Такса "Задръстване" – трафик регулатор или пореден експеримент?

Експерти настояват за увеличаване на платените зони за паркиране
Обновена: 7 ное 2018 11:02 | 7 ное 2018 09:15,
114

Една от мерките срещу големия трафик в София е въвеждане на такса "Задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в сериозно натоварени пътни артерии.

Това посочиха от Експертния клуб за икономика и политика, които представиха своя доклад "Градоустройствена политика в София".

Стоян Панчев коментира пред Bulgaria ON AIR, че докладът им по проблема, от 42 страници, са част от работата, която касае цялото градоустройството на столицата, защото при предстоящите местни избори ще се говори много за София.

Още по темата

Той обясни, че рано или късно трябва да се въведе някакъв ценови механизъм за регулиране на столичния трафик, който да отделя тези, които искат повече от други да стигнат до центъра.

"Със сигурност няма да е популярна мярка, особено в началото. Това е опитът на много градове като Стокхолм и Лондон - там, където имаме струпване на автомобили в центъра", поясни той и подчерта, че идеята на тази такса да я има на определени места в София, а освен това зоните за платено паркиране би трявало да се разширят.

Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пък категорично отхвърли това предложение и настоя, че експертите, които са се събрали, не притежават компетенции в сферата на трафика, а предложената такса "Задръстване" по думите му е пореден експеримент на гърба на шофьорите.

"Първо организацията на движение в София е катастрофална. Ако обърнете внимание, в последните две седмици задръстванията са навсякъде. Стигаме до един парадокс, за нас облекчение няма, градският транспорт не се развива", категоричен беше Радков.

Председателят на обединението на шофьорите разкритикува експертите за това, че ползват чужд опит от много далечни места, като Лондон и дори Сингапур, а по думите на Радков може да се погледне и това, което правят в градове, които са доста по-близо до нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
104
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А относно фирмите коли, ако не си забелязал фирма, като ЕКОНТ изолзва коли регистрирани в Русе. А на територията на София се движат поне 50-100 такива непрекъснато. Много други фирми също ползват коли с регистрация в други градове, заради по-ниските данъци там. Само дебиил би говорил глупости от типа : не е проблема, че има много автомобили. Ами къде е проблема бе? какво освен бройката автомобили се е променило от преди 6 месеца например??? НИЩО!
103
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Отиди пред КАТ да видиш колко коли регистрират на ден - по 600-800 коли и тези са само със софийска регистрация. А дори и лизинговите коли немогат да изравнят сметката с колите, които ежедневно идват от близките до София градове.Така че проблема е в големия брой автомобили и това, че те са стари и пушещи. Аз съм на 40 години и преди 20 години София беше различен град. Свикнал съм да ходя пеша и да ползвам градския транспорт въпреки, че колата ми струва 50 000 лв. Селяците с дараците, тихо!
102
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако наложиш такса за натоварено кръстовище друго ще се натовари.Регулирането на кръстовищата става с една евтина система от датчици,които да регистрират броят на автомобилите чакащи на светофара.Когато например този брой стане десет или петнадесет например да пуска зелен сигнал. Също така и синята зона трябва да стане поне 10лв.Но на мафиотската фирма и е удобно да има големи обороти от дву левовата цена,скобите и паяците.
101
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За пореден път екипът на Фандъкова демонстрира *** поведение.Ненормалната организация на движение в София,ниската цена на синята зона и струпването на огромно количество провинциални коли са основа за задръстванията.
100
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това 600 на 1000 не е коректно число. Включват в бройката всички коли на лизинг, които се водят на софийски фирми докато собствениците ги изплатят, нищо, че колата се кара в Бургас или Варна, включват фирмените коли, които са регистрирани в София, но се ползват в провинцията и много други.
99
3
 
3
 
! Отговори
До 96 ахааха преди 5 години
КАТ може да каже и че 10 милиона коли напускат София или 100 милиона коли. Ти на КАТ вярваш ли?!Досега не съм срещал 350000 коли. Обикновено пишат 100 хиляди или 150 хиляди коли напускат София. Разбира се, в това число влизат и коли на хора, които не са жители на София, но за известно време са в София и по празниците се връщате по селата си. Май не си прочел "лични коли", а колите напускащи София не са само лични коли. Въпросът е да не се сравняват ябълки с круши - всички автомобили с личните.
98
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Експеримент! Безплатен и удобен градски транспорт! Този експеримент ще ви даде правилният отговор.
97
10
 
