Старият германски дизел дими у нас: Ставаме ли автоморгата на Европа?

Все пак 10-годишните дизели са по-добри от 20-годишните стари коли у нас
Обновена: 10 фев 2020 14:07 | 10 фев 2020 13:26,
148

След като скандалът "Дизелгейт" избухна, в Германия на много места цените на старите дизелови автомобили се сринаха, а много градове въведоха забрани за движението на дизелови автомобили.

VW призна, че в много коли е сложен софтуер, който да манипулира данните за вредните газове и много от собствениците на тези коли решиха да се отърват от тях.

И докато Германия се пречиства старите дизели поеха към България и други страни от Източна Европа, където се търсят по-бюджетни автомобили.

Още по темата

Но в крайна сметка може да се окаже, че плащаме необосновано много за иначе изгодните си автомобили, защото истинската цена се плаща с най-ценното: здравето ни.

Засега ограниченията в Германия се отнасят само за т.нар. еко зони.

За да можете изобщо да се движите с дизелов автомобил ви е нужна специална винетка. Германия и Франция изискват такава, но двете са различни за двете държави.

В Италия дори има градове, в които в централните части могат да се движат само автомобили със специален режим.

В същото време в България еко зони още няма и хората с охота си купуват старите германски дизели, които не само са по-икономични, но и са по-изгодни.

Със сигурност голяма част от хората, които купуват тези коли, не са безразлични за здравето си, но нямат финансовата възможност да си купят по-екологичен автомобил.

В България са регистрирани 3,66 млн. автомобила, като от тях почти 1,4 млн. са над 20-годишни. Данните показват, че трите най-популярни марки автомобили в България са германски.

След избухването на "Дизелгейт" износа на стари германски коли за Източна Европа е нараснал значително.

"Много от тези автомобили са в пъти по-екологично чисти, от тези, които се движат в Бъглария над 20 г.", посочва пред DW Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Има ли индикации, че ставаме автоморгата на Европа - вижте във видеото на Deutsche Welle!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


148
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
100
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От 25 години сте автоморгата на европа. Колко нови автомобила виждате по улиците. Най новите ви са 10 и 15 годишни. Новите коли ги карат само Мутрите и сеяндурските балами у парламата. От 22 години живея в държава където новата кола нее лукс. На всеки 5 години си сменявам автомобила. Връщам старият оценяват го доплащам и се качвам на автомобил от магазина. Кога ще стане това при вас. Когато ви цъФнат налъмите ли голтаци Умни. Дръжте го тиквата на власт и му лиете таааците. Умници.
99
6
 
2
 
! Отговори
Замърсяване преди 4 години
Добрата новина е че сметнато на човек Българите караме по-малко от средните километри за Европа. В по-голямата част от старите БЕНЗИНОВИ автомобили са оборудвани с Газови или Метанови уретби. Такситата карат почти изцяло на Метан.Това до някъде смекчава замърсяването.Но старите ДИЗЕЛИ се виждат с просто око. Веднага познаваш кой кара стария Дизел на светофараАспекти* Стар автомобил не е равносилно на Мръсен* Стар ДИЗЕЛ е равносилно на мръсен автомобил защото на практика няма ДИЗЕЛИ на Газ
98
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какво означава ставаме ли автоморгата на Европа? Кога не сме били?
97
2
 
17
 
! Отговори
До 96 Край преди 4 години
В Западна Европа от 50-60 години имат политика и най-бедните да са с кола. В Източна Европа от преди близо 50 години се разбра, че колата не е лукс, а необходимост, т.е. и за бедните колата също е необходимост.
96
4
 
12
 
! Отговори
Коко преди 4 години
Как така "ставаме ли"?Отдавна сме станали... Техническите прегледи са отгоре, отгоре... Има реклами за премахване на катализатори...
95
0
 
2
 
! Отговори
шизофреници за БГ преди 4 години
Това уби всичко детско в мене. БГ управниците поставят условия на кандидатите за членство в ЕС да имат заслуги в борбата с корупцията, която е българската Ахилесова пета!
94
2
 
21
 
! Отговори
Перко преди 4 години
Проблема не е в годините на автомобила, а в техническото му състояние. Трудно ли е да се затегне контрола и всеки автомобил не отговарящ на нормите да се спира от движение? Не. Не е трудно. Просто не се прави. А защо не се прави е вече друга тема - сумите от данъци и винетки ще намалеят, застрахователите зор ще видят без гражданската отговорност, ДДС и акциз от горивата ще се сринат, *** ще са недоволни ... Затова - вкарваме ЕКО компонент и ги оставяме да тровят въздуха ...
93
3
 
7
 
! Отговори
Чукундур преди 4 години
Бг-я одавна е боклукчийското кошче на Европа!Да ви са честити европейските ценостти!
92
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** статията за пореден път доказвате, че нищо не разбирате от автомобили... Никога, ама никога дизелите или каквито и да е коли, са бипи по-евтини в Германия, отколкото в България!!! Вземете си направете елементарни проверки, преди да списвате статии...Дори има цели бизнеси, които изнасят коли от БГ до около 5 години, свалят ги от отчет и ги продават по италианксите граници с добра печалба!!!
91
13
 
5
 
! Отговори
Край преди 4 години
България има шанс да си обнови евтино автопарка обаче трябва съответната политика за това. И тя трябва да скъса със популизма. Притискаш с дзверски данъци старите дизели. Задължаваш всички да са изправни като за немски преглед /катализатори и филтри също/. Беден и лична кола са несъвместими неща. Тук ги съвместяваме и патим всички.
90
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да си купува кой каквото ще. Ще дам пример. Имам нова Insignia 260к.с. 4х4 на 11 месеца стана. Струва точно 75 000лв.. Първоначална вноска дадох 40%, остатъчна стойност- 30%. 300лв. месечно ми се връзва. Брат ми кара BMW 320d xDrive 2017-та модел от Германия. На 190000км е всеки месец с нов проблем. Взе го за 48000лв.. За една година му стъпи почти колкото нов Opel флагман с премиум клас екстри. Същото и с колите за 20к.- бездънни ями. За Е60-ките по 10к да не говорим. А аз имам точно 0 разходи.
89
1
 
5
 
! Отговори
Solar Power преди 4 години
На Амон Ра му липсва стратегия. Няма нито един бонус за примерно лични домашни сларни станции с до 30кв мощност или пък личен автомобил хибрид ..... каквото е управлението такива са и хората вътре :)
88
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Samo avtomorga ne sme bili
87
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По времето на соца си купих две нови леки коли при първата им доставка след като си направих вноската. Едната след две седмици, другата след шест седмици. Миналата година един познат най-накрая си получи новата кола, за която чака 1 година и 10 месеца, защото искаше да е синя, а не от готовите на склад.
86
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А един ТЕЦ, в който горят италиански бали на колко хиляди 10 годишни немски дизела се равнява ?
85
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дизеловите и бензиновите коли с Евро 5 и 6 димят еднакво. Евро 5 е от 2010 година.
84
1
 
3
 
! Отговори
До 80 преди 4 години
Да ти имам познатите. За пръв път чувам подобна дивoтия.
83
3
 
3
 
! Отговори
ХХХ преди 4 години
Е що не. Вече сме кофа за бо*лук що да не станм и автоморга??? Някой има нужда от финансова инжекция!!!
82
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Една печка на дърва замърсява колкото 920 стари немски дизела. Ако в печката се горят въглища, тя замърсява колкото 1760 стари немски дизела. Печка, в която горят гуми замърсява колкото 10-15 хиляди стари немски дизели.
81
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ЛПГто е без пари.За съжаление, новите бензини не стават на газ.