Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България

В основата е големият вътрешен пазар в съседката ни
3 окт 2019 08:20, Нели Христова
432
Германци обясняват, защо VW предпочете Турция, а не България
Снимка: Reuters

Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя завод? Според анализ на германците от Automotive News Europe, основната причина са мащабите на вътрешния пазар на съседката ни. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир.

Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb. Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година.

Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда). Това отваря огромен потенциал за растеж.

В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира.

Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран. За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави.

Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

Още новини от автомобилния свят четете на сайта на Аутомедия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


432
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
272
3
 
10
 
! Отговори
Винкелою преди 4 години
Перник бие всички по показатели, защо не се класира?
271
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Казах ви отдавна, че Фолксваген се цели към Близкия Изток с над 400 млн. население и евтино гориво, а не в Източна Европа с този завод. Нещо повече, колите, които ще сглобяват ще са много по-евтини и дори няма да отговарят на изискванията за продажба в ЕС. Защо правителството обвърза цялата си политика с този завод не ми е ясно. Пак популизъм, строим ви заводи.
270
6
 
17
 
! Отговори
БГ преди 4 години
Затова си купуваме BMW,Mercedes , и майната им на ВАГ групата, нека си ги продават наТурция.А защо ги предпочетоха, еми то е ясно, и Южен поток така ни избяга....Ясно е кой ни ръководи.
269
23
 
7
 
! Отговори
! преди 4 години
Истината е че ако сега президент беше г-г Плевнелиев а не комуниста Радев и правителството беше ГЕРБ + РБ а не ГЕРБ + фашистите ОП. WV щяха да изберат България, но заради Радев и ОП избраха съседна Турция.
268
9
 
9
 
! Отговори
Григор Д. преди 4 години
Аз съм за пълен бойкот на VW! Следваща стъпка, пълен бойкот на всички немски стоки в България!
267
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ай стига с тия фейк нюз
266
5
 
7
 
! Отговори
Русия преди 4 години
Защото Тиквата е обоснован турски агент.Няма Ю Поток,Няма петролопровод, Няма АЕЦ БЕлене, Няма и Завод на Фолцваген(Предложи Пловдив, дето няма нищо-летище,пристанище и т.н)
265
2
 
7
 
! Отговори
lol преди 4 години
"Заплатите в Турция бяха няколко пъти по-високи от българските, но заради обезценката на турската лира сега са само 1,5-2 пъти по-високи от българските заплати"абсолютни глупости
264
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Заплатите в Турция бяха няколко пъти по-високи от българските, но заради обезценката на турската лира сега са само 1,5-2 пъти по-високи от българските заплати. Ниските заплати не са вече най-важният критерии и България отпадна.
263
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Принципно България е по повечето показатели за този завод пред Турция, с изключения на корупцията и по-малкия вътрешен пазар, но корупцията е достатъчна да откаже всеки инвеститор от инвестиции в България.
262
1
 
5
 
! Отговори
lol преди 4 години
"Според една публикация от май 2018 година, в Турция..."Защото реалността е обратната. Компанията търси по-ниските заплати, а в Турция в момента са по-ниски, особено във вътрешността на страната, където ще е завода
261
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Според една публикация от май 2018 година, в Турция средната работна заплата е била 11230 долара на година, а в България 7580 долара. Защо VW не идва в България на мизерните заплати, а отива в Турция, където заплатите са значително по-високи (с 48%)?
260
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тоа сайт за авотомобилен Бизнес от Северна Америка си го четете вие , Статията няма нищо общо с Фолксваген Германия не е правила никакво изказване защо не в България , иначе тука сайта ви прелива от Простотии копирани от тук и от там
259
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не разбирам как може все още да имате илюзията, че ще изберат България пред Турция
258
0
 
4
 
! Отговори
до 279 преди 4 години
Хахаха ....анализ ....така ли се нарича вече Мищурията пардон Фейк нюз в България Щом не от Фолкваген е 100% Фейк нюз а ти може да продължаваш да пишеш глупости Така работи Системата ми на вас
257
1
 
19
 
! Отговори
Нищо ново преди 4 години
Не бой се народе. На нас пък от завода в Турция могат да ни възложат да правим дребни пластмасови детайли или нещо подобно.Простата икономическа логика показваше, че на Фолксваген му е по-изгодно да направи завода в Турция. Само на Бойко това не му беше ясно. Защо да му се сърдим - бивш полицай с пожарникарско образование. Това си може.
256
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Авторката на Текста *** Христова дай линк да прочетем на немски какво точно са обяснили Германци , щото няма такова обяснение никъдеПосле защо блокирате коментарите да не хванат за това
255
0
 
3
 
! Отговори
До275 преди 4 години
Тя ти го е казала. Това е само анализ на ''Automotive news'', не е официално изявление на VW
254
0
 
11
 
! Отговори
Борис бойков преди 4 години
Не е верно!В БГ ще е!А след изборите ще е в Турско. ОК?
253
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На Фейк нюз по 270 коменатара че тва много як Бизнес било в България ....................хахаСега остава да се създаде Платформа която да показва Медиите и сайтовете им които разпространяват Фейк нюз в интернет