ми бръкне в джоба. Например имам тази година 300 лева повече данъци от миналата. Спирам да пазаря стоки от тук и започвам да си поръчвам от али-то и други онлайн сайтове, като само от разликите в цените тук и там си избивам данъците. Така си компенсирам разходите. Сега и най-дребното го поръчвам от чужбина дори да икономисам 15% само, но като се натрупат се печели. И всичко е законно.
53
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябваше да дадат пример с размера на данъка на стара кола с катализатор. Сега данъка на такава кола се вдига два пъти, а такива са повечето от половината коли в България.
52
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Повече от ясно е, че вдигането на данъците за автомобилите няма нищо общо с грижата за чистотата на въздуха. ГЕРБ както винаги ни ограбва максимално. Тук не го пише, но данъка за мафиотските коли пада три пъти, това са новите мощни коли.
51
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Трябва да ви направят данъците колкото са във Франция за да усетите сопата!" - когато заплатите и инфраструктурата за която се събират данъци станат като френските, тогава да се събират като техните.Проблемът не е в данъка, а в това че парите отиват при дружките на Тиквата, за да дебелеят дружно.
50
2
 
26
 
! Отговори
абсурдна държава преди 5 години
Значи до сега един 10 тонен камион е плащал само 78 лв , а аз за моята кола която е с бензинов двигател 1600 кубика плащам над 100 лв. Това е АБСУРДНО. Тоя камион при всички случаи замърсява поне 10 ПЪТИ повече от моята кола, следователно данъка трябва да му е много по-голям
49
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименНе е казано, че всеки трябва да има кола. В Холандия защо карат колелета?----------------В Холандия няма зима и няма нанагорнища.Може да питате как така няма? Ами ей така - равно е като тепсия и температури под нулата са изключителна рядкост.
48
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И като се вдигнат данъците въздуха по чист ли ще стане?Или това е поредното обирджийство от страна на Боце!
47
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 50 то и у Пазарджик няма медицински у университет, ама ако практикуваш медицина без диплома, май пак те глобявят... Зли хора.
46
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми няма ви ги дадеми бре. Мой са само 29млева, ама ша са борим за тях. Щото са наши! Щото обичаме си паричките... И ша са бийм до смърт!
45
20
 
11
 
! Отговори
той преди 5 години
Вие всички сте тиквуни и не заслужавате и това, което имате.В момента данъците в България са сред най-ниските в ЕС, те пак ми реват. Трябва да ви направят данъците колкото са във Франция за да усетите сопата!
44
3
 
24
 
! Отговори
Моторист преди 5 години
Мотивът - замърсяване, а вдигат данъка на най-икономичните мотори?Хаха, това си е чиста проба скубане на пари от мотористите.Ще им дадем - къде ще отидем, но ако искат чист въздух трябва да стимулират моторите, а не да ни скубят, като че ли караме голям СУВ.
43
24
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е казано, че всеки трябва да има кола. В Холандия защо карат колелета?
42
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В момента за мотопеди и мотоциклети с мощност на двигателя до 74 kW (до 100 конски сили)Вие от този сайт четете влагате ли малко логика в това което пишете бре.Къде има мотопед със 100 конски сили
41
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Една позната си продаде 11-годишния Сеат "Ибиза" с 370 хи. км и го ползваше само за да иде на работа, а познатите ми в Бг , като си купят кола и се почва едно обикаляне по всички молове в страната и чужбина и пак не могат да навъртят 20 хил годишно.
40
4
 
31
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
Още може! Султан Борисов знае стария пример, как един султан много години преди него е вдигал данъците, и питал везира си, какво прави народа след вдигането.-Народът псува на ум и негодува!-Още може, вдигай още! След поредното вдигане:-Какво прави народа?-Още по-люто псува, но плаща!-Още може! Вдигай още!След поредното вдигане, везирът дошъл сам:-Чудо, народът яде и пие, и се весели, и не работи и не плаща данъци!-Стига толкова, свали малко да ги позалъжем, и после-пак ще вдигнем!
39
0
 
13
 
! Отговори
Наблюдател преди 5 години
Инфлация.
38
1
 
14
 
! Отговори
сериозно ли преди 5 години
90 евро данък за КАМИОН ви се вижда много,сигурно и в Африка плащат повече,а се избиватеда се наричате европейска държава,питайте колко плащат в Европа,при 10 пъти по-ниски заплати от вашите,засрамете се е се смирете малко,че това самозабравяне ще ви изиграе много лоша шега