Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!

Повече от 60% от общо 694 800 работещи се придвижват с коли
Обновена: 23 яну 2019 07:20 | 23 яну 2019 07:20, Цветелин Димитров
253
Над 400 000 софиянци – сами в колата за работа!
Снимка: Булфото

Над 416 хиляди софиянци пътуват сами в колата на път за работа. Това става ясно от проучване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община сред служители и работодатели в големи фирми.

Повече от 60% от общо 694 800 работещи - по официални данни на НСИ, се придвижват с коли, като в някои компании делът им е значително по-голям. 90% от тях пък ползват собствения си автомобил, в който са сами, уточнява изследването. Анкетата има за цел да проучи предпочитаните начини за придвижване до работното място и как може да се постигне по-устойчива градска мобилност.

Два са мотивите на хората, които предпочитат автомобила пред градския транспорт - време и комфорт. Малко над една четвърт от интервюираните посочват, че това е най-бързият начин за придвижване. Липсата на удобен градски транспорт по съответния маршрут е вторият посочван фактор.

Дългото разстояние не е сред най-съществените фактори. Оказва се, че ако пътят до работното място е над 10 км се предпочита общественият транспорт, пише в. "Монитор". На първо място се подрежда автобусният превоз, но и трамваите се приемат добре, като бърз и екологичен транспорт, особено там, където мотрисите се движат с самостоятелни трасета.

Тези, които ползват градския транспорт, уточняват, че са се насочили към този вид придвижване защото имат удобна директна линия или пътуват само с едно прекачване. Метрото също е предпочитано, но трасетата все още не достигат до всички райони на града.

Около една пета от участниците в анкетата пътуват между 7 и 10 км. За немалка част – 27%, разстоянието до работното място е между 10 и 20 км. Средното времетраене на пътуването е между половин и един час.

Но за 10% пътуването е над час.

Младите хора се насочват по-често към споделено пътуване с автомобил, но то се осъществява предимно на връщане от работа. В най-честия случай то се осъществява от шофьор с личен автомобил и пътници, които нямат такъв. Според изводите на проучването обаче това не облекчава трафика, а по-скоро градския транспорт. За да се получи необходимият ефект, поне двама от пътуващите трябва да са шофьори, тоест така може да се спести една кола по улиците на града.

В анкетата са застъпени и нагласите за придвижване с велосипед. Участниците в проучването са посочили, че все още няма удобна система от велоалеи и пътуването на две колела е рисково на кръстовищата, както и по пътното платно и по тротоарите. Ключов фактор е и чистотата на въздуха в София.


253
Още от Коли
Toyota и Panasonic ръка за ръка: Правят нови батерии
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
200
1
 
2
 
! Отговори
Тигъра преди 3 седмици
За Това ви е мръсен въздуха
199
3
 
0
 
! Отговори
Истинската истина преди 3 седмици
До Истината Явно от 30 години не си се качвал в градски паспорт.
198
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Истината е, че в София вече не става за нормален живот! Пренаселено, критична маса от селяци от дълбоката провинция + некомпетентна селска кметица и селски екип разсипаха и малкото останало. Софиянци отдавна се изнесоха. Нормалните хора си търсят място по селата, малките градове или чужбина.
197
10
 
4
 
! Отговори
Кеф цена нема! преди 3 седмици
От колата по-убаво нема! Пущим си музичка, кеф ти кафе, кеф ти цигарка, некой сандвич, цъкам си лафче през блутута, нема да смърди на ypина, на пот, на подмишници, зимата парно, летото климатиче, па ако се случи гаджето да е до мен, мачкам мyшмyлката, докле й подгизнат гащетата!
196
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Аз обикалям из града с байк и ми е ок. Иначе зависи къде работиш, ако си на повече от 7-10 км.без кола няма как да се случи.
195
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Още един пример - Дружба - Павлово - минимум час и петнайсе в една посока многобой - търчане между спирки и борба в рейсовете, ако съм с багаж мисията е самоубийствена. С кола - 30 - 40 минути, при добър трафик може и 20. Е, аджеба, аз не съм ли човек, защо да си причинявам страдание всеки божи ден с фъндакския транспорт!? На улицата ли съм си намерил живота и здравето?
194
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Бедни ли сме... пари ли нямаме ... ;)
Във Варна и Пловдив е същото.
Автобусите са празни.
193
5
 
5
 
! Отговори
От 193 преди 3 седмици
Поправка
"то в София трябва да живеят над 4 милиона човека..."
192
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
За да отиват 400 хиляди софиянци на работа с кола, то в София трябва да живеят над 424 милиона човека, от които 2,6 милиона работещи.
191
2
 
