300 стъпки оцветиха входа на Майчин дом в кампания за превенция на Спина Бифида

Инициативата на Аz-jenata.bg мина под мотото "300 стъпки за 300 здрави бебета повече"
Обновена: 26 мар 2012 12:14 | 23 мар 2012 16:12,
0
300 стъпки оцветиха входа на Майчин дом в кампания за превенция на Спина Бифида

За седма поредна година електронното списание Az-jenata.bg стартира кампанията за превенция на Спина Бифида. Целта на проекта, традиционно провеждащ се около Благовещение, е да информира бъдещите родители и като цяло обществеността относно малоформацията Спина Бифида и превенцията й с фолиева киселина.

Мотото на кампанията тази година е „300 стъпки за 300 здрави бебета повече” и бе обявено на 23-ти март в двора на Университетската акушеро-гинекологична болница “Майчин дом” в София. 

Съмишленици и приятели на инициативата залепиха в двора на специализираната болница общо 300 сини и розови бебешки стъпки за 300 здрави бебета повече.

По време на събитието взе думата доц. Алексей Савов, Началник на националната генетична лаборатория към Майчин дом и разказа повече за Спина Бифида и начините му за превенцията.

"Според статистиките в България раждаемостта ни намалява. „300 бебета повече“ е добра инициатива, защото това са 300 здравородени деца. Около две на всеки 1000 деца се раждат с малоформацията Спина Бифида, ето защо е много важна профилактиката. Има убедителни данни, че приемът на фолиева киселина преди забременяване и в първите месеци на бременността категорично спомага за намаляването на риска за Спина Бифида и дефектите на невралната тръба", коментира доц. Савов.

Според Световната здравна организация 70 000 новородени и 200 000 бременности са засегнати всяка година от Спина Бифида.

"Надяваме се с инициативата и тази година да допринесем към популяризирането на начините за превенция и раждането на повече живи и здрави бебета в България. Важно е младите жени, бъдещи майки да знаят, че приемът на фолиева киселина е от изключително значение за формирането на плода. Спина Бифида е малформация, която има превенция, а планирането на бременността и адекватната подготовка на организма са важна част от тази превенция", коментира Жюстин Томс, основател на електронното списание Az-jenata.bg и организатор на инициативата.

Заедно със старта на кампанията бе обявен конкурс за млад скулптор, който ще трябва да изгради статуя, олицетворение на майчинството.

Началото на тази инициатива бе обявена на 10-годишнината на сайта Az-jenata.bg, където в името на каузата - символ на майчинството, благотворително бяха събрани 581 лв.

Кампанията „300 стъпки за 300 здрави бебета повече”  се осъществява с любезното съдействие на „Неофарм”, “Стинг” AД, „ЕОН Ентъртейнмънт” АД.

Медийни партньори на събитието са:  сп. „Моето бебе и аз“, сп. „9 месеца“, сп.„Кенгуру“, БНТ, БГ Радио, ТВ7.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари