Великобритания ще забрани новите коли с бензинови двигатели

Забраната се въвежда от 2030 г. - по-рано от планираното
18 ное 2020 13:58, Елка Василева
64
Великобритания ще забрани новите коли с бензинови двигатели
Снимка: архив, БГНЕС

Великобритания ще измести за по-рано - за 2030 г., планираното въвеждане на забрана за продажбата на нови превозни средства с бензинови и дизелови двигатели и смята да създаде 250 000 нови работни места като част от зелена индустриална революция, заяви премиерът Борис Джонсън.

Той се опитва да изпълни климатичната цел на Великобритания за нулеви нетни емисии, предаде Ройтерс.

"Сега е моментът да планираме зелено възстановяване с висококвалифицирани работни места, които да дават на хората удовлетворение от това, че помагат страната да стане по-чиста, по-зелена и по-красива", пише Джонсън в авторска статия във "Файненшъл таймс".
Джонсън иска да покаже, че правителството му изпълнява предизборните си обещания след последните няколко дни, които бяха тежки за премиера, в които той трябваше да се самоизолира след контакт с човек с COVID-19, а най-висшият му съветник, заклетият привърженик на Brexit Доминик Къмингс, беше отстранен.

Миналата година Великобритания стана първата страна от Г-7q записала в закон целта до 2050 г. да бъде с нулеви нетни емисии, което ще изисква цял ред промени в начина, по който британците пътуват, потребяват енергия и се хранят, припомня БТА.

Общо планът ще мобилизира 12 милиарда лири държавно финансиране и още три пъти по толкова от частния сектор и до 2030 г. той ще създаде и подкрепи 250 000 висококвалифицирани зелени работни места, посочи Джонсън.

Новият срок за забраната на новите бензинови и дизелови автомобили е с пет години по-рано от това, което премиерът обеща през февруари, когато той посочи 2035 г.

Продажбата на хибридни автомобили ще бъде забранена от 2035 г. според новия план.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
0
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 години
Да карат ролкови кънки на голо,на кого му пука за тези?
56
0
 
0
 
! Отговори
WGW преди 3 години
До ???Защото те само ще сглобяват автомобилите и ще произвеждат фаровете евентуално. Всичко останало ще е внос от Азия. За там общо взето не гои е грижа за природата
55
1
 
6
 
! Отговори
Никой преди 3 години
Няма нищо еко в е-колите или в "зелената" енергия. Прочетете колко емисии и отрови се произвеждат за производство на батерии, около 100000 км трябва за да се изплати такава спрямо ДВГ и тогава батерията й става за подмяна, нова батерия а старата я заравят в Африка. Прочетете огромното замърсяване от вятърните централи, перките и телата са от стъклопаст или карбон,няма рециклиране,нарязват и се заравят. Еко било...Всичко се прави от глобалистите заради контрол и отнемане свободата на човека.
54
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"Ако всичко мине ток откъде ток ще се взема след като и АЕЦовете искат да затварят ?"Ами една голяма ТЕЦ във Великобритания е минала на дърва.
53
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"КПД на електро двигатела е много добро."Да, ама на ТЕЦ-а и разпределителната мрежа не толкова.
52
2
 
12
 
! Отговори
Булшед преди 3 години
Солара заема огромна площ често обработваема. След 25 г изхвърляш панела! Не се рециклира! Перките са вечни с малка поддръжка но огромни площи заприличват на гробише и пак са неизползваеми. Само Аец трябва да се развива и овлдяване сл енергия но не от солари.
51
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Забранява се само продажбата,а не ползването и притежаването.Така че поне 2099 година ще има бензинови коли.А до тогава,я кучето,я камилата.
50
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако всичко мине ток откъде ток ще се взема след като и АЕЦовете искат да затварят ? Тия солари и ветрогенератори са капка в морето. Ще видите как след време китайци и руснаци ще продават ток на света
49
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Че то дизелите са в пъти по-вредни за околната среда и хората!Особено системата конумрел няма равна по вредност!!!
48
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като цяло бензиновата икономика не е никак лоша. Създава работни места и движи индустрията. Също като енергия петролът на практика няма равен! (ядрената енергия много е повече но не е практична)Проблемът на петрола със замърсяването също е решим. Има технологии които изтеглат вредните емисии директно от въздуха. Всички проблеми със икономиката и климата могат да се решат с правилна политика.това:"Хайде да си убием индустрията и от утре всички да караме на ток" не е правилна политика!
47
0
 
8
 
! Отговори
до 49 преди 3 години
Ти са КПД-то на батерията ни разкажи малко. Пък после, ако ти остане време ни разкажи и за необходимата енергия за производството на лития, кобалта и сума още редки метали.
46
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 44КПД на електро двигатела е много добро. Тук бензиновия двигател е с лошото КПД.уловката е там че в 1кг литиево-йонна батерия има в пъти по малко енергия от колкото в 1 литър бензин. С перфектна аеродинамика и чупки в кръста енергията от батериите може да стига за що годе нормален пробег на личния автомобил, но за камиони, трактори, кораби и самолети не.
45
1
 
6
 
! Отговори
Дизелака до 46 преди 3 години
Ще им кажа. Като си навит да сложим по едни 50 лева, пък ти с електричката, а аз с дъртия дизел, пък да видим кой-колко ще измине :) Ще е готин експеримент :) Ако се наложи, ще се върна да те поизтегля до най близкото населено място с контакт :)
44
1
 
12
 
! Отговори
??? преди 3 години
Знае се, че целия цикъл от производство до изваждане от употреба за ел. колите е по-замърсяващ в сравнение с този на бензиновите и дизеловите коли. Защо Великобритания ще забранява по-чистите коли, а ще използва по-мръcните ел.коли? Вероятно защото ще прехвърли най-замърсяващите неща в други държави като България, а за себе си ще остави чистата част.
43
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Кажи на приятелчетата "електроинженери" да си окачат менте дипломите във външните нyжници на сeло. А ти може да погледнеш в уикипедия кое как е.
42
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Когато някой ти политик ти обещава нещо, което би трябвало да селучи след повече от 4 години в бъдещето, все едно не ти обещава нищо. В прв текст казва:Ае аз това няма да го напрвя. Надявам се в бъдеще някой да го напрви, но това няма да съм аз.Ще забранят бензиновите коли колкото кацнаха на луната. Все след 10 години напред в бъдещето.
41
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От въглищата в теца, докато стигнеш до стоковата мощност на колелото на електромобила - загубите са над 90 процента!!!! Та колко викаш е кпд на ел. двигателя??? Дали има 10 процента?
40
1
 
13
 
! Отговори
До 18 преди 3 години
Ето това ми харесва най-много във вас зелените фенове.Имаш няколко автомобила с ДВГ но ми обясняваш колко е хубаво да имаш електрически автомобил.Като е толкова хубаво- защо ти нямаш?
39
0
 
4
 
! Отговори
Сметалото до 40 преди 3 години
Ама ние не взехме под внимание и КПД на батериите на електричката, че тогава става мазало :)
38
1
 
9
 
! Отговори
Киловатите преди 3 години
За произвеждането на един киловат енергия са необходими 0,085 литра дизел. При цена на нафтата 1.60 , получаваме 18 стотинки за киловат. Аре юрвайте се на "икономичните" електрокарчета :)