Панайотов: Не става дума за пилотска грешка при разбиването на МиГ-29

Министърът за първи път намекна за грешка при командването
26 юни 2021 11:56, Елка Василева
161
Панайотов: Не става дума за пилотска грешка при разбиването на МиГ-29
Снимка: архив, БГНЕС

"Не става дума за пилотска грешка в никакъв случай. Вчера съобщих, че се провеждат две разследвания. Едното на военна полиция, което се стреми да установи фактите и обстоятелствата, а другото на прокуратурата, което търси вина. Аз боравя с данни на военна полиция, които са на мое подчинение – те вина не търсят и пилотска грешка не е тяхно заключение. Не е и мое заключение, не е и наше заключение“, заяви служебният военен министър Георги Панайотов пред bTV за катастрофата с изтребителя МиГ-29 в Черно море.

„Никой не си е помислял да стоварва вина на майор Терзиев. Предложил съм го за най-високата военна награда“, допълни Панайотов.

Още по темата

Още не установено защо движещата мишена, която е преследвал майор Терзиев е падала по-бързо. Сред възможните причини според Панайотов е проблем с парашута ѝ, дори той да е бил възпламенен и затова да е падала по-бързо.

Мишената е спусната от 7000 метра, както предвиждат нормативните документи, а стрелбите са се провеждали на между 4000 и 7000 метра. Следствието ще установи защо не е било прекратено учението, след като мишената е започнала да пада по-бързо и под определената височина. В тази ситуация учението е можело да бъде прекратено и от пилота, и от неговия командващ, отбеляза Панайотов.

Когато изтребителят изчезва от радарите, е бил на 1200 м височина и се е движел по последни данни, без информация от „черната кутия“ с 950 км/ч. „Не съм пилот, но бях уверен от моите подчинени във ВВС, че не е критично ниска височина. 1200 м е една доста ниска височина и на това учение пределната височина е била 2000 м, но 1200 м е височина, от която пилотът може да се измъкне, може да вземе решение, но все пак става дума за непрогледна нощ и няма хоризонт. Тук идва ролята на тези, които го командват къде се намира над земята“, каза Панайотов.

С тези думи за първи път военният министър намекна за грешка на командването. Панайотов отрече категорично да внушава хипотезата за пилотска грешка. В никакъв случай не става дума за това, категоричен бе той. Но не отговори директно на въпрос тогава за грешка на командването ли става въпрос. Боравя с данните на военна полиция, те не търсят и установяват вина, обясни министърът.

Имената на щурманите, които са направлявали майор Терзиев, са известни, но те са следствена тайна и не могат да бъдат съобщени, каза военният министър.

Последните думи на майор Терзиев са били „Поразих целта, излизам от атаката“, а според неговия командващ е звучал спокойно, разказа служебният военен министър.

Вече е установен контакт с производителя и чакаме отговори дали точно тази черна кутия е правена в Русия, или в Украйна. Този, който я е произвел, може да разчете данните най-добре и с него ще работим, за нас няма по-лесен или труден вариант дали ще е Русия или Украйна. Надяваме се, че изцяло са съхранени данните и ще бъдат снети на 100%, обяви министър Панайотов.

С майката и с брата на загиналия пилот се е видял, тогава съпругата му не е била в къщата и той не е разговарял лично с нея.

"Защо се скатаваме в миши дупки, оставят вас да говорите пред обществото празни приказки, г-н министър", написа му тя снощи във Facebook.

Жена, която скърби и има моето пълно съчувствие, отвърна Панайотов. Но не, не са празни приказки, черната кутия ще отговори предприел ли е нещо майор Терзиев в тези последни 13 секунди.

Да обещае на Димитрина Попова, че вината няма да бъде стоварена върху загиналия й съпруг, призова го водещата.

Майор Валентин Терзиев е герой и съм го предложил за най-високата военна награда, отвърна министърът. Шабла 2021 е учение, което се провежда не за първи път, разследването ще установи дали някой не си е свършил работата и трябва да понесе отговорност, коментира той.

12 часа и 50 минути е нальотът на загиналия пилот от началото на годината. Ако не се беше случил този трагичен инцидент, до края на годината можеше да има към 60 часа нальот, техниката е изправна, МиГ-овете ни са надеждни, посочи Панайотов. Докато през 2024 г. бъдат усвоени новите изтребители, разчитаме на тях, напомни той.

Но фокусът дотук е бил върху придобиването на новата техника, сякаш не е мислено после как ще ги поддържаме, коментира служебният министър на отбраната. Даде за пример и "Пилатос".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


161
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
5
 
1
 
! Отговори
Сат Н преди 2 години
Колкото е по-прос и самовлюбен един човек, толкова повече му се иска да нае бе сички останали вкупом и поотделно, но това винаги е до време и води до краш на илюзиите. Много гяволък никога не е на добро...
25
4
 
