Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...

Подземната железница пести време, но колко точно?
Обновена: 3 апр 2015 15:56 | 3 апр 2015 15:45,
178
Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...
Снимка: Булфото

Строежът на всяка спирка на метрото е надежда за софиянци, че ще могат да избягат от задръстванията и да спестят време от пътуване, като се мушнат под земята и вземат подземната железница. Вчера лентата на станцията на Летище "София" бе тържествено отрязана, а столичани се повозиха безплатно до Терминал 2. Но е време да се види колко време реално пести новото удължение на линия 1.

Надежди за по-бързо придвижване до работа имаха и служителите, които работят в офис сградите около летището... само че на Терминал 1. В околността има много бизнес сгради, които до момента са обслужвани само от автобус 84 и автобус 384, който до скоро беше връзката с метростанция "Цариградско шосе". За хората около стария терминал обаче новото метро стига само "до под кривата круша".

Още по темата

Затова решихме да проверим колко време спестява новата метро придобивка на работещите в района на Терминал 1. Тръгваме от квартал в столицата, който е без метро - "Красно село".

Часът е 07.50 в работен ден. Най-удачната алтернатива да се стигне от пазара в "Красно село" до станция на метро е трамвай №5. Пътуваме 15 мин. и слизаме на последната спирка на Съдебната палата. От там с бърз ход стигаме до метростанция "Сердика" за около 5 минути.

За по-точна сметка допускаме, че метрото не идва на секундата и прибавяме 2-3 минути за чакане. Така се и случва – изпускаме първата мотриса, но след три минути идва следващата. Въпреки че е час пик, в който всеки отива на работа, влакчето не е препълнено и има къде да се седне.

Всичко е нормално и минаваме по добре познатите спирки, когато мъжки глас информира, че метрото ще се движи само до спирка "Младост 1" и няма да стигне до крайната цел - Летище "София". Слизаме, няма как. Така се изтъркулват още 4 минути.

Продължаваме пътешествието в подземна София от станция "Мусагеница". Стигаме до спирка "Дружба", която е първата от новите спирки. На "Софийска Света гора" забелязваме, че никой не се качва, а едва двама-трима слизат на нея. Изглежда, че тя се намира насред нищото – в безлюден кален район. Следващата спирка е най-дълго очакваната - Летище "София" - Терминал 2.

Самата станция изглежда прекрасно - чиста и светла. Излизаме почти тичешком с надеждата да не сме изпуснали автобус 84, който остава за момента единствената връзка с Терминал 1. Разбира се, всеки ентусиаст може да пробва да върви и пеш, но инфраструктурата не е много подходяща за разходки.

За щастие автобус 84 идва само след 1-2 минути. С разочарование обаче установяваме, че той ще "почива", тъй като това е последната спирка на линията и по разписание трябва да тръгне по-късно. Закъсняващите за работа потропват нервно с крак и в 9.00 автобусът отлепва от спирката. За около 5 минути 84 пристига на Терминал 1.

Каква е равносметката? 1.15 мин. е пътят от "Красно село" до Терминал 1 в час пик, без задръстване и ползване изцяло на релсов транспорт. Досегашната алтернатива за придвижване бе тролей №2 в комбинация на автобус 84 от първа спирка - Спортната палата. Със стандартното задръстване и без особени обстоятелства, разстоянието се взимаше за 1.20 минути.

Аритметично погледнато, метрото наистина спестява, но само пет минути. От друга страна, пет - пет, ама кой ти ги дава?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


178
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
115
2
 
6
 
! Отговори
петроф преди 9 години
Що толкова хора си мислят, че като хейтят изглеждат по-готини и по-умни? Вчера специално ходих до летището и след всичко, което бях прочел, очаквах нещо ужасно. Е, метро като метро! Кофи с *** се изляха - пък за статуята, пък че 30 метра имало да ходиш като излезеш от спирката за терминала, пък че ако вали - вир вода ще станеш, пък колко време отнемало ако пътуваш от Красно село... Тъпизми!
114
1
 
6
 
! Отговори
знайко преди 9 години
Личи си, че е писано от човек, който не се е возил на метро никъде другаде, а само в София. Ами Ако живея в Люлин/Обеля/Надежда и работя в Бизнеспарка? Пак ли съм прецакан?
113
1
 
12
 
! Отговори
Бистра преди 9 години
Метрото не е създадено специално за работещите в офис сградите до летището. Винаги можеш да си хванеш някаква точка в града и да кажеш, че до там метрото не стига, следователно не върши никаква работа. Факт е, че това е удобен и бърз начин за транспорт. Нямам как да покрива абсолютно целия град и да е приложимо за всеки маршрут от т.А до т.Б. Има още много алтернативи с градски транспорт.
112
1
 
5
 
! Отговори
Селена преди 9 години
След като не ви харесват местата на метростанциите, защо не оспорвахте генералната схема и местоположението им, а сега след като всичко е факт сте недоволни!
111
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Метрото е нещо прекрасно, но много неща не съобразиха като местоположението на метростнациите, това, че във Връбница има повече метростнации, отколкото в Люлин, където живеят два пъти повече хора отколкото във Връбница. Също и метростанцията в Дружба насред нищото, калта...
110
4
 
