Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина

От "Спаси София" призоваха софиянци да не забравят това на изборите
Обновена: 1 авг 2018 15:48 | 1 авг 2018 14:45,
152
Един трамвай по-малко: Релсите се махат – Шестицата замина
Снимка: Спаси София

Подписки, протести, дискусии и срещи не успяха да спасят Шестицата. Релсите по трасето на трамвай №6 се демонтират и въпреки обещанията на Столичната община маршрутът на трамвая към "Лозенец" да бъде възстановен, Шестицата отива в историята.

Неправителствената организация Спаси София публикува на страницата си във Facebook снимки от демонтажа на релсите и в ироничен пост "благодари" на кмета, че закрива поредния коридор за високоскоростен транспорт в столицата.

От две години "Спаси София" предупреждава, че "временното закриване” на трамвая до "Лозенец" е само увертюра към крайната ѝ цел - закриването на трасето и лишаването на квартала от адекватен транспорт.

Още по темата

"Не успяхме да спасим Шестицата - въпреки подписката с почти 5000 подписа, въпреки организираните протести, стотиците срещи и дискусии с ресорните дирекции в общината, мотивирани предложения и идеи за решение на казуса, становища, изказвания и оценки, които отнесохме към Експертните съвети и обществените обсъждания", написаха от организацията.

От там се извиниха на софиянци, че не са успели да спасят София от любовта на г-жа "кмета" и нейния "екип експерти" към унищожението на градския транспорт".

"Обещанията на г-жа Фандъкова, Елен Герджиков и на цял куп зам.-кметове, кметове на райони и общински "експерти", че Шестицата ще бъде върната до басейна Спартак, ще останат в историята на София като едни от най-сериозните и нагли лъжи, изказвани от хора на толкова високи и отговорни позиции", каза Борис Бонев.

Според него софиянци трябва да запомнят действията на общината и да не ги оставят ненаказани на предстоящите местни избори догодина.

"Знаем, че отговорът, който ще последва, е, че трамваят ще бъде заместен от тролейбус, но аз помня предизборната кампания на г-жа Фандъкова от 2011 г., където този тролейбус беше обещан като допълващ трамвая. Явно София се е смалила като наеление, та сега си позволяваме да го правим заместващ", заявява Гергин Борисов от организацията.

От "Спаси София" припомниха, че от години се борят за повече трамвайни проекти в София. Организацията често критикува неспособността на Столичната община дори да ремонтира съществуващите трамвайни трасета, така че те да са добре шумо- и виброизолирани.

Според "Спаси София" това е основната причина много софиянци да мислят за трамваите като за шумен и остарял вид градски транспорт, вместо като бърза, екологична и привлекателна алтернатива на личния автомобил.

"С това поредно покушение върху трамваите, г-жа Фандъкова прибавя в постиженията си унищожението на още 2,3 км напълно годна за употреба инфраструктура. Откакто тя заема поста не е построен нито метър трамвайно трасе, но пък премахнатите или изведените от употреба са над 10км.", каза още Гергин Борисов.

Според него това е безпрецедентно за Европа, където в момента се инвестират милиарди евро във възстановяване и разширяване на трамвайните мрежи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


152
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 103Пълни тъпотии и общи приказки
100
16
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Принципно при много добър градски транспорт, най-близката спирка трябва да е на не повече от 50 метра от дома ти, а на до 100 метра трябва да има втора спирка от друга линия на градския транспорт. Добрият градски надземен транспорт залага на трамваи, но така е в градовете, които не се управляват от мафията.
99
8
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Г-жа Фандъкова отдавна е за затвора- корумпирана и зомбирана ...Като и видя ученическата физиономия , като чуя медното и гласче и ги почвам едни за майка й ,за баща й чак мен страх ме хваща какви ги говоря.А как да е друго - дупка до дупка , скапани тротоари , затворени улици и кръстовища с години , претоварен трафик като следствие от това и се появява ТЯ ни лук яла , ни лук мирисала една такава хрисима и невинна душица и почва да ги каканиже едни .Ееееееей!!
98
12
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе ало, какъв багаж, транспорта да не ви е хамалска фирма. От Икея до нас също няма директен транспорт, леле, как успявам да си докарам мебели до нас. Искам Фандъкова лично да ми ги кара.
97
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То никакъв проблем няма и целия градски транспорт да се ликвидира, както искат подкрепящите премахването на трамвай номер 6. Ще си вървят хората пеша и ще подрипват от радост.
96
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименДупчите ли билети за килограмите багаж, които блъскате в транспорта?
95
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Очевидно е, че транспортът трябва да е според нуждите на хората, а не хората да се нагаждат според транспорта, както искат Фандъкова и останалите от 80-те процента.
94
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 96Аз викам Фандъкова да ти назначи личен шофьор за теб и за торбите ти, за да може да ти е максимално удобно.
93
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 35 годишна възраст можех да мъкна всякакъв багаж и да въвря с него много време, но нещата се променят. Сега като се прибирам от работа повече от 2-3 кг багаж гледам да не нося и то не повече от 10 минути и като гледам много хора са така. Според фандъкова и калинките й, не е проблем всички хора в София, без значение от тяхните физически възможности, да вървят километри пеша до най-близката спира на градския транспорт и да се прехвърлят по няколко пъти, за да стигнат закъдето са тръгнали.
92
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пак гласувайте за мутрата, малко ви е олигофре ни
91
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой може ли сериозно да се аргументира ква е драмата в това, че ще има заместващ тролейбус?
90
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 87С картата пътуванията излизат двойно по-евтино, но вие сте глупав и не можете да направите сметката. :)) В крайна сметка именно затова вдигнаха цената на билета, за да стимулират продажбата на карти.
89
11
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 82И на мен ми писна от ненормалници, които мислят, че общината им е длъжна, защото не могат да извървят 200 метра пеша.
88
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 82Ще могат да си мъкнат торбите в алтернативния транспорт, който ще покрива линията под формата на автобус. *** е важно да мрънкаме,
87
14
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 82Тоест трябва да се харчат излишни хиляди на месец заради старец с торбичка, който не може да извърви 2 спирки. Звучи логично.
86
14
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 82Леле, ква драма. Ще трябва да смени 2 транспорта и няма да може да си стовари пърдялника директно. Ко ша прайм, ше трябва да вървим 100 метра, ужас.
85
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След всяка промяна в схемата на транспорта на София направена от Фандъкова, винаги става по-лошо. Сега е ясно, че е същото.
84
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 82Еми купи си карта за всички линии?
83
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До 82Ще има транспорт, който ще покрие и тези спирки, кое не разбра? И като не можеш да мъкнеш торби- няма да ги мъкнеш. Няма транспорт, който да е длъжен да те стовари пред вратата ти освен таксито.
82
3
 
12
 
! Отговори
До 82 преди 5 години
Казваш, че трябва според теб да дупча два билета вместо един, т.е. вместо 1,60 лева, да плащам 3,20 лева и да се мъча да качвам и слизам от две превозни средства вместо едно. Що не си ....