Държавните и общинските имоти влизат в е-регистър

Системата ще бъде изграден с европари до средата на 2023 г.
4
Държавните и общинските имоти влизат в е-регистър
Снимка: flickr

Всички имоти държавна и общинска собственост ще бъдат обединени в единна система за управление на собствеността и регистър. Иновативната е-система ще се администрира от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, като ведомствата и общините ще вписват и отразяват промени в системата за територията и имотите, за които отговарят.

Тя ще бъде изградена по проект на МРРБ, финансиран от Оперативна програма "Добро управление". Срокът на проекта е до края на месец юни 2023 г., съобщиха от регионалното министерство.

С изпълнението на дейностите ще се обединят всички съществуващи към момента регистри за имотите – държавна и общинска собственост, които се поддържат от различните институции на централно, областно и общинско ниво с изключение на тези с гриф за сигурност по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация.

Детайлният регистър ще включва и хронология по управлението и измененията в собствеността за всеки имот. Чрез обединяването на регистрите ще се подобри и служебният обмен на информация между администрациите.

Предвижда се за имотите да се съдържат и данни за данъчна оценка, данни за предоставените права за управление, концесии, договори за наем, продажба, замяна, делба, учредени ограничени вещни права, както и за лицето, придобило права, включително и актовете, по силата на които имотът е престанал да бъде държавна/общинска собственост.

Съставянето на нови актове за изключителна, публична, частна държавна и общинска собственост съгласно действащото законодателство е друга функционалност, която ще предлага системата. Чрез нея ще могат да осъществяват и всички операции, свързани с управлението на държавната и общинска собственост. Ще могат да се извличат данни, подпомагащи вземането на решения относно управлението и разпореждането с имоти с цел по-голяма прозрачност и проследимост на процеса по управление и разпореждане.

Ще бъде разработено електронно ръководство за работа и наръчник за администраторите. Заложени са и специализирани обучения на минимум 700 служители за работа със системата и регистъра.

По проекта ще бъде изготвен и анализ на нормативната уредба и ще се изготвят проекти за изменения на приложимите нормативни актове, във връзка с функционирането на единния регистър и системата, със съответната обосновка и оценка за въздействието.

Планиран е и цялостен анализ на текущото състояние на регистрите, поддържани в 28-те областни администрации, първостепенните разпоредители с бюджет и 265-те общини, както и работните процеси и връзки с други информационни системи, включително нивото на тяхната електронизация.


4
Още от Общество
Медик: При личните лекари в страната има недостиг на ваксини
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
0
 
! Отговори
Kiko преди 4 дни
Защо от три години не се продават общински жилища?
Нещо далавера ли има? Какво става ? Кой чакат ?
Аз питах в общината но не ми отговориха. Може ли някой журналист да пита ? Може и да му отговорят.
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
ah, a dosega vse v zapetaikata li biaha?! ...ili v golia shishkov cabel ?! :-)))
1
0
 
5
 
! Отговори
удобен преди 6 дни
удобен инструмент по-апетитните да бъдат изкупени от бизнесмени близки до ГЕРБ и Буци да си напълни новото чекмедже.