Такса "Задръстване" – трафик регулатор или пореден експеримент?

Експерти настояват за увеличаване на платените зони за паркиране
Обновена: 7 ное 2018 11:02 | 7 ное 2018 09:15,
114

Една от мерките срещу големия трафик в София е въвеждане на такса "Задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в сериозно натоварени пътни артерии.

Това посочиха от Експертния клуб за икономика и политика, които представиха своя доклад "Градоустройствена политика в София".

Стоян Панчев коментира пред Bulgaria ON AIR, че докладът им по проблема, от 42 страници, са част от работата, която касае цялото градоустройството на столицата, защото при предстоящите местни избори ще се говори много за София.

Още по темата

Той обясни, че рано или късно трябва да се въведе някакъв ценови механизъм за регулиране на столичния трафик, който да отделя тези, които искат повече от други да стигнат до центъра.

"Със сигурност няма да е популярна мярка, особено в началото. Това е опитът на много градове като Стокхолм и Лондон - там, където имаме струпване на автомобили в центъра", поясни той и подчерта, че идеята на тази такса да я има на определени места в София, а освен това зоните за платено паркиране би трявало да се разширят.

Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пък категорично отхвърли това предложение и настоя, че експертите, които са се събрали, не притежават компетенции в сферата на трафика, а предложената такса "Задръстване" по думите му е пореден експеримент на гърба на шофьорите.

"Първо организацията на движение в София е катастрофална. Ако обърнете внимание, в последните две седмици задръстванията са навсякъде. Стигаме до един парадокс, за нас облекчение няма, градският транспорт не се развива", категоричен беше Радков.

Председателят на обединението на шофьорите разкритикува експертите за това, че ползват чужд опит от много далечни места, като Лондон и дори Сингапур, а по думите на Радков може да се погледне и това, което правят в градове, които са доста по-близо до нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
64
1
 
10
 
! Отговори
До 64 преди 5 години
В САЩ няма голям град с раземрите на София, в който да има ограничения за паркирането. Нямат и задръствания. Не е нормално да се плаща за паркиране по улциите в София.
63
0
 
12
 
! Отговори
От 62 преди 5 години
(продължение)Преди 1989 година го минавах за 2 минути, после за 10 минути, за 20, минути, за 1 час, за час и половина и когато през 2008 година стигна до над 2 часа, престанах да минавам от там. Проблемът там не е от броя на колите, а от изключително лошата организация на движението и паркирането, както навсякъде в София. Сега при ГЕРБ нещата се влошиха заничтелно, но и преди това при Чнчулев и особено при Мафиянски бързо се влошаваха.
62
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нормално е в големите градове да е скъпо паркирането, но е и нормално, когато е скъпо и да има съответната инфраструктура. Пък то какво - хем скъпо, хем джунгла.
61
5
 
6
 
! Отговори
Край преди 5 години
Последното което желае властта е да ви ограничава. Тя не желае да ви глобява, не желае да ви забранява - щото така не я избирате. Властта иска да харчи вашите пари от милиардния софийски бюджет. Това се нарича див популизъм и за това се стигна до зариване на града с бракувани коли от цяла Европа.Та ако за нещо трябва да обвинявате властта това е че не жела да налага ред и да управлява а само да харчи парите както на нея и харесва.
60
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Прав е Христо Радков от това Българско обединение на шофьорите. Наистина организацията на движението е катастрофална. Аз ще добавя, че организацията на паркирането също е катастрофална и допринася много за задръстванията.Още преди години видях как в ж.к.Младост започнаха малко по-малко да променят организацията на движението и всеки път времето за преминаване на двата километра по Ал.Малинов между Цариградско шосе и Ал.Балан/Ат.Москов, се увеличаваше. Преди 1989 година го минавах за 2 минути, с
59
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И вместо реално да решаваме проблемите, ние ги замазваме - действаме по сталински - 'Има човек - има проблем, няма човек - няма проблем'!Да ви имам и решенията!
58
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ГЕРБ са партия бирници и не правят нищо освен да качват данъци или вкарват нови данъци.
57
0
 
12
 
! Отговори
.... преди 5 години
Явно е време фандъка и всички покрай нея като тоя да си ходят.Направиха каквото можаха вижда се ,че последните години не се справят и нещата стават по зле , нека да дойде някой който има реални решения а не да се решава всичко само с такси и глоби.
56
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Паркирането навсякъде из Европа е скъпо и това е факт.Но в София самото движение / паркиране е зле организирано. Като цяло, за нищо не е помислено да се направи адекватно. Единствената реакция на общината и държавата за проблемите са поредните глоби и ограничения. Толкова им е капацитета.И на фона на всичките глоби, данъци и т.н., градът е като бомбардиран, що се отнася до улици, тротоари и междублокови пространства.
55
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 40... и пишем "Нещем" слято, вместо поне "Не щем", а трябва да е "Не желаем"! После се мислим за образовани и раздаваме съвети.
54
1
 
0
 
! Отговори
Край преди 5 години
Глупостта и бедността вървят ръка за ръка.Като карат бракувани коли бедните по богати ли стават или само започват да приличат на богати.
53
0
 
3
 
! Отговори
jj преди 5 години
"Експерти настояват за увеличаване на платените зони за паркиране"Ами то експертите са основни данъкоплатци. Затова каквото искат експертите - това ще става.
52
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 40Погледни си първо правописа, после коментирай !? бУлшинството !?
51
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според данните от последното преброяване през 2011 година, хората в София имат 262000 коли - 47% от домакинствата имат кола. Повечето хора рядко ползват колите си през работните дни на седмицата, а в почивните дни, обикновено я позлват за пазар или за излизане извън София. 81,8% от хората в София отиват на работа с градски транспорт, а около 11% отиват на работа пеша. Въпреки това има задръствания. Причината е очевидна - изключително лоша организация на движнието и паркирането.
50
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А такса k**тен срещу подобни говорещи в ефир недоразумания кога?
49
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Супер, нека стане скъпо. Нека за разширят синята и зелената зона. Нека за повече от 1 кола на домакинство в София се плаща много, много повече. Аз съм "за". И аз карам и аз плащам и аз паркирам. Просто като е евтино за всички, стоят един куп неизполвани автомобили по улиците и прекарват 95% от времето спрели на едно място.
48
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ОчевАдно е, че тези нямат познания и опит, за да казват какво трябвало да се направи в София. Защо не се опитат да видят как във Виена например са решили въпросите с движението и паркирането и защо във Виена въпреки значително по-големият брой автомобили и значително по-интензивното движение, почти няма задръствания? Проблемът е, че даже и да видят как е във Виена, тези няма да го разберат. За тях всичко опира до нови такси и глоби, това е разбираемо за тях.
47
1
 
8
 
! Отговори
...... преди 5 години
Какъв е тоя некадърник бе .Тоя не знае какво се случва.
46
1
 
12
 
! Отговори
??? преди 5 години
Първо, тези на са експерти, а журналисти и дървени философи.Второ, кой им е платил да публикуват такива твърдения?Трето, кога най-накрая експертите по организация на движението и паркирането ще запчонат да решават какво да се прави в София?
45
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кметовете и централната власт задръстиха градовете. Те са виновни за задръстването със сгради и тесни средновековни улички. Санкциите трябва да са към кметовете и министрите, докато не разрешат проблема със задръстването. От широки улици, паркинги и зелени площи "сътвориха" средновековни градски улички и средновековни наблъскани и съединени сгради. Решението е да построят безплатни подземни паркинги или да отчуждят "сътворението" си и да върнат парите на строителната мафия, които са взели.