Такса "Задръстване" – трафик регулатор или пореден експеримент?

Експерти настояват за увеличаване на платените зони за паркиране
Обновена: 7 ное 2018 11:02 | 7 ное 2018 09:15,
114

Една от мерките срещу големия трафик в София е въвеждане на такса "Задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в сериозно натоварени пътни артерии.

Това посочиха от Експертния клуб за икономика и политика, които представиха своя доклад "Градоустройствена политика в София".

Стоян Панчев коментира пред Bulgaria ON AIR, че докладът им по проблема, от 42 страници, са част от работата, която касае цялото градоустройството на столицата, защото при предстоящите местни избори ще се говори много за София.

Още по темата

Той обясни, че рано или късно трябва да се въведе някакъв ценови механизъм за регулиране на столичния трафик, който да отделя тези, които искат повече от други да стигнат до центъра.

"Със сигурност няма да е популярна мярка, особено в началото. Това е опитът на много градове като Стокхолм и Лондон - там, където имаме струпване на автомобили в центъра", поясни той и подчерта, че идеята на тази такса да я има на определени места в София, а освен това зоните за платено паркиране би трявало да се разширят.

Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пък категорично отхвърли това предложение и настоя, че експертите, които са се събрали, не притежават компетенции в сферата на трафика, а предложената такса "Задръстване" по думите му е пореден експеримент на гърба на шофьорите.

"Първо организацията на движение в София е катастрофална. Ако обърнете внимание, в последните две седмици задръстванията са навсякъде. Стигаме до един парадокс, за нас облекчение няма, градският транспорт не се развива", категоричен беше Радков.

Председателят на обединението на шофьорите разкритикува експертите за това, че ползват чужд опит от много далечни места, като Лондон и дори Сингапур, а по думите на Радков може да се погледне и това, което правят в градове, които са доста по-близо до нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе направете го най-малко по 10 лева на час синята и 5 лв. зелените зони, да се разтовари тоя град от тия арогантни автомобилни питеци. Ще си оставят автомобилите в покрайнините на София и ще ходят до центъра с метрото.Градът ще се съсипе с този автомобилен трафик. Нужни са супер радикални мерки.
43
3
 
9
 
! Отговори
?! преди 5 години
Има ли нещо нормално в нашата държава?
42
0
 
14
 
! Отговори
Сон преди 5 години
А данък "Крадци" за 240 човека, кога ще въведете?
41
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да кръстиш някакво начинание Експертен клуб по никакъв начин не означава, че в него има дори един експерт.Като Хелзинкския комитет.
40
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всичките 100%от ония 80 %посещават този сайт
39
23
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като гледам булшинството пишещи ... ми става ясно, защо сме на това дередже.Всеки *** в таратайката и в мазаляка да кара барутника ... Колата не е право на всеки, а е ЛУКС. Искаме да живеем, като европейците, ама:- Паркираме по тротоарите;- Нещем да плащаме данъци;- Нещем да ходим пеша;- Нещем да ползваме градския; - Хръвляме си *** през терасата;- Хвърляме си *** по улиците;- Защитаваме нарушителите на закона, а не ги порицаваме;- и т.н.Еми няма да живеете в европейски град
38
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тоя Радков ако ми покаже пасарелка в центъра на който и да е европейски град ще го позлатя. Пешеходеца е най-важния участник в движението, а не колата. ВСИЧКИ сме пешеходци, но не сме всички шофьори!Този *** кара камион и не слиза от колата, а е тръгнал да обяснява на нас софианци как да живеем в собствения си град. Ами аз ползвам колата само събота и неделя и за извънградско, в града се движа с градския и пеша, защо ще ми прави пасарелки да ми забавя пътя с 50% примерно????
37
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
те една такса ако отменят веднага ще им рухне гербаво патриотарската "конструкция" за грабежи и геноцид
36
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Първо презастроиха града, има маса сгради без предвидени за тях паркинги.И накрая решиха, че това било проблем. Убавци.
35
2
 
17
 
! Отговори
ДОЛУ ГЕРБ преди 5 години
В Германия търсели възможности за пренасочване на трафика ...да им имам проблемите --тука търсим възможност да пренасочим Бате в друга област ,че ни изпрати в каменната ера...ДОЛУ ГЕРБ
34
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ама глобата да е за архитекта на града също така. Защо? - защото на всеки нов магазин сложиха светофар!затвориха Малинов за метрото, обещаха да го разширят и след 2 години получихме същият булевард разчертан на 3, вместо на 2 с повече светофари. А можеха да го направят с надлези.Околомръсното и Цар Борис 3-ти го слушам как го правят на нива от както бях малък. Нищо не са направили за всичките тези години.
33
0
 
18
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
Споко бе, след малко ще се яви Баце, и вече ще е наредил да не се гласува таэи такса.
32
2
 
10
 
! Отговори
Гробар преди 5 години
Трябва всячески да се финансираме за следващите избори, така че, за вас българи и такса "разтеж на ноктите" ще ви вземем. Аре млък и обратно в кошарката!!! Говедца стригани
31
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди около 5 години си мислех, че по-*** и некадърни управляващи не може да има..... оказа се, че имало! Какво ли ще видя още в тоя живот....
30
3
 
9
 
! Отговори
ДОЛУ ГЕРБ преди 5 години
Ееее... Бате , Бате да си беше седял в бекапето, а ти направи партия ГЕРБ и гледай колко дивотии произлязоха от това... явно на уроците дето ти ги даваше бай Тошо пак не си внимавал --слушал си първата част ,ама не си чул какво става във втората....ДОЛУ ГЕРБ !!!
29
0
 
12
 
! Отговори
АНТИ преди 5 години
Такса запек
28
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва да ви въведат такса зацикляне, защото от 10 години сте зациклили и търпите Бойко на власт.
27
1
 
19
 
! Отговори
Боже преди 5 години
Ела и си прибери верисиите! Тези, които направиха бул. К.Величков от нормален за преминаване булевард в кошмар за шофьорите са за пребиване. Трябва да им се забрани до края на живота им да се занимават с организация на движението. Дано не повторят експеримента си някъде другаде в София. Изумителна некомпетентност и неграмотност.
26
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
НИКОГА ПОВЕЧЕ ФАНДЪКОВА НА ВЛАСТ!тя повиши цената на билета с 60 процента и ВЪРНА ХОРАТА ПО КОЛИТЕ!ОНКОБОЛНА ГАД, СУМА НАРОД СЕ ИЗТРОВИХА ЗАРАДИ ТЕБ И БЕЗДЕЙСТВИЕТО ТИ!
25
17
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този Радков по какво е експерт само да попитам? Лондон след въвеждането на таксата за задръстване, постига намаление на трафика в тези зони с над 70%. Това ако не е успех, какво Е?Неможе всеки да кара кола до всякъде да иска да спира пред вратата на местата, където отива и да няма задръствания. Ние сме на челна позиция по брой автомобили на 1000 човека в Европа!Айде малко платените НПО-та да замлъкнат, че заради тях живеем в *** и всяка добра мярка бива представена, като "скубане" на народа