Такса "Задръстване" – трафик регулатор или пореден експеримент?

Експерти настояват за увеличаване на платените зони за паркиране
Обновена: 7 ное 2018 11:02 | 7 ное 2018 09:15,
114

Една от мерките срещу големия трафик в София е въвеждане на такса "Задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в сериозно натоварени пътни артерии.

Това посочиха от Експертния клуб за икономика и политика, които представиха своя доклад "Градоустройствена политика в София".

Стоян Панчев коментира пред Bulgaria ON AIR, че докладът им по проблема, от 42 страници, са част от работата, която касае цялото градоустройството на столицата, защото при предстоящите местни избори ще се говори много за София.

Още по темата

Той обясни, че рано или късно трябва да се въведе някакъв ценови механизъм за регулиране на столичния трафик, който да отделя тези, които искат повече от други да стигнат до центъра.

"Със сигурност няма да е популярна мярка, особено в началото. Това е опитът на много градове като Стокхолм и Лондон - там, където имаме струпване на автомобили в центъра", поясни той и подчерта, че идеята на тази такса да я има на определени места в София, а освен това зоните за платено паркиране би трявало да се разширят.

Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пък категорично отхвърли това предложение и настоя, че експертите, които са се събрали, не притежават компетенции в сферата на трафика, а предложената такса "Задръстване" по думите му е пореден експеримент на гърба на шофьорите.

"Първо организацията на движение в София е катастрофална. Ако обърнете внимание, в последните две седмици задръстванията са навсякъде. Стигаме до един парадокс, за нас облекчение няма, градският транспорт не се развива", категоричен беше Радков.

Председателят на обединението на шофьорите разкритикува експертите за това, че ползват чужд опит от много далечни места, като Лондон и дори Сингапур, а по думите на Радков може да се погледне и това, което правят в градове, които са доста по-близо до нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
0
 
6
 
! Отговори
Д 84 преди 5 години
Точно така е. Ако се вдигне средната скорост до примерно 30 км/час, колите ще са тройно по-малко, а ако се вдигне до 45 км/час, ще са 5-6 пъти по-малко по улиците.
83
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименAко в продължение на два километра няма светофари, задръстването ще е в перпендикулярните преки.
82
0
 
10
 
! Отговори
do 83 преди 5 години
Е как без светофар до всяка Била и Кауфланд??? Та те си плащат за да им сложат.Факт че е при добра организация, ако работя на 5км от вкъщи, мога със средна скорост от да кажем 40 , за 7-8 минути да стигна, да паркирам на паркинг и колата ми да изчезне от градската мрежа.Вместо това същото това разстояние аз го взимам за 20-25 и докато колата ми "изчезне" от пътя симулирам трафик... При тройно време на нормалното могат х3 автомобила да стигнат, за по малко индивидуално време.
81
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Основна причина за задръстванията са светофарите. Ако в продължение на 2 км няма светофари. може да минеш това разстояние, примерно за 2 минути с 60 км/час. Ако там сложат 2-3 светофара, средната скорост пада на 15-20 км/час и вместо за 2 минути, минаваш това разстояние за 18-24 минути, т.е. за 9-12 пъти повече време. Това означава и 9-12 пъти повече коли движещи се по улиците на София. Затова на някои колите им изглеждат много. Някъде светофарите са необходими, но в 90% от случаите са излишни.
80
0
 
10
 
! Отговори
extremist преди 5 години
ТАКСА ТИКВИ КОГА ЩЕ ИМА
79
0
 
1
 
! Отговори
extremist преди 5 години
ТИКВАТА ГИ РЕЖА ЗАЕДНО С КОРЕНИТЕ
78
0
 
7
 
! Отговори
Oleee преди 5 години
Тия, че са *** - *** са. Ама гражданите на София, докога ще търпят тия идиотизми ? И ще продължават да вярват на глупостите им ...
77
1
 
