Старият германски дизел дими у нас: Ставаме ли автоморгата на Европа?

Все пак 10-годишните дизели са по-добри от 20-годишните стари коли у нас
Обновена: 10 фев 2020 14:07 | 10 фев 2020 13:26,
148

След като скандалът "Дизелгейт" избухна, в Германия на много места цените на старите дизелови автомобили се сринаха, а много градове въведоха забрани за движението на дизелови автомобили.

VW призна, че в много коли е сложен софтуер, който да манипулира данните за вредните газове и много от собствениците на тези коли решиха да се отърват от тях.

И докато Германия се пречиства старите дизели поеха към България и други страни от Източна Европа, където се търсят по-бюджетни автомобили.

Още по темата

Но в крайна сметка може да се окаже, че плащаме необосновано много за иначе изгодните си автомобили, защото истинската цена се плаща с най-ценното: здравето ни.

Засега ограниченията в Германия се отнасят само за т.нар. еко зони.

За да можете изобщо да се движите с дизелов автомобил ви е нужна специална винетка. Германия и Франция изискват такава, но двете са различни за двете държави.

В Италия дори има градове, в които в централните части могат да се движат само автомобили със специален режим.

В същото време в България еко зони още няма и хората с охота си купуват старите германски дизели, които не само са по-икономични, но и са по-изгодни.

Със сигурност голяма част от хората, които купуват тези коли, не са безразлични за здравето си, но нямат финансовата възможност да си купят по-екологичен автомобил.

В България са регистрирани 3,66 млн. автомобила, като от тях почти 1,4 млн. са над 20-годишни. Данните показват, че трите най-популярни марки автомобили в България са германски.

След избухването на "Дизелгейт" износа на стари германски коли за Източна Европа е нараснал значително.

"Много от тези автомобили са в пъти по-екологично чисти, от тези, които се движат в Бъглария над 20 г.", посочва пред DW Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Има ли индикации, че ставаме автоморгата на Европа - вижте във видеото на Deutsche Welle!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


148
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
140
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 132А *** дето го вкарват управляващите не ви ли дими? ***.*** го вкарва Христо Ковачки от БСП
139
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ФактПрез 2018 година достигнахме 40% от БВП на човек от населението от 1988 година по съпоставими цени.Луд ли си или да?
138
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Руснаците са най-добре.90 000 000 от тях нямат собствен автомобил и пред тях не стои този проблем.
137
1
 
1
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
Само дизел,или бензин,а не газова бомба със закъснител.
136
1
 
3
 
! Отговори
ИСТИНАТА преди 4 години
22 годишен Мерцедес - дизел, нов внос, 5л/100, 130 000 км пробег доказуеми със сервизна книжка, няма удари, салона нов - 7000 лв. ХАХАХА РЕАЛНО ЛИ Е?
135
3
 
1
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Стамаме? Че ние от 20 и кусур години сме. Преди това бяхме опитно поле за съветски стошеняци на излезли от употреба модели в развития свят. Така че нищо ново.
134
5
 
4
 
! Отговори
Х6 преди 4 години
Толкова е логично.Не регистрирайте стари дизели,особено фолксваген и дъщерните и фирми шкода,ауди,сеат...Само бензинови и то със задължението да слагат газ или метан и Готово...една и съща тема дъвчете от медиите.
133
3
 
7
 
! Отговори
дизелджия преди 4 години
Моят дизел е на 30.Чиста механика,никаква електроника,невероятна здравина.Между 2 сменявания на масло не харчи.Като гледам служебните николи които са нови съм отвратен от качеството на новите автомобили.Все едно,че са направени от картон.И Трабантите навремето бяха по здрави!Ужас,ужас,много голям ужас!
132
6
 
7
 
! Отговори
Сата НАТО преди 4 години
И кое не ви е като Западна Европа? Стоки ли няма, ядене и пиене ли е дефицитно, коли ли не карате? Миналата седмица веднъж ходих до Германия и веднъж до Австрия, само с лична карта. Билетът Виена -София със самолет ми беше 21 евро. Този кошмар, който беше до 1988 година отдавна е в миналото, тогавашният мижав стандарт съм го надраснал поне 8 пъти.
131
9
 
4
 
! Отговори
Факт преди 4 години
През 2018 година достигнахме 40% от БВП на човек от населението от 1988 година по съпоставими цени.
130
6
 
6
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Тези досегашни 30 години на демокрация и пазарна икономика ни пратиха далеч назад в развитието и никога няма да достигнем нивото сред останалите държави в Европа, на което бяхме през 1988 година.
129
4
 
4
 
! Отговори
Я па ти.. преди 4 години
До Анонимен 131 Това са пълни лъжи. Никой нищо не ти е обещавал. Всички се надявахме че ще станем като Западна Европа.Но не се получи.45г. социалистически възход трудно ще се избие.И все пак живеем по добре.
128
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кола, която се кара на градско, няма как да не пуши. Особено дизелът, който изстива бързо, а загрява тръдно. Дизелът е за комерсиални цели - да го запалиш сутринта и дажне го гасиш цял ден. Ори градско каране той на практика 80% от времето е студен и нафтата излиза полуизгоряла. И всякакви финтове за избягване на това, са скъпи, сложни и ненадеждни. Малолитражен дизел евентуално може да се вгради в хибрид.
127
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А *** дето го вкарват управляващите не ви ли дими? ***.
126
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Първо потърсете сметка на фирмите, които ползват огромни допотопни камиони. Евро 4 изобщо не е толкова мръсен.
125
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Едно време, през 1989-1990 години, новоизлюпените демократи от СДС ни убеждаваха, че само след пет години демокрация и пазарна икономика средният българин ще си купува нова кола с три месечни заплати. Сега средният българин получава 750 лева заплата бруто, което е 582 лева нето. Та каква нова кола ще си купи с три такива месечни заплати и то 30 години след като в България има демокрация и пазарна икономика, а не 5 години.
124
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За България старите немски коли са нови. Само в София е малко по-различно, тъй като колите в София са средно на 11 години. Старите немски коли обновяват значително автопарка ни. Бензиновите и дизеловите автомобили до 10 години замърсяват еднакво пренебрежимо малко. В Германия не е така. Там азотният диоксид им е проблем, като там автомобилите замърсяват 28 пъти повече с него от тези в България на единица площ в големите градове подобни на София.
123
6
 
1
 
! Отговори
Bobi преди 4 години
проценти, мроценти.... Един кашкай е 230 евро на месец. Колкото е надника на детето ми. Е има и начална вноска, към заплата и половина.
122
9
 
1
 
! Отговори
Мъдю преди 4 години
15000 евра 5г шкода суперб дизелак на 60 000км
121
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ГретаГретооо, гретоо,Новия Гоуф е Евро6+ с карбамид, отзад е чисто като с цветяА 14г изтърбушен Голф без ЕГР и орязана генерация е коптор. Аре нема смисъл от такива сравнения...