7
 
! Отговори
До 191 преди 3 седмици
Защо си мислиш, че щом твоят град или село е такъв, какъвто си написал, то и София прилича на твоя град или село.
190
4
 
32
 
! Отговори
Обективен преди 3 седмици
При тези данни, просто няма как 400 хиляди човека от град София да отиват сами с кола на работа. По-вероятно са около 50 хиляди.
Ясно е и че голямо замърсяване от автомобилите в София няма, но след няколко години лъжи, че автомобилите са голям замърсител в София, доста хора вярват, че това е така. Заради задръстванията в София има увеличаване на замърсяването от автомобилите, но за това вината е в кмета и банадата й, че са некадърни да организират транспорта в София и затова лъжат.
189
0
 
14
 
! Отговори
Обективен преди 3 седмици
Според последните статистики, които намерих, през 2017 година в България е имало 392 "passenger cars" на 1000 човека население. За сравнение в Малта са били 627 на 1000, Финландия - 617, Кипър - 613, Полша - 586, Германия - 562, Чехия - 523, Белгия - 510, Испания - 505. За някои държави данните са за 2016-та: Исландия - 717, Италия - 625, Австрия - 552, Гърция - 479 и други. При тези данни, някакви твърдят, че колите в България били много!!!
*
Passenger cars са за превоз на до 9 души,вкл.водача
188
25
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Направете платено преминаването през централните зони на автомобили, които нямат Евро 5 или по-висок екологичен стандарт и шушляците с 25-годишните дизели и съмнителни газови уредби се мятат на градския транспорт!
187
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Софиянци притежават около 180-200 хиляди автомобила, но според "анализа", 400 хиляди отиват сами с кола на работа.
186
1
 
19
 
! Отговори
Истината преди 3 седмици
Не на последно място, времето за пътуване с градския транспорт се увеличи много, понякога до 10-12 пъти. Единственото по-хубаво нещо в сравнение с преди е метрото, но то не може да компенсира общото влошаване на градския транспорт в София
185
3
 
28
 
! Отговори
Истината преди 3 седмици
Истината е, че градският транспорт в София се влоши много в последните 30 години.
По моя оценка това се изразява в:
- средно увеличение от 6-7 пъти на времето между две превозни средства по една линия
- силно влошаване на маршрутната мрежа на градския транспорт
- неоправдано голямо поскъпване на пътуването с градския транспорт
- намаляване на броя на пътниците, които побира едно превозно средство на градския транспорт
- появата на бездомници в градския транспорт и на други хора с лоша чистота
184
0
 
17
 
! Отговори
Младост преди 3 седмици
До 181
Принципно това, което пишеш за кореняк софиянци би било вярно, ако апартамента ти е е разтегателен и побира всяко следващо поколение, което по правило до преди 1990 година беше по-многобройно от предишното. Аз също съм роден и живеех в кооперация на 2 минути пеша от плщад Славейков, но след като се ожених се отделих от родителите ми и отидох в крайните квартали. Най-дълго се заседях в Младост, като във входа имаше хора родени до Съдебната палата, до Петте кьошета, Витоша и Патриарха и т.н
183
2
 
11
 
! Отговори
+++ преди 3 седмици
Според преброяването през 2011 година, 46% от домакинствата имат автомобил. Заради домакинствата с повече от една кола, нека са 50%. 400000 коли всеки ден, плюс още 400000 коли, използвани рядко, предимно събота и неделя, стават общо около 800000 коли, или 800000 домакинства с кола. Средно домакинството е от 2,5 човека, т.е. в София има 2 милиона лични леки коли, което е дивотия. В София живеят около 600-800 хиляди човека, което е около 120-160 хиляди коли и около 70 хиляди отиват с кола на рабо
182
1
 
17
 
! Отговори
ха ха ха преди 3 седмици
"Ще дам пример живее в Люлин работи в Младост"
------------------------
Чудесен пример, дай сега и един за човек живеещ в южните квартали и работещ примерно Враждебна или в стотиците сгради по Околовръстното.

Много е лесно и заблуждаващо да хванеш 2 крайни точки на метрото и обясниш колко било удобно и бързо, преиначавайки цифрите.
181
15
 
7
 
! Отговори
до 179 преди 3 седмици
Точно това е проблемът, не всички са като нас, истинските софиянци. Преди писах (но раздразненият провинциалист ме изтри), че кореняците по правило живеем в центъра и работим пак тук. Придвижваме се без коли, освен ако не пазаруваме за седмицата. Вече изнемогваме под натиска на арогантния новодошъл, който не дава пет пари за комфорта в града ни, защото има друга култура - незачитането на околните, неразборията и мръсотията са обичайната му среда.