Ангела Меркел не дочакала реда си за "Трабант"

Берлинската стена паднала...
5 ное 2019 07:50, Нели Христова
109
Ангела Меркел не дочакала реда си за "Трабант"
Снимка: Reuters

Германският канцлер Ангела Меркел, обяви вчера, че не е дочакала реда си за получаване на кола, защото Берлинската стена паднала преди нейният "Трабант" да бъде произведен от завода в град Цвикау, предаде ДПА, цитирана от БТА.

"В ГДР моята поръчка за "Трабант" не можа да бъде изпълнена", каза канцлерът пред работници в завод в същия град, който сега произвежда автомобили "Фолксваген".

Цвикау в провинция Саксония е имал по времето на ГДР дългогодишни традиции в автомобилостроенето. Там са се произвеждали култовите източногермански автомобили, наричани "Траби" от почитателите им.

В ГДР "Трабантът" бе много популярен, но заради плановата икономика хората често трябваше да чакат до 15 години, преди да си купят кола, отбелязва ДПА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


109
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
2
 
9
 
! Отговори
Що се драпате бе... преди 4 години
Не е важно кой какво е работил и колко е струвало това-онова...важното е, че сега няма средна класа и дребния бизнес е ликвидиран. С алъш-вериш, заплати 500евро и търговйика на парче, стандарт няма да видим и паре за ново мобиле йок...ей туй е истината!
35
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
През 1987 си купих Вартбург след по-малко от месец чакане. Едни братовчеди си купиха шкоди през 1987 и 1988 след месец чакане. Един от приятелите ми си купи големия полски фиат два месеца след като си направи вноската. Примери колкото щеш. Не се чакаше с години, а до първа доставка, а доставките бяха поне два пъти годишно, т.е. малшанс е да чакаш шест месеца от деня след доставката. Няма как сега да ме излъжат, че съм чакал с години, когато съм минал пи тоя път. Родените след 1989 лесно се лъжат
34
1
 
7
 
! Отговори
Да преди 4 години
внеса малко яснота. За Трабант се чакаше около месец, два. За Москвич около 6 месеца. За Застава и полски Фиат около 5 години. За Шкода и Вартбург около 7-8. За Лада отиваше над 10г. А Волгите бяха само с бележка от първия секретар на ОК на БКП. От Кореком можеше да се купи почти всяка марка без чакане. А Меркел може и да не е дочакала, понеже германците гледаха първо износа. Що се отнася до първоначалната вноска, тя беше точно 1500 лв. Без лихви. Толкоз!!!
33
5
 
1
 
! Отговори
смях преди 4 години
Да, нова кола е милион пъти по-добра опция от нов внос "италиански" и немски "баракудници", но в крайна сметка с неголям бюджет си осигуряваш необходимото удобство с тях, и ако ги поддържаш криво ляво карат. Да не са лукс. Да чупят щото са издухани, но и за поддръжката на 10 годишна кола не си даваш съня и здравето. Просто караш, като се скапе прекалено, хвърляш и си взимаш нова. В крайна сметка колата е превозно средство.
32
6
 
6
 
! Отговори
до 29 преди 4 години
Взимах 850 лв след 1982 година. 1989 вече взимах около 1 250 лв. Обаче работех здраво, а не си клатех *** ду рите като теб и други, които просто ходеха на работа и получаваха заплата-
31
4
 
8
 
! Отговори
до 30 преди 4 години
Не позна, работех в Кремиковци като сменен майстор в ПСВ-1700, но там вече няма нищо. ДемоКрадите като теб го нарязаха на скрап.
30
4
 
7
 
! Отговори
до 28 преди 4 години
Колата му е две заплати, ама сиренето му е 15 лв, а навремето беше 1.50.Заплатите са се увеличили не повече от 2-3 пъти. Така че смятай.Хлябът пък беше 0.26 лв, сега е 1.20 лв.За билетчето Фъндъче пък няма да казвам - от 0.06 лв, сега е 1.60 лв или е увеличено точно 26 пъти.
29
2
 
3
 
! Отговори
Гост преди 4 години
До до 24 С тази заплата,явно си бил полицай или военен.Само не ми казвай,че си бил миньор.
28
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До25Кога си взимал 850лв на месец? Сигурно 89г.Бил взимал. ***! То и моята по това време беше вече 900!
27
4
 
6
 
! Отговори
СмЕх преди 4 години
Сега масовият *** блъска за 800 лв и кара 25-годишна кола за 1 600 лв.Силно е забогатял - колата му е 2 заплати.
26
6
 
3
 
! Отговори
Аноничен преди 4 години
Вноската беше точно 1200лв. и след 80-та за Жигула се чакаше вече над 6 години.Моята вноска я продадох за 1500лв на познат - беше точно 6 годишна!Жигулита се продаваха от 1973г и струваха 6100лв. - наистина тогава бяха без ред. Но при заплата 120лв това бяха огромни пари. 50 заплати. Все едно сега поне 50 бона.А всички останали марки бяха *** на квадрат!
25
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Винаги сме си имали кола - и при соца и при демокрацията. Никога не ни е било проблем. Кадърните хора се оправят винаги, а неудачниците и некадърниците само се оплакват.По времето на соца си построихме и вила, която после продадохме на десеторна цена и пак излязохме на печалба.Сега имам три апартамента, два от които давам под наем за добри пари. Карам Волво S 70, което си купих ново на изплащане. Пари за вноските имам, но не бързам да го плащам наведнъж, тъй като догодина инфлацията ще скочи
24
6
 
5
 
! Отговори
до 24 преди 4 години
Ами 6 хиляди за нова кола не е кой знае колко скъпо. Аз по времето на соца взимах 850 лв, това са ми около 7 заплати.Я сега отиди си купи нова кола със 7 заплати. Трябва да взимаш поне 5-6 хил лв на месец, а както е ясно такива заплати в БГ няма.Изключвам политиците и мафиотите.
23
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 20"Лада" почти без пари ли? ДрЪн-дрън!През 1975 г. баща ми купи жигули (лади почти нямаше, или бяха само за "специални" дрОгари) и за първи път в живота си видя 6 000 лв. накуп - всичко, спестено от поколения наред. Такива пари по Тошово време бяха невероятно имане. Няма как да знам колко е струвала ладата, но това за "без пари" е чиста измишльотина - "без пари" е била само за тошовистките метастази, които сега са зинали огромна паст срещу "корупцията", изобретена от ***.
22
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Поне тогава колите бяха евтини. Имам предвид новите. Сега ако решиш да си купиш нова кола ще ти излезе много солено. Дори и най-обикновена Мазда. Може да я вземеш примерно на кредит, но ще я изплащаш цял живот, а пък останеш ли без работа - не ми се мисли. Банката ще ти вземе и апартамента и ще те изхвърли на улицата.
21
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дори за Лада се чакаше макс година-две и то след 1986-та.Не зная кого обслужват подобни лъжи.
20
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
е тя от задната седалка ли щеше да го кара?
19
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Чакаше се за Лада, но пък взимаш чисто нова добра кола и то почти без пари.При това с гарантирано 5-годишно сервизно обслужване.
18
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Лъжата, че се чакало 20 години за кола, дали ще стане истина, ако се повтори милион пъти?
17
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За Трабант, Варбург, Шкода не се чакаше, както и за ФИАТ и Москвич. Чакаше се само за Лада и то последните години на соца. Също и за Волга.Вноската, така нареченото капаро беше 1500 лв, така че този по-долу дето пише за 1200 очевадно е че лъже.