2
 
! Отговори
шофьор преди 5 години
Заради колите и тяхната прекомерна употреба, хората в България са затлъстели. Колкото по затлъстели, толкова по-мързелив. Колкото по-мързеливи, толкова по-малко искат да ходят. То е като омагьосан кръг. И така докато всички станем по 200-300 кг. Произтичащото от теглото е ясно.Всичко е пари. Хората осмелили се да искат промяна са оплюти от статуквото. Защото колкото повече се движим, толкова по-здрави ще бъдем.
96
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А такса некадърност и такса алчност, кога? И да, вие трябва да я плащате неуважаеми експерти и управници.
95
5
 
2
 
! Отговори
hubu преди 5 години
Българският народ е много беден и затова всеки се вози сам в автомобил. Не може да си закупи гараж или да си позволи платен паркинг. Трябва да може да се паркира пред входа на блока и то безплатно.Трябва да се ограничи трафика, който преминава транзит по жълтите павета и то с по един човек в кола. Може именно такива да се таксуват в час-пик.
94
2
 
3
 
! Отговори
ахааха преди 5 години
"Има преброяване от 2011 годона - 262000 лични коли, т.е. около 200 на 1000" ахаха, КАТ като кажат че преди празниците напускат 350000 коли София *** ще каже, че това не са лични автомобили и автомобилите са един на 10 човека...
93
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Такса "Задръстване" трябва да плащат кметове и общинари като преки виновници за задръстванията в София.
92
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
През 2011 жителите на град София са имали относително малко коли - 262 на 1000 жители според данните от пребояването на населението. Сега да са станали повече, примерно 280 на 1000 жители. В големите градове на ЕС е рядкост да срещнеш град, в който хората да имат по-малко от 400 коли на 1000 жители.
91
6
 
4
 
! Отговори
Обединение на Разума преди 5 години
"Още малко ще започнем да говорим, че трябва да плащаме и за въздуха, който дишаме".- Да се съпоставя въздух и притежание на личен автомобил ми идва прекалено крайно.В София има 600 автомобила на 1000 души. Виена - 395/1000. Берлин - 324/1000.Истанбул - 200/1000. Пасарелките само ще задълбочат проблема със задръстванията. Ако се мисли само как да се подобряват условията за автомобилното движение, ще се генерира още повече автомобилен трафик.
90
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София се водят, че живеят около 1230000 човека, но около 1/3 от тях са избягали в чужбина и едва ли някога ще се върнат обратно в България, т.е. от тези, които се водят официално като жители на София, реално живеят около 800 хиляди. Има едни други, които не се водят официално, че живеят в София, но са в София и те са около 100-200 хиляди, т.е. София е с около милион жители. Статистиките са толкова изкривени за брой на жителите и за брой на колите, че повече няма накъде.
89
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Очевидно е, че в София колите са малко. Това, че стоят в задръстванията на едно място не ги прави много. Задръстванията са заради лоша организация на движението, катастрофална, както казва този в статията и с което съм напълно съгласен. Всеки човек със средна интелигентност, като за загледа как е организирано движението някъде, където има задръствания, не след дълго започва да се чуди, кой некадърник го е организирал така лошо.
88
2
 
7
 
! Отговори
До 89 преди 5 години
Я ми обясни как колите от 262 хиляди през 2011 (200 на 1000 жители), са станали 650 на 1000. Ще станеш ли от масата, където умуваш?
87
2
 
5
 
! Отговори
Аман от умници преди 5 години
В София колите не са 650 на хиляда, както са внушили на онези 80%, а и във Виена на са 340 на 1000. Ако се беше поинтересувал, щеше да разбереш, че в бройката за София са и колите от Софийска област и тези от Столична община извън град София, а за анселение взимат само това на град София, Другата лъжа е, че се сравняват 340 на 1000 ЛИЧНИ коли във Виена с ВСИЧКИ автомобили приписани, както обясних по-горе, на град София. Има преброяване от 2011 годона - 262000 лични коли, т.е. около 200 на 1000
86
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Малеее тиквите са превзели *** явно. Виена имала повече автомобили- 340 коли на 1000 души, а в София 650 НА 1000. Всеки разбирач обяснява как кара кола и вика не е проблема в броя коли... Акъде е бе? Град изчисляван повремето на комунизма за 100 коли на 1000 души и при прогнозна населебие на софия от под милион... Къде е според вас проблема??? Аман от "умници", на маса и в нета много разбирате, ама нещо ВИЕ да промените НЕИСКАТЕ, А??? държавата е съвкупност от хора, хора от същия народ.
85
2
 
3
 
! Отговори
fake news преди 5 години
До gioсингапур е 5 квадратни метра и тоталел комунизъм. там ти казват как да живееш, какво да правиш, какво ти е позволено... ако искат могат да ти наредят да яздиш мишки утре и те ще го правят защото така за обучени. така че не ми давай за пример комунисти.