12
 
! Отговори
До 77 ооо преди 5 години
Мислят, та пушек се вдига. Затова така "разшириха" Малинов, че от двулентов, стана еднолентов, а това е най-натовареният булевард в 120 хилядния Младост, свързващ Младост с Цариградско шосе и по него минават над 70% от колите влизащи и излизащи от Младост. Малинов трябваше да го направят с по 4 ленти във всяка посока, без бус-ленти или с по пет ленти, ако сложат и бус-лента, като на кръстовищата трябваше да има и допълнителна лента за ляв завой. Вместо това - една лента плюс бус-лента и лента за
76
0
 
4
 
! Отговори
Радков... преди 5 години
Ахаха, няма такъв "капацитет" - рева 2 минути как новите острови пречели на колите и в заключение каза, че ако стане по-добър градския транспорт ще почне да го ползва!
75
0
 
19
 
! Отговори
ооо преди 5 години
Експертите, когато позволиха и позволяват застрояване балкон в балкона да са мислили. тия такси да си ги плащат те сега. Типичния пример е строителството на Гранд Каньон в Младост. Към бул.Малинов задръстването в пиковите часове и сега е огромно, при отварянето на комплекса ви е бедна фантазията какво ще стане. Експертите дали са наясно колко са се на.рали с този строеж? И към днешна дата нито община Младост, нито столична община са отговорили какви мерки са взели за трафика
74
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Платено паркиране няма в подобни на София градове по света.Прага е с размерите на София, дори като население.Само платен паркинг те оправя. Всичко останало е зони. Даже се плащат само с монети на автомат. Паркирането е брутално трудно, но поне е добре организирано, ако искаш да си плащаш за масов паркинг.
73
4
 
19
 
! Отговори
gio преди 5 години
този да спре да дава примери с държави с пъти над нашия ГДП. Ако отиде в Сингапур ще види, че упоментата системата работи, и се ползва главно от работещите, но няма сграда без подземен паркинг. Англия ситито достъпно само за таксита и повечето хора ходят с метро.А тук дупка до дупка и такси за всичко без да виждаш да се инвестира в нещо, но от общината ти казват средна цена на ремонта на дупка 100+ лв. и след 2 месеца два пъти по-голяма, мерси. В гр, транспорт смрад.
72
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цариградско шосе - стигаш до Орлов мост и после накъде? Минаваш през Центъра, а Цариградско шосе е едно от най-натоварените. По света натоварени булеварди не ги правят на паркинги, за да грабят пари за сини и зелени зони. Например, защо се паркира на бул. Патриарх Евтимий или на бул. Васил Левски в частта му между Попа и НДК? По-добре да си бяха останали двупосочни, както бяха преди години, и без да се паркира по тях.
71
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вместо да решават проблемите, фандъковци събират такси за некадърността си. Платено паркиране няма в подобни на София градове по света. Платено паркиране има в много по-гъсто населени градове, с много повече автомобили.
70
2
 
4
 
! Отговори
Поручик Ржевски преди 5 години
Всяка голяма столична артерия свършва някъде в нищото и продължава в тясна улица. Няма нужда от такси, има платен паркинг в центъра, може да се увеличи и готово
69
0
 
26
 
! Отговори
сс преди 5 години
значи за всички неща в държавата идеята на управляващите е да се вземат едни пари, тях не ги интересуват другите неща, наблюдават някаква сфера и измислят такса, данък глоба за да вземат едни пари това е боли ги фитила за жертвите по пътищата, вместо да подобряват определени неща те знаят да санкционират такъв им е милиционерския акъл...
68
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само богатите ще могат да влизат в центъра.
67
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
66, Америка и Европа са два различни свята. В Америка всичко е разчертано и планирано с оглед масова употреба на автомобили. В Европа, с нейните натъпкани градове от столетия, това трудно може да стане.
66
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мечтата на всеки сдобил се в власт е да ограничава, да налаг глоби и такси, т.е. да се прави на велик, вместо да си свърши работата. Това става и в България .
65
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В допълнение - София в момента е един скъп град, а не е ясно на какво отгоре. Цените (наеми, транспорт, магазини) са безумни за държава като нашата, в същото време насреща не се предлага кой знае какво. Жилищата не са някакви кой знае колко читави (особено новото строителство и панелките), инфраструктурата е плачевна за ЕС стандарт, транспортът не е уреден. А общината продължава да бичи глоби.