Шофьорът на "Пасат"-а с акт за удара с кортежа на НСО

КАТ специално поканили експерт да огледа сблъсъка
Обновена: 16 фев 2011 16:31 | 16 фев 2011 15:00,
237
Шофьорът на "Пасат"-а с акт за удара с кортежа на НСО
Снимка: БТА

Водачът на лекия автомобил „Фолксваген Пасат” е виновен за пътното произшествие с кортежа на премиера Бойко Борисов във вторник.

Това е установила експертизата на независим експерт, поканен от КАТ на мястото на инцидента.

На шофьора на „Пасат“-а е съставен акт за несъобразена с пътните условия и атмосферните условия скорост.

Експертната справка показва, че има и превишена скорост, каза полк. Злати Райков, началник-отдел „Автотранспорт” в Националната служба за охрана (НСО) пред „Фокус“.

Катастрофата стана във вторник малко след 11 часа. „Пасат"-ът се удари с кола от кортежа на премиера Бойко Борисов на връщане от Годеч към София малко след Бучин проход.

Според шофьора на фолксвагена той не е карал с превишена скорост, а колата на НСО се е движила с висока скорост в неговото платно.

Още по темата

От НСО излязоха с друга версия – че „Пасат“-ът се поднесъл на завой на мокро, хлъзгаво място и се е ударил във водещия автомобил на кортежа.

Във връзка с инцидента премиерът Бойко Борисов заяви, че се е скарал на директора на НСО.

"Имах предчувствие, помолих ги да карат внимателно. Не са превишавали скоростта, чувствам се неудобно, защото седя на задната седалка и нищо не мога да направя. На отиване, когато влязохме в тоя завой, Цветанов още отдалече започна да им казва, че този завой е опасен", разказа Борисов.

По думите му скоростта не е била превишена и шофьорите на кортежа не са били виновни в случая.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


237
Още по темата: премиеркортежпасат
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
129
1
 
8
 
! Отговори
Genata преди 13 години
Чл. 20. (2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Този закон докато го има всички сме виновни!
128
2
 
6
 
! Отговори
Смешници преди 13 години
Гледайки снимките е ясно:Пасата влиза с ляв завой, БМВ-то на ония не кара напално в неговото дясно платно, влиза с десен завой-вижда насрещната кола и свива леко в дясно да предотврати челния удар и леко косо забърсва нашия човек в лявата му предна част.
127
1
 
12
 
! Отговори
Независим експерт преди 13 години
Независимостта не независимите експерти е относително понятие и зависи от това кой ще плати повече.
126
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Националната служба за охрана (НСО) е юридическо лице на бюджетна издръжка и представлява специализиран военизиран държавен орган, подчинен на президента на Република България. Тя осигурява охрана, специализиран транспорт и пропускателен режим на граждани, заемащи или заемали определени висши държавни постове, членове на семействата им, чуждестранни гости с особена важност за страната и др. НСО е правоприемник на Управление за безопасност и охрана (УБО) - подразделение на Държавна сигурност.
125
14
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
На всички стана ясно, че джигита с Пасат-а е виновен, но продължават да лаят и плюят. Ето за това няма да се оправим - вместо да работите и да правите БВП, лаетя и плюете останалите. Не можа Сталин да ви каже на вас...
124
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
123 - Особенно интересна е алинея 2, нали - 2) Разпоредбите на ал. 1 не освобождават водачите на моторни превозни средства със специален режим на движение, както и водачите на съпровожданите от тях автомобили от задължението да управляват по безопасен начин.
123
3
 
10
 
! Отговори
вили преди 13 години
Нямат срам , нямат свян, горят човека за да угодничат.Ментараджии.
122
5
 
14
 
! Отговори
77777 преди 13 години
Нормалните шофьори може би щяха да имат време да реагират, ако джигитите от НСО спазваха Закона за движение по пътищата и се движеха с разрешената скорост. Не може да се вменява като вина на някого нещо, за което той разбира части от секундата преди да се ударят. Оказва се обаче, че в България може, но така е при демокрацията.
121
2
 
12
 
! Отговори
чети и после лай! преди 13 години
Чл. 92 (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може: 1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличие на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно; 2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество; 3. да не се съобразява с организацията на движението, когато това се отнася до посока на движение и завиване в определени направления; 4. да паркира или да престоява независимо от разпоредбите на този закон; през това време той може да подава само светлини сигнали. (2) Разпоредбите на ал. 1 не освобождават водачите на моторни превозни средства със специален режим на движение, както и водачите на съпровожданите от тях автомобили от задължението да управляват по безопасен начин.
120
3
 
11
 
! Отговори
77777 преди 13 години
Как карат джигитите от НСО, знаят всички, които са се срещали с тях, но тук и друго е важно - няма време за реакция. За някакви части от секундата, примерно за 1/10 от секундата, нормалния шофьор трябва да види светлинна сигнализация, да чуе звукова сигнализация, да определи доколко може да се изнесе вдясно и доколко може да намали или да спре и т.н., а в същото време трябва и да мисли как да избегне челния удар с движещата се в неговата лента срещу него тежка кола, не пиша нарочно кола на НСО.
119
2
 
5
 
! Отговори
едно мнение преди 13 години
< Щом пасата е ударен отпред а другата кола от страни то версиите може да са само две.....>И при положение ,че удара на пасата е от пред-значи той е виновния според КАТ и НСО !
118
3
 
9
 
! Отговори
Boris преди 13 години
Оправдават се като ученици нашите управници. ..........ама аз дори им казах че тук е опасно.............на мен ми звучи като оправдания.....и аз така лъжех като бях малък
117
4
 
7
 
! Отговори
Иван преди 13 години
Извинете, обърках темата, по тази тема трябваше да пиша:"ФРАНС ПРЕС ПРЕДАДЕ, че Бойко Борисов нарочно е заповядал на кортежа да удари Пасата, за да си повиши рейтинга. Седящият до него Цветан Цветанов не е направил нищо, за да предотврати катастрофата. Тъмното минало и на двамата е добре известно на Франс Прес"
116
2
 
8
 
! Отговори
до 111 преди 13 години
а ти чел ли си закона за движение 111 или и ти си някое самозвано камикадзе като шоферчетата на Боко
115
2
 
4
 
! Отговори
iliq преди 13 години
vruzkarite ne6astni i kola ne mogat da karat maminita usrovci tupi
114
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
111- Е и! Къде пише това, което е засегнал колегата:) Я посочи текста да го видим:)
113
5
 
5
 
! Отговори
до 112 преди 13 години
Имах предчувствие, помолих ги да карат внимателно. Не са превишавали скоростта, чувствам се неудобно, защото седя на задната седалка и нищо не мога да направя. На отиване, когато влязохме в тоя завой, Цветанов още отдалече започна да им казва, че този завой е опасен", разказа Борисов.
112
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
boyko e vinoven
111
4
 
11
 
! Отговори
Иван преди 13 години
TOVA PREDADE SEGA FRANS PRESSБорисов и Ал. Петров смекчиха тона16.02.2011 15:02Двамата приеха тезата, че когато двамата се карат, печели трети, но не уточниха кой е той.Борисов каза също че никога не е визирал Петров и го цени и уважава като експерт и човек. Петров приема извиненията и е съгласен с Борисов че печелят трети лица от всичко това. Както се казва - Томахавката е заровена и няма да научим отново истинските факти за меко казаното тъмно минало на милиардера Борисов.
110
3
 
6
 
! Отговори
do СПРАВКА преди 13 години
Само дето ЦЦ не е бил там. 5 лева и черта амфети, а?