Джамбазки изригна за храните: I кач-во на Запад, втора цедка за нас!

"Ние не сме аборигени, това не е ли хранителен апартейд?"
25 апр 2018 09:20,
143
Джамбазки изригна за храните: I кач-во на Запад, втора цедка за нас!
Снимка: flickr

Българският представител в Европарламента и зам.-председател на ВМРО Ангел Джамбазки излезе с остра позиция по отношение на двойните стандарти при храните.

Цитирайки резултати от сравнително изследване на етикетите, съдържанието, качествата и цените на хранителни продукти в България и в различни държави в Западна Европа, Джамбазки за пореден път остро разкритикува лицемерието и двойния стандарт, което Брюксел налага в западната част на Стария континент.

В официалната си страница във Facebook Джамбазки написа:

Още по темата

Двойният стандарт в ЕС. Отново.

Когато фактите говорят, брюкселските лицемери и българските им микрофони мълчат. Гузно.

Отдавна предупреждаваме, че във фалшивия патос на "европейските ценности" има тежка пробойна. Именно, че тези с "ценностите" ни смятат за втора ръка, второ качество хора, които не заслужават качествена храна, а могат да консумират каквото има и каквото остане.

Преди дни министърът на земеделието Румен Порожанов представи резултатите от ново, този път още по-мащабно сравнително изследване на етикетите, съдържанието, качествата и цените на хранителни продукти в България и в различни държави в Западна Европа.

Ето и малко цитати от изследването:

Сравнението на етикетите сочи, че при 40 продукта (75,5% от обхванатите продукти) информацията на етикетите е идентична, а при 13 продукта (24,5%) са налице различия в представената информация по отношение на състав и/или хранителна стойност.

Различията в етикетите се отнасят за: мляко за малки деца, моцарела, безалкохолни напитки, сладкарски, тестени и шоколадови продукти и зеленчуков бульон.

Съществени различия се откриват при следните продукти:

Мляко за малки деца – по-високо съдържание на растителни мазнини (вкл. палмово масло) в българския аналог за сметка на по-малко съдържание на мляко на прах. Продуктът от България не съдържа млечна суроватка на прах и е с по-ниско съдържание на микроелементи и витамини.

Въпреки че българският аналог може да се определи като с по-ниско качество, той се предлага на сходна цена с тази в Италия.

Сирене моцарела – разлика в цвета и вкуса на продуктите, наличие на шупли в разрезната повърхност и утайка в саламурата на българския аналог. Продуктът от България е с по-ниско нетно количество и по-малко количество сирене в опаковката, за сметка на повече саламура.

Бързо замразени багети – по-малко колбас и твърдо сирене в продукта на българския пазар, за сметка на повече чушки, доматено пюре и хлебна база.

Млечен шоколад – по-ниска масленост и по-ниско съдържание на какао в българския аналог. В млечен шоколад от друга марка е установено по-малко съдържание на лешници в продукта на българския пазар.

Безалкохолни напитки – разлики в състава, степента на газираност, вкуса и енергийната стойност.

При безалкохолна напитка с вкус на портокал от една и съща марка, българският аналог е с малко по-ниско плодово съдържание в сравнение с продукта от Австрия и съдържа глюкозо-фруктозен сироп вместо захар.

Тъй като продуктът е широко разпространен в цяла Европа е направено допълнително сравнение на етикетите с още пет други държави-членки на ЕС (Италия, Испания, Белгия, Германия и Унгария), според което плодовото съдържание варира от 5% в Българи и Унгария до 12% в Италия. В Италия, Белгия, Германия и Австрия продуктът съдържа захар, а в България, Унгария и Испания – фруктозо-глюкозен сироп.

Сравнението на цените показва същата нелицеприятна картинка.

Данните сочат, че при 31 продукта (58% от обхванатите продукти) цените в България са с между 0,4% и 64,8% по-ниски от тези в съответната държава-член на ЕС.

Като цяло цените на шоколад, бисквитени изделия и безалкохолни напитки в България са съществено под тези в останалите държави-членове на ЕС, обхванати в проучването.

22 продукта (42% от обхванатите продукти) се предлагат по-скъпо в България (от 1% за сирене "Бри" в Чехия до 166% за една марка паста в Италия) отколкото в другата държава-член на ЕС, като впечатление прави:

Италия – драстична разлика при една марка макаронени изделия, чиито цени в България са около 2,5 пъти над тези на италианските аналози.

За останалите продукти различията не са толкова съществени – в повечето случаи разликата не надвишава 20% по-скъп продукт в България.

И така, по-малко мляко, по-малко какао, по-ниско плодово съдържание, по-нисък грамаж, обаче повече палмово масло, при това в мляко за малки деца (!), но пък на по-високи цени, от тези в Западна Европа.

При положение, че стандартите на живот в Източна Европа, където сме ние българите и западната част на континента и съюза коренно се различават. В наша вреда. И тази разлика в стандартите е основната причина за миграционното цунами на млади източноевропейци към Западна Европа.

Както вече споменах, за тази разлика в качеството на стандартите на храните предупреждаваме отдавна. Първоначално ни се присмиваха, после отричаха, после ни наричаха популисти и накрая си признаха. Както се казва – факти.

Затова, следващият път, когато срещнете някоя празноглава, нелепо ухилена кукувица, която на всеки критичен въпрос, насочен срещу лицемерието и двойния стандарт на брюкселските бюрократи Ви отговаря с бодряшки комсомолски лозунги тип: "Да, Европа!", "Повече Европа" и прочее глупотевини, попитайте я следните няколко неща:

Да произвеждаш един и същи продукт, под една и съща марка, на една и съща цена, но със различно съдържание и да продаваш "първото качество" в западната част, а "втората цедка" на аборигените в източната част не е ли хранителен апартейд?

Съзнателното продаване на по-некачествените продукти на изток, означава ли, че развитите демокрации смятат своите източни съседи за недостойни да оценят и консумират истинско мляко, кафе, шоколад и затова им изпращат един мармот да завива в станиол каквото е останало от трапезата?

Отношението към гражданите в източната част, което е образец за колониален манталитет, не противоречи ли на лицемерните лозунги за "общи европейски ценности"? Що за обща ценност може да бъде идеята да продаваш по-некачествено детско мляко на географски принцип?

А решение има. Предлагали сме го в НС, беше отхвърлено, пак ще го предложим. Решението е чуждите вериги да бъдат задължени да предлагат определен процент местна продукция, произведена в България", заключава Ангел Джамбазки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


143
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
3
 
23
 
! Отговори
- преди 6 години
Ако имаше държава щеше да защити интереса на гражданите. Спрете им вноса докато не достигнат нужното качество, наложете глоби за дискриминация, но няма кой да застане и да брани народа. Докато ни управляват дупедавковци такава ще да е тя.
6
9
 
9
 
! Отговори
Наблюдател преди 6 години
"Войводата" с ватенка и ***, вече трета година е евродепутат. И вместо да си прави евтин пиар и да изригва пред българските медии, досега трябваше много остро да постави тези въпроси там където им е мястото-в Европарламента и не само да ги постави, но и да лобира за тяхното приемане. Но цялата работа на подобни псевдопатриоти е такава-парата отива в свирката и никаква работа не се върши.
5
6
 
14
 
! Отговори
Сериозно преди 6 години
Отново Русия и Путин са "виновни" за двойния стандарт в храните... Видят и "хибридна" война за това! Къде сте ***...
4
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Напускай разпадащата се еврокочина докато е време.
3
19
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Втора цедка за ВТОРО качество хора!!Какъв е проблема?! Българина трябва да разбере най-накрая че е МАТ'РИАЛ второ качество а не да ми сепъчат пишман-патриоти и да говорят глупости.
2
31
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В България има доста хубава храна. Но не се купува, защото такава е потребителската култура на българина - той взима пет кила домати като стиропор, а не един килограм хубави домати. Търси много, но евтино. Това предопределя много неща на пазара.Второ, една част от продуктите просто са приспособени за съответният пазар; една кока-кола в САЩ има различен вкус от нашата, защото потребителите просто харесват такава и е установено след потребителски проучвания.
1
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Спрете да пиете Кока Кола бутилирана в България докато не започнат да слагат истинска захар в нея. Сега я смесват със сироп от ГМО царевица... Кипърската в кен, която се продава тук, е със захар и е абсолютно различна на вкус!