КЗК проверява Praktiker за заблуждаваща реклама

Компанията отрича да е обявила промоция с некоректни условия
Обновена: 25 мар 2014 14:11 | 25 мар 2014 12:46, Надежда Бочева
16
КЗК проверява Praktiker за заблуждаваща реклама
Снимка: Ройтерс (архив)

Комисията за защита на конкуренцията в състав (КЗК) образува производство, по време на което ще проучи информация дали от „Практикер” ООД е извършено нарушение на Закона за защита на конкуренцията.
Поводът е постъпило в Комисията писмо от Комисията за защита на потребителите (КЗП) с жалба от гражданин за рекламно съобщение на веригата „–22% на всичко, само от 14 до 17 ноември”.

Сигналът е изпратен, за да се произнесе антимонополният орган по отношение на евентуална заблуждаваща реклама от страна на търговската верига, става ясно от съобщение на сайта на КЗК.

В жалбата се твърди, че дружеството въвежда в заблуда, предоставяйки рекламно съобщение „–22 % на всичко, само от 14 до 17 ноември”, както чрез сайта си, така и чрез плакати на място в магазина и чрез телевизионна реклама.

При посещение в магазин на търговеца авторът на жалбата установява, че посоченото предложение се отнася само за стоки с бял етикет. Същевременно в магазина има стоки, обозначени с жълт етикет (каквито са обичайните етикети на веригата), както и стоки с червен етикет (в промоции), но няма стоки с бял етикет.

Авторът на сигнала твърди, че е купил продукти, всички с жълт етикет, като само малка част от тях, тези с по-ниска цена, са намалени с отстъпката. В разговор с управителя на магазина му е обяснено, че това е обичайна търговска практика и отстъпката важи само за белите етикети, докато червените етикети са на продукти с други намаления, а жълтите - на стоки с трайно намалени цени, за които рекламираната отстъпка от „–22%” не се прилага.

В допълнение в сигнала се казва, че от етикетите на стоките в магазина не става ясно, че са с вече намалени цени. Затова според подалия сигнал гражданин рекламата въвежда в заблуждение. Той е приложил сканирани документи: офертата на уеб сайта на търговеца, снимка на обичаен етикет (жълт) и сканирана касова бележка за направените покупки.

Извършено е предварително проучване, като е изискано писмено становище от „Практикер“ ООД.

Компанията посочва, че промоцията е проведена през периода 14-17.11.2013 г. и важи за всички магазини на дружеството. Кампанията протича чрез телевизионна и радио реклама, плакати в магазините и банери в сайта на дружеството, както и в неговия онлайн магазин. Изрично се уточнява, че промоцията протича при правила, които са публикувани на сайта на дружеството и не са променяни.

Според твърденията на Praktiker, промоцията е ограничена по отношение на стоките, обхванати от нея. По конкретно, общото намаление от 22% не се прилага към стоките, които в периода 14-17.11.2013 г. са в друг вид промоции, тоест вече са с намалени цени, както и към акцизни стоки.

По данни на дружеството през промоционалния период 96% от артикулите са предлагани със средна отстъпка 22%. 85% от продадените стоки са обхванати от промоцията, 11% са вече в други видове промоции със средна отстъпка 22%, а 2% са продадени при специфични индивидуални условия. Само оставащите 2% са продадени без отстъпки.

Затова дружеството счита за неверни твърденията на автора на сигнала.

В резултат на проверката КЗК е решила да излезе с решение, след като бъде извършено проучване по реда на ЗЗК.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
4
 
! Отговори
Tikvata преди 10 години
Иронично е, че от Практикер още не са си научили урока. Веригата Практикер фалира, като повлече след себе си и дъщерната си фирма МаксБар, а причината която беше изтъкнала агенцията по несъстоятелност беше формата на отстъпки, които се предлагат.Номерът с отстъпките е стар, колкото света, а Практикер раъчита само на него, за да привлече клиенти.
11
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Има логика да не се дават отстъпки за стоки които са с отстъпки !
10
3
 
0
 
! Отговори
НОВ преди 10 години
Европееца май е обратен и му се ще неевропейци да го гласят.
9
2
 
10
 
! Отговори
Пострадал преди 10 години
Истина е и аз им се хванах на въдицата и се разкарах до магазина. Повече не съм стъпил там, оказват се най-скъпи от всички подобни вериги.
8
1
 
9
 
! Отговори
Наблюдаващ преди 10 години
Човекът е посочил в жалбата, че почти всички стоки са били с жълт етикет, а те твърдят, че това били само 4%. Една от двете страни лъже, та се къса. В случая за мен е ясно коя...Колкото до "Европеец", който се е изказал малко преди мен - по твоята логика нашите майстори на играта "тука има - тука нема" трябва да са най-големите европейци.
7
2
 
7
 
! Отговори
Невен преди 10 години
Миналата година и аз писах до КЗК за подвеждаща реклама от Практикер. Само, че моя проблем беше че имаха някакъв лозунг, пазаруваш и следващата покупка с 10% отспъпка. Обаче реално отстъпката я ползваш след 2 седмици (това се разбира на каса след като искаш да осребриш). В крайна сметка някаква дама от КЗК ме отсвири, вдигна ми кръвното, каза да ходя в КЗП ... Мизерници, от регулатора до веригата магазини.
6
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Практикер е най-скъпата верига.
5
0
 
10
 
! Отговори
1150 преди 10 години
До sante_dogМа те не ги сменят - постоянно са си така - така заобикалят всякакви промоции
4
0
 
15
 
! Отговори
8091 преди 10 години
Тези от Практикер да си мълчат, че ако си отворим устите - няма да им соатне място под слънцето! МОШЕННИЦИ НЕНАЯЛИ СЕ!
3
0
 
16
 
! Отговори
sante_dog преди 10 години
и при мен имаше такова обяснение като ги питах "- нали уж всичко ви е намалено?". Пък се оказа че не е съвсем всичко ами само стока която никой не би си купил иначе. Предвидливо си бяха сменили етикетите да са жълти и червени на повечето стоки (правех ремонт тогава и имах наблюдения как са цените и кои стоки са в промоция). Въвеждане в заблуждение отвсякъде.
2
0
 
17
 
! Отговори
Легендата преди 10 години
Очевидна измама. Същата схема имаше и в Карфур Януари месец. То едва ли не излезе, че всичко в магазина е с намаление, а стоките са със старите цени.
1
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
-22% на ВСИЧКО.-----------Коя точно част от "ВСИЧКО" не е ясна? Някъде да пише - "на пембените етикети е 4 %, на зелените с кафяви точки-14% "и т.н.СОЛЕНА ГЛОБА ЗА ПОДВЕЖДАЩА РЕКЛАМА, ВЕДНАГА!

Спонсорирани публикации