Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България

В основата е големият вътрешен пазар в съседката ни
3 окт 2019 08:20, Нели Христова
432
Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България
Снимка: Reuters

Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя завод? Според анализ на германците от Automotive News Europe, основната причина са мащабите на вътрешния пазар на съседката ни. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

Още новини от автомобилния свят четете на сайта на Аутомедия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


432
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
252
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кога и на кого точно са обеснявали Германци , на овцете кравите и конете ли в България , щото определено не на човешки съществаНищо и никога не е обеснявано такова нещо , госпожичката копирала Текста да каже от къде е копиран
251
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
и за тоа Фейк нюз 260 коментара тука Аве хора 150 000 българи живеят в Германия , ще ви се смеят 3 дена и 3 нощи
250
2
 
3
 
! Отговори
до 267 преди 4 години
Ами сам прочети в немските Медии , ама не знаеш немски ............... сам се п р е и б ахахахаха
249
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Статията е пълна Лъжа , такава информация не съществува никъде в Германия Сайта ви е за пред ДАНС за разпространеие на фалшифицирана Иформация
248
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До FAKE NEWS 264Единствената Информация която прочетох на немски е че Фолкваген предвижда 40 000 Лимузини Пасат да продава на година в Турция , друго нямаТова не е някаква колосална новина за германците. Те не са във времето на примитивизъм и глупащина.
247
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 261Във фабриката се произвеждат всички компоненти от най-макия до най-голямия! Какво точно се произвеждаше в България??? Беше ли рентабилно спрямо световния пазар???Друг път, всичко беше от епохата на ВСВ а запада беше с поне 100 години пред нас, като сега! Никой не се заглеждаше по Чавдарки, Ласки, Шкоди и Москвичи ама плакнехме очи като пристигне туристически автобус от Гърция и Турция! Гледаха ги българите и въздишаха тежко, като пред корекомите! Наакани отпреди и сега!
246
3
 
4
 
! Отговори
lol преди 4 години
То си беше ясно, че ще е в Турция, заради по-ниските заплати, обезценената т. лира и безработица
245
0
 
2
 
! Отговори
FAKE NEWS преди 4 години
Няма никакво обяснение в германските Медии , статията копирана кой знае от кой пак български сайт е пълен Фейк нюз , който не вярва ако знае немски зам да провери в гугъл Единствената Информация която прочетох на немски е че Фолкваген предвижда 40 000 Лимузини Пасат да продава на година в Турция , друго няма
244
5
 
9
 
! Отговори
Ще стане преди 4 години
У нас няма работна ръка.Какъв завод,какви 5 лева?
243
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Смятай... А уж такива магистрали имаме...
242
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен"Не правиш разлика между завод и предприятие за сглобяване!!!Ъъъъъ ....
241
4
 
2
 
! Отговори
МАтанасова-fakti.bg преди 4 години
Дреме ми къде ще е ФауВе. И без това Шкода, корейците и Францизите с ОПЕЛ ги отвяха безвъзвратно. Маниса беше един от "санджаците" на Хюрем Султан, сещате ли се зайчета рунтави?
240
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не видях, главният изпълнителен директор на Фолксваген да излезе и да каже нещо ... така че темата е глупава, ама по-глупави от нея са всички останали коментири, без моя, разбира е!
239
1
 
6
 
! Отговори
До 257 преди 4 години
А завода на VW в Турция какъв ще е според теб - завод или предприятие за сглобяване? Лъжеш и преувеличаваш като изпечен демократ от ГЕРБ. В съвременния свят има разделение на труда и никъде не се произвежда целия автомобил с всичките му части.
238
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 250Не правиш разлика между завод и предприятие за сглобяване!!! Единствената фабрика беше само на Рено а останалите - сглобки! Но както винаги БКП-тата лъжат и преувеличават по модел на правешкия шмекер!
237
0
 
5
 
! Отговори
До 250 преди 4 години
Почти всичко е вярно, което си написал, с изключение на това, че Булгаррено се правеше в Пловдив, а не в Ловеч.
236
0
 
8
 
! Отговори
До 247 преди 4 години
До 1989 година сме произвеждали само леки коли Булгаррено до 1968 година и Москвич между 1969-1989 години. В Шумен се произвеждаха автобуси и камиони Шкода. Отделно произвеждахме и автобуси Чавдар в Ботевград на базата на шасита и/или двигатели на известни световни фирми - Шкода, Авиа, Сетра, Лиаз, Раба-МАН, Икарус, Щайр-Даймлер-Пух и т.н.
235
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
1. В Турция има много повече работна ръка и то млади хора2. Заплатите в Турция са по-ниски от тези България.
234
2
 
12
 
! Отговори
Строител преди 4 години
До Анонимен 240:Абсолютно вярно!Знаете ли,че когато откриха Завода за автомобили в с.Баховица обл.Ловешка,мениджърите от българска страна обикаляха околните села-Лисец,Славяни,Слатина,Горан,Умаревци и други,да търсят,намират и събират квалифицирана работна ръка-бивши работници от бившият Завод "Балкан",които на времето са работили там и сглобявали прословутите и прочути "Москвичи" от преди 10 ноември 1989 г.?!?!?!Това е "квалифицираната работна ръка" у нас в България?!?!?!
233
6
 
11
 
! Отговори
Русия преди 4 години
Защото Тиквата е обоснован турски агент.Няма Ю Поток,Няма петролопровод, Няма АЕЦ БЕлене, Няма и Завод на Фолцваген(Предложи Пловдив, дето няма нищо-летище,пристанище и т.н)