6
 
! Отговори
реалност преди 9 години
Пробвах метрото от летището. В мотриста имаше гвардия от 6 кондуктора и 3 пътника. Пътува се точно толкова, колкото и с 84, влака се влачи като свинско черво. Особено впечетление прави статуята на Робокоп на първата станция.
109
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
като се изключи, че няма задръствания, метрото не е особено бързо, определено
108
20
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
HORATA OT PROVINZIATA SA NEGRAMOTNI I PROSTI,KOGATO IDVAT V STOLIZATA NOSIAT MIRIZMATA NA VKISNALO,ZASHTOTO PAK SA ZABRAVILI DA SE IZKAPIAT SAS SVINSKIAT SAPUN.DA SE OBGRADI SOFIA S PROPUSKVATELNI PUNKTOVE I DA PLASHTAT SELIANITE PO100LV. VHODNA TAKSA NA DEN.
107
7
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Метрото е направено за да облекчи хората, които живеят близо до негова станция... именно тогава се усеща разликата, а тя не е малка.. вие какво очаквате? Аз съм много доволен и благодарен, нашето метро е едно от най-хубавите. Много е приветливо, станциите са много хубави.
106
5
 
25
 
! Отговори
неще ганчо пушка преди 9 години
Чета,и за пореден път се убеждавам колко лош е материала!
105
12
 
16
 
! Отговори
123 преди 9 години
До wwwА данък сгради и такса смет къде плащат бре умник? Аз плащам такса смет по данъчна оценка към 200 лв. годишно, жителя на долно нанагорнище плаща 2 лева, в неговата си община, а цапа тук....
104
8
 
8
 
! Отговори
www преди 9 години
И ако ми позволите да се отклоня малко от темата, защото в по-раншен коментар има също силно негативно и манипулативно твърдение. Провинциалистите ни били дошли на гости и си плащали данъците в провинцията....Това са пълни глупости. ДДС върху храната къде плащат? Или си носят от родните места? Ако са дошли в града, нали трябва да увеличат и ползването на метрото? Пак питам за финансовите показатели според СО. Дайте цифри за миналото, не ползвайте думички като "очаква се еди-какъв си ефект"!
103
4
 
8
 
! Отговори
www преди 9 години
До АзТова е чудесно и никой не спори за това. Спорът е относно това:КАКВА Е ЦЕНАТА за нещото отсреща и КОЙ Я ПЛАЩА?Затова питам сигурно за трети път адептите на СО къде са разходите за метрото по години? Къде са приходите от продажба на услугата на частни лица п огодини?Едва когато разполагаме с тази информация, ще можем да отговорим на въпроса ефективно ли се е изграждало метрото през последния четвърт век? Кога е било така? Кога е било инак? А отговор на въпроса за паркингите още няма?
102
3
 
6
 
! Отговори
www преди 9 години
До Анонимен 119Първо, има данни на Евростат и те се различават от Вашите. Минималната работна заплата нарасна два пъти, не бъркайте нещата. И - Европа все още се пише с главна буква.Второ, каква е пряката връзка между работната заплата и разходите? Само от работна заплата ли се определят разходите?Трето, започвам да се повтарям, дори и да приемем Вашата версия за вярна, то как това обяснява нарастването на разходите за пътник много повече от два пъти? Измислете нещо друго :)
101
3
 
32
 
! Отговори
Аз преди 9 години
Леле, какво значение има бързо или бавно стигаш с метрото, не смятам, че идеята му е да е стрела. На мен пък страшно приятно ми става, когато свърша поне една задачка, придвижвайки се с метрото (почти никога не слизам от колата). Страшно ме радва идеята, поне веднъж да стигна до някъде и да не ми трепери сърцето, че няма къде да паркирам, тук удачно ли е, тук да не преча и да ми надраскат колата...Ако щете вярвайте, ама ме кара да чувствам свобода и неангажираност, пък когато стигна :) Д
100
4
 
48
 
! Отговори
11 преди 9 години
Ако на някой му липсва чакането на автобусна спирка на открито, да плаче срещу метрото. То не е само скорост на пътуването, но и комфорт.
99
3
 
29
 
! Отговори
alo преди 9 години
До wwwАма колега, какво като на "Хан Кубрат" ползват трамвай ? Ти ползваш трамвай, аз ползвам метро, трети тролей, четвърти автобус. Нали това е идеята ? Да имаш избор и според нуждите да ползваш най-удачния обществен транспорт. Ама вие искате метрото пред входа да ви чака ... не става така
98
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До wwwКак защо да проверявате , затова защото само преди 2 коментара ми казахте че лъжа ...150 евро 2004 а сега е около 440 евро по официални данни А относно бюджета , на София ми кажи какво ще остане , ако се махнат парите предвидени по програми от европа.Да не говорим , че голяма част от хората които дойдоха в София продължават да си плащат данъците в провинцията , не случайно и всяка 3-та кола е с номер различен от С , СА или СВ
97
6
 
36
 
! Отговори
До мрънкалото преди 9 години
Мрънкането-национална черта на българина. Като не ви харесва метрото, карайте си по стария начин И СИ БРОЙТЕ МИНУТИТЕ. На мен метрото ми харесва и ми е все едно дали са 5 мин. повечеили по-малко.
96
3
 
4
 
! Отговори
www преди 9 години
До ПРОВЕРИЗащо да проверявам "според една от най-големите европейски банки"? Защо? Айде да го направим по-простичко, като например:Вие да ми дадете линк към материал на Столична община, в който детайлно ни се обяснява колко са приходите в общината по години от столичното метро. В лева.Същото и за... разходите.След това, пак данни от общината за това колко е капацитета на паркингите и колко са уплътнени? Какви приходи са получени от таксите там? В лева! В лева на година.Става ли така :)