30 км/ч в града – задръствания и мръсен въздух

Шофьори предлагат на изходите от населеното място скоростта дори да се увеличи
Обновена: 1 сеп 2012 18:37 | 1 сеп 2012 18:30,
235
30 км/ч в града – задръствания и мръсен въздух
Снимка: архив, Булфото

Шофьорите остро недоволство срещу предвиденото намаление на скоростта в населените места от 50 км/ч на 30 км/ч, залегнала в нова наредба на вътрешното и регионалното ведомство.

Аргументът на новите правила е, че по този начин ще се намалят катастрофите и пътните инциденти с ударени пешеходци.

Затова намалението на скоростта ще засегне само определени райони в градовете - около детските градини, училищата, болниците, малките улички, където с т.нар. „легнали полицаи” ще се принуждава колите да пълзят.

Шофьорите обаче са категорични, че по този начин единствено ще се увеличат задръстванията.

„Пълна глупост е това, няма кой да го спазва просто, ние сега караме  с 60 километра, плюс това гоним време”, смята Владимир Илиев, който е таксиметров шофьор в Пловдив.

По думите му сега тролеите се движат с 30 километра в час и стават причина за задръствания, затова е немислимо всички да спазват това ограничение.

„Няма да го спазвам, ние гоним време, като ми кажат 5 минути до адрес, аз не мога да стигна с 30 километра в час”, твърди друг шофьор на такси.

Ограниченията ще доведат и до закъснение на автобусите от масовия градски транспорт.

„За един обществен транспорт изискването е да бъде бърз и удобен,  технологичната скорост за Пловдив в момента е 18 километра в час, а след въвеждането на ограниченията ще падне на 12 километра в час”, прогнозира пред Dnes.bg заместник-кметът по транспорт Александър Държиков.

Още по темата
 От пловдивската община са на мнение, че при шофирането на по-ниска скорост се отделя повече вредни газове в атмосферата и така допълнително ще се замърсява въздуха в градовете.

„Ако намалим скоростта до 10 километра в час, тогава няма да има произшествия изобщо, но от друга страна това ще се отрази върху придвижването, транспорта, трафика и екологията”, смята още Александър Държиков.

В момента у нас се изграждат „легнали полицаи” и повдигнати пешеходни пътеки на невралгичните места, които ще ограничават скоростта на водачите.

Шофьорите предлагат по широките булеварди и при изходите на града ограничението на скоростта дори да се увеличи, защото пълзенето с 50 км/ч на местата, където няма жилищни и индустриални сгради, кара екипите на КАТ да дебнат и да ги глобяват.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


235
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
2
 
31
 
! Отговори
777 преди 11 години
Поредният идиотизъм на управляващите калинки. При тези ниски скорости колите ще харчат близо 20% повече гориво и следователно, ще работят за благото на Сребърната мафия.
13
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да купуват и да слагат табели и знаци за 30 км/ч. Аз откъде да знам, че наблизо има училище или детска градина и да бия спирачки за 30 км/ч.
12
5
 
3
 
! Отговори
до 16 преди 11 години
Как няма да се спазва и няма да се плащат глобите?Има достатъчно пенсионери в България.
11
12
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Колкото повече минуси слагате на 14, толкова цената на горивото и автоуслугите да расте.
10
0
 
24
 
! Отговори
Мда преди 11 години
В Канада е точно така - 30 км/ч покрай детски градини, площадки и училища. 40 км/ч. в кварталите по малките улички. Но тук има високоскоростни пътища и може да се кара със 70 или 100 км/ч между кварталите, в София още ги чакаме...
9
0
 
16
 
! Отговори
### преди 11 години
Е ако е само около училища,детски градини и болници-добре!Но за цялата градска мрежа...-немислимо ми се вижда!!!Особено в големите градове е просто абсурд!Трябва да се изградят нормални скоростни отсечки и да се намали броя на светофарите!Където има светофар има и задръстване!И най-вече...трябва да се спазват правилата на пътя!И сегашните правила са добри,но като не се спазват...-полза никаква...
8
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Аз пък предлагам в градовете изобщо да не се влиза с коли, а само с електрифизиран транспорт и велосипеди.
7
11
 
1
 
! Отговори
evropeez преди 11 години
vednaga se razpiskaxa vsichki, tova e praktika v zqla evropa, estestveno che nikoj nqma da namalq skorostta po golemite krustovishta, daje nashite upravnizi ne sa tolkova zle, no e normalno v kvartalnite ulichki da e 30km ogranichenieto, da ne govorim za uchilishta i t.n. a bakshishite da go duxat. Dovodat sas zadrustvaniqta e idiotski, tapite stavat tochno zashtoto se kara s visoka skorost v gradovete, kogato se usredni skorostta zadrustvaniqta namalqvat. Inache na izxod ot grada estestveno e d
6
4
 
15
 
! Отговори
Гражданин преди 11 години
Бих разширил закона-Пълна забрана на всякакви моторни превозни средства. Всички с рикши и на коне. И пълна национална забрана за продажба на алкохол, за да няма пияни, колко е по- лесно да си решим проблема със забрани вместо инвестиции в образованието от ранна възраст.
5
3
 
38
 
! Отговори
petkov преди 11 години
Поредната глупост на мафията герб която цели да пълни бюжета от глоби.Що се отнася до задръстванията и мръсния въздух-то както няма задръствания в София и колкото е чист въздуха не е нужно да става по зле.
4
25
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
стига сте плакали че ви бил скъп петрола
3
0
 
63
 
! Отговори
НЕРЕЗА преди 11 години
Поредната гербаджийска недомислица!В много случаи точно такива безумни и нелогични ограничения са причина за катастрофи!
2
0
 
44
 
! Отговори
за кво ми е име? преди 11 години
И под тази статия *** на снимката... Мангалия сме вече- не България!!!
1
3
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Политиката на ГЕРБ е МВР и Дянков с повече глоби да пълнят бюджета на МВР за по-високи заплати в КАТ.