Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...

Подземната железница пести време, но колко точно?
Обновена: 3 апр 2015 15:56 | 3 апр 2015 15:45,
178
Еуфория в метрото. Ала нямаш ли станция в мазето...
Снимка: Булфото

Строежът на всяка спирка на метрото е надежда за софиянци, че ще могат да избягат от задръстванията и да спестят време от пътуване, като се мушнат под земята и вземат подземната железница. Вчера лентата на станцията на Летище "София" бе тържествено отрязана, а столичани се повозиха безплатно до Терминал 2. Но е време да се види колко време реално пести новото удължение на линия 1.

Надежди за по-бързо придвижване до работа имаха и служителите, които работят в офис сградите около летището... само че на Терминал 1. В околността има много бизнес сгради, които до момента са обслужвани само от автобус 84 и автобус 384, който до скоро беше връзката с метростанция "Цариградско шосе". За хората около стария терминал обаче новото метро стига само "до под кривата круша".

Още по темата

Затова решихме да проверим колко време спестява новата метро придобивка на работещите в района на Терминал 1. Тръгваме от квартал в столицата, който е без метро - "Красно село".

Часът е 07.50 в работен ден. Най-удачната алтернатива да се стигне от пазара в "Красно село" до станция на метро е трамвай №5. Пътуваме 15 мин. и слизаме на последната спирка на Съдебната палата. От там с бърз ход стигаме до метростанция "Сердика" за около 5 минути.

За по-точна сметка допускаме, че метрото не идва на секундата и прибавяме 2-3 минути за чакане. Така се и случва – изпускаме първата мотриса, но след три минути идва следващата. Въпреки че е час пик, в който всеки отива на работа, влакчето не е препълнено и има къде да се седне.

Всичко е нормално и минаваме по добре познатите спирки, когато мъжки глас информира, че метрото ще се движи само до спирка "Младост 1" и няма да стигне до крайната цел - Летище "София". Слизаме, няма как. Така се изтъркулват още 4 минути.

Продължаваме пътешествието в подземна София от станция "Мусагеница". Стигаме до спирка "Дружба", която е първата от новите спирки. На "Софийска Света гора" забелязваме, че никой не се качва, а едва двама-трима слизат на нея. Изглежда, че тя се намира насред нищото – в безлюден кален район. Следващата спирка е най-дълго очакваната - Летище "София" - Терминал 2.

Самата станция изглежда прекрасно - чиста и светла. Излизаме почти тичешком с надеждата да не сме изпуснали автобус 84, който остава за момента единствената връзка с Терминал 1. Разбира се, всеки ентусиаст може да пробва да върви и пеш, но инфраструктурата не е много подходяща за разходки.

За щастие автобус 84 идва само след 1-2 минути. С разочарование обаче установяваме, че той ще "почива", тъй като това е последната спирка на линията и по разписание трябва да тръгне по-късно. Закъсняващите за работа потропват нервно с крак и в 9.00 автобусът отлепва от спирката. За около 5 минути 84 пристига на Терминал 1.

Каква е равносметката? 1.15 мин. е пътят от "Красно село" до Терминал 1 в час пик, без задръстване и ползване изцяло на релсов транспорт. Досегашната алтернатива за придвижване бе тролей №2 в комбинация на автобус 84 от първа спирка - Спортната палата. Със стандартното задръстване и без особени обстоятелства, разстоянието се взимаше за 1.20 минути.

Аритметично погледнато, метрото наистина спестява, но само пет минути. От друга страна, пет - пет, ама кой ти ги дава?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


178
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
11
 
! Отговори
kikinho преди 9 години
До ВенелинИма, станция Г.М. Димитров е на 400 метра от залата. 1 спирка с 280 или 294 или 7 мин пеша :)
14
27
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Вместо тази безсмислена линия за метрото (тези, които пътуват в чужбина си имат пари за такси) да бяха направили един лъч до Княжево, защото цялото западно направление, което е половин София (и при това истинската, най-старата част - Княжево, Павлово, Горна баня, Карпузица, Старата овча купел, Хиподрума, Лагера, Крива река) си имат само един Трамвай 5, който винаги е претъпкан, въпреки че се движи на интервал от 2-3 минути.
13
7
 