2
 
! Отговори
Сат Н преди 2 години
Никой не го е карал да пренебрегва никого демонстративно, той сам говореше високопарно за платноходки в Черно море и той построи газопровод, за да уйдиса именно на малоумната част от русофилите - най-крайната. Като няма ду *** да понася негативи, да си ***. Но истината е, че въобще с никого не се е съобразявал - просто селташкия манталитет го тика да играе двойни игри.
24
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 25 "За сведение, пилотите си харесват МиГ-29, даже по едно време бучаха срещу Ф-16" Горкия. НИКОГА няма да се излекувате.
23
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 15 "Хайде стига сте бълвали глупости, спрете се, представям си, как се чувства семейството на пилота, не ги натоварвайте допълнително!" Сигурен съм, че "семейството на пилота" точно сега чете коментари по форумите. По-важна работа си нямат.
22
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За сведение, пилотите си харесват МиГ-29, даже по едно време бучаха срещу Ф-16.
21
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Сат Н "Ако банкянския *** и русенския македонец бяха такива националисти, за каквито се представят, отдавна щяхме да имаме американски F-16 и да се лети по американски школовка. Стремежът да се уйдисва и на двата блока, до това води" Истината е, че политиката е И игра за спечелването благоразположението на избирателя. В България има все още прекалено много хора въздишащи по комунизма, за да ги пренебрегнем демонстративно, и Бочко много добре го знае.
20
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Просто на пилота му е писнало да лети на таратайки и да е предмет на подигравки от колегите от НАТО и затова е жмурнал самальота у гьоло. И ти да караш стар Запорожец от времето на Никита Хрушчов по ремонтирания участък Първомай-Чирпан и да те задминават Мерчове, като телеграфен стълб и на тебе ще ти се иска да скочиш у некое дере.
19
3
 
5
 
! Отговори
Totenkopf преди 2 години
Военна полиция разследва катастрофа на военен самолет? Само на мен ли ми звучи абсурдно?
18
4
 
4
 
! Отговори
Сат Н преди 2 години
За руските слуги жертването на хора и материална база не е никакъв проблем, а прикриването на това защо е станало е гордост за всеки русофил, защото така защитава "реномето" на Русия, на руската техника и на руската школовка на летците ни ------///////------- Ако банкянския *** и русенския македонец бяха такива националисти, за каквито се представят, отдавна щяхме да имаме американски F-16 и да се лети по американски школовка. Стремежът да се уйдисва и на двата блока, до това води.
17
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 18 Те тия класове ги раздават само за да вземат по-големи заплати.
16
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Изпадам в сляпа ярост като гледам Българското мислене! Търси се виновник да се посочи с пръст и толкова! Няма нищо толкова ужасно ако се окаже пилотска грешка. Но това не означава, че пилота е бил калпав ***! Това означава срив в системата от която пилота е само една част. То веднага се вижда изкарващ очите проблем - 12 часа до средата на годината! И можел да направи 60!!!! до края на годината! В НАТО 120 е минимум! А това е пилот "Първи клас"!! Втори колко имат??? 20 часа годишно?
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 14За всичко си прав но само една корекция пътническите самолети се движат 950 км/ч. но НА 10 километра височина само там с тази скорост.
14
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това че кутията е произведена в Украйна е без значение за нашия генералитет, единствено важното е кутията да се занесе във велика Русия от където ще ни съобщят че ято чайки са влезнали в левия двигател и пасаж делфини в десния двигател ситуация с която дори и генерал Радев не може да се справи.
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хайде стига сте бълвали глупости, спрете се, представям си, как се чувства семейството на пилота, не ги натоварвайте допълнително! Самия факт, че кутията е била отваряна, означава, че е манипулирана, а защо е манипулирана и кой има полза от това, вече няма никакъв смисъл.
12
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Когато изтребителят изчезва от радарите, е бил на 1200 м височина и се е движел с 950 км/ч."--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Важна информация, но как един 20-тонен изтребител се разрушава във въздуха /изчезва от радарите/в случай, че е бил на 1200 м височина и се е движел с 950 км/ч. параметри, които не са критични /950 км/ч. е скоростта на пътнически самолет/?
11
3
 
1
 
! Отговори
Сат Н преди 2 години
последните 13 сецунди от полета са важни тогава е станала белята.Преди този момент няма нищо интересно.------//////------- Много си далече от истината и нищо не си разбрал от живота (все още, надявам се).
10
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Да обещае на Димитрина Попова, че вината няма да бъде стоварена върху загиналия й съпруг, призова го водещата." И как ще обещае такова нещо, когато разледването в момента тече и няма заключение каква е причината? Или вече е решено "героя" да бъде оправдан? Радев ли се обади на който трябва за да стане така?
9
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Авиацията е сложна система, даже изключително сложна и за да стане такава сериозна издънка, каквато е загуба на самолет, заедно с пилота, трябва да се натрупат куп фактори. Никога не става само от една причина. Ако е само едно, ще го предотвратят. Трябва много неща да се съберат, много хора да недогледат, недовнимават, неглижират, много хора да играят рисково, серия от малки грешки да се подредят, за да стане голямата беля. Това отива в областта на вероятностите и хазарта, Божа работа.
8
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 7Не си разбрал последните 13 сецунди от полета са важни тогава е станала белята.Преди този момент няма нищо интересно.
7
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Дайте кутията на гнъсните хамерикантци, за да ви декодират вси записи за рекордно кратък срок. БеГе овенни раиииш ли...