Световните продажби на дискове падат до $33,6 млрд. през 2004 г.

Сред най-продаваните албуми миналата година са били тези на R&B изпълнителя Ъшър, певицата Нора Джоунс, рапърът Еминем и групата Green Day
22 мар 2005 16:17,
Световните продажби на дискове падат до $33,6 млрд. през 2004 г.
Албумите на Ъшър са сред най-продаваните

Световните продажби на дискове са паднали с 1,3% през миналата година до 33,6 млрд. долара, но секторът показва известни признаци на възстановяване, показват данните на Международната федерация на звукозаписната индустрия.

От данните става ясно, че това е петата поредна година на спад на продажбите на дискове, без обаче да се включват продажбите от сваляне на музика от интернет, нито пък тези на мелодии за мобилни телефони, определени като двата нови източника на приходи, позволили на музикалните компании да стабилизират световните си продажби спрямо 2003 г.

Спадът на продажбите се дължи на многото нелегални копия, нелегалното сваляне от интернет, неблагорпиятния икономически климат и конкуренцията от страна на видеоигрите, уточняват от федерацията.

В САЩ, чийто пазарен дял в световен аспект се равнява на 36%, продажбите са нараснали с 2,3% през миналата година, а тези в Латинска Америка с 12,6% благодарение на икономическия скок в региона.

Пазарът в Европа обаче излиза на червено със спад на продажбите от 14,8% във Франция, 12,5% в Испания, 4,2% и 1,6% съответно в Германия и Великобритания.

Японският пазар от своя страна бележи спад от 1,8%.

Сред най-продаваните албуми миналата година са били тези на R&B изпълнителя Ъшър, певицата Нора Джоунс, рапърът Еминем и групата Green Day.

Четирите най-големи компании в сектора все още остават филиалът на Vivendi, Universal Music, Sony BMG, EMI Group и Warner Music, като само два от 50-те най-продавани албуми за миналата година са на други издатели.

Осем албума са били продадени в над 5 млн. копия, сред които "Confessions" на Ъшър и "How to dismantle an atomic bomb" на U2, като през 2003 г. те са били пет.

Продажбите на музикални DVD са нараснали с 23% до 2,6 млрд. долара, увеличавайки пазарния си дял с 8%.

От своя страна издаването на сингли и аудио-касети е намаляло съответно с 15,6% и 36%.


Спонсорирано съдържание