29
 
! Отговори
ganeca преди 9 години
До автора на статията: Василия ПейчеваБългаринът е недоволен не защото е беден, а защото е глупав!
12
11
 
33
 
! Отговори
kikinho преди 9 години
На вниманието на журналистчето написало статията. Метрото е много по-удобен и лесен начин за придвижване, затова в държавите като Англия, Италия и др. го имат от преди ние да имаме държава... Това, че ти си направил едно кофти проучване в първия работен ден, не трябва да пишеш тези глупости. Защото това, което си написал не е закономерност, а просто опит да привлечеш внимание сред хората, които още не са го тествали!!!
11
6
 
60
 
! Отговори
От Красно село преди 9 години
И аз искам метро от пред блока, до работа, до детската градина на детето, до работата на жена ми, до приятелите, с които си пия бирата...Срамота е, как една толкова хубава придобивка за Столичани е толкова яростно оплювана. (Не съм от ГЕРБ)Трагедия сме. Една от малкото положителни новини в последно време.Возете се с таксита като не ви кефи...
10
16
 
11
 
! Отговори
Венелин преди 9 години
*** лентите и после мислим...това е Нашата България.Сега може да направим два три Мола , които да са до спирките. А защо няма спирка до Зала Арена Армеец например...
9
9
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пропуснали сте да напишете , че на съдебната палата сте си купили пакетче семки , които сте люпили 25 минути до кошче за *** , а на станция Младост 1 сте се загледали в телевизионните реклами и сте пропуснали четири влакчета.
8
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Мен ме интересува за колко време се стига с метрото до Мюнхен. Останалото са подробности. Вън от тая скапана територия, управлявана от мутри, при това некадърни и нарцистични.Нека тук останат само да слугуват на мутрите и да им работят без пари.
7
2
 
36
 
! Отговори
камен преди 9 години
Метрото все пак не е панацея за всички квартали на София. Когато се построи третия лъч до Красно село това време ще се намали още малко, но все пак е важно кои начални и крайни точки избира човек. Ако бяхте взели примерно маршрут от Люлин 10 до терминал 1 щяхте да видите значително по-голямо спестяване.
6
36
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Новият лъч на метрото е пълна недомислица. Особено спирките му. Но важното е, че едни пари са усвоени от едни наши момчета. А за балъците остава тАлАвизорУ.
5
6
 
32
 
! Отговори
!@$^ преди 9 години
Po-poruchkova statiq ot tazi skoro ne bqh chel!A be neshto e postroeno be mama mu stara! Stegnete se malko.Da ne bi metroto kum letishteto da e napraveno specialno za raboteshtite hora.Sledvashtiq put si napravete truda da izchislite vremeto, no ot letishteto do...kudeto si poiskate s nqkolko kufara bagaj(predpolojete che toku shto ste kacnali na terminal 2) i zasechete vremeto, a sled tova napravete sushtoto s drugite vidove transport!!
4
26
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ей добре че е малограмотната банкянска кратуна да ни дава. Направо се чудя как сме живеели преди него. И къде беше той в соца, та не дойде по-рано да ни поведе към светлото бъдеще.
3
3
 
39
 
! Отговори
1chovek преди 9 години
метрото е добре, но това което не е добре е че му липсват добри връзки чрез спомагателен транспорт, който да бъде бърз и удобен и по този начин спирките на метрото да обслужват и обхващат реално по-голяма зона и съответно да вършат работа на повече хора.В момента нещата са така, че ако не си на 5 мин пеша от повечето спирки на метрото - изобщо не ти и трябва да се качваш на него.Трябва да се помисли по тези въпроси.
2
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
най смешно е какво мислят Алчните Бахшиши ? :) хаха
1
16
 
37
 
! Отговори
Delqn преди 9 години
Българинът угодия НЯМА !... Дали сте адския частен случай с Влади Берянов ... хейтърска медия сте....