Фандъкова: Тази година стартира строежа на метрото през Слатина

След 4 години мрежата на метрото на София ще бъде 61 километра
26 яну 2023 13:40, Красимир Ангелов
18
Фандъкова: Тази година стартира строежа на метрото през Слатина
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

През тази година ще стартира разширението на третия лъч на метрото към столичния район Слатина и зала "Арена София", съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова на конференция в УАСГ, посветена на 25 години от създаването на столичното метро.

По думите й метрото е пример за иновативни решения в строителството, които са от ключово значение за града.

"Сега очакваме машината да продължи по новия участък, който предстои да строим в кв. "Слатина". В момента строим три километра през район "Подуяне", а тази година ще започне изграждане на нови 6 километра през "Слатина", край зала "Арена София" и София тех парк до Окръжна болница, така че до края на годината ще строим вече нови 9 километра от метрото", съобщи Фандъкова.

Още по темата
По думите й така се гарантира както със стартирало строителство, така и с осигуреното финансиране, че след четири години мрежата на метрото на София ще бъде 61 километра и над половин милион души дневно ще могат да пътуват с него. С тези два нови участъка делът на метрото в градския транспорт ще достигне 50 процента от общия дял на обществения транспорт.

Това означава, че за по-малко от две десетилетия ще сме изградили изцяло нова транспортна мрежа, заяви Фандъкова, цитирана от БТА.

Тя съобщи още, че се подготвя и проект за разширение на първата метро линия – в западна посока – от метростанция "Люлин" към Софийския околовръстен път и се очаква през 2023 г. да се финализират процедурите по одобряване на Подробния устройствен план на трасето от бул. "Черни връх" през кварталите "Кръстова вада", "Витоша, ВЕЦ Симеоново", до "Студентски град".

По думите на Фандъкова това ще бъде успех за града, защото ще може да бъдат резервирани терените и трасетата за бъдещото развитие на метрото през годините.

Столичният кмет определи решението на Министерския съвет (МС) за облекчаване на разходите на хората за пътуване в обществения и междуселищния транспорт като добра идея, но посочи, че все пак тя трябва да бъде обсъдена с държавата в детайли.

Фандъкова съобщи, че днес представители на общината ще бъдат на среща в транспортното министерство за обсъждане на детайлите по решението. Тя посочи, че идеята е да бъдат облекчени хората, като това обаче не трябва да става за сметка на градския транспорт и  държава да поеме дофинансирането.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
1
 
! Отговори
Фен на Вики Джъстис преди 1 година
Добре, че поне изключиха ******те бутони въведени от госпожа "ДАНИ СВЕТОФАРА". То наистина си трябваше акъл, за да решиш, че ако на пешеходците им свети все червено това помагало на шофьорите. На пешеходните пътеки, където нямаше кръстовища и наистина трябва бутонен режим всичко беше автоматично и колите се спираха залудо. Какво да се прави. Това са критериите за "УМЕН ГРАД".
15
0
 
5
 
! Отговори
Иван преди 1 година
1-60 е недостоверна цена, просто отблъсква, това е гигантска сума, ако направят нещо приемливо, ще успеят с транспорта, общината си включва разходите за всичко - а трябва - да се намери начин.
14
5
 
3
 
! Отговори
Пешо от Подуене преди 1 година
Метрото е гола вода мадам
13
0
 
3
 
! Отговори
Мария Димова преди 1 година
И не знам защо някой ще ми определя какъв трябва да е размера на средствата, които оставям над сметката си за обслужването.
12
0
 
3
 
! Отговори
Мария Димова преди 1 година
Като клиент не виждам никакъв проблем да заплатя сметката с карта и да дам възнаграждение за доброто обслужване в брой. Така се надявам, че добавката се разпределя между хората, погрижили се реално за удоволствието да бъда техен гост, а не в данъчното или в собственика на заведението.
11
4
 
5
 
! Отговори
провинция преди 1 година
В провинцията пътищата са лунен пейзаж вие метро си строите, нас кучета ния ли.После чакайте някой да гласува на изборите.
10
5
 
10
 
! Отговори
Шишо преди 1 година
Фандъкова благодаря.Вече ни омръзна, най добре е да си ходиш.
9
19
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Браво на Фандъка. Направи много за нашия град, но неблагодарната русофилска с.волач никога няма да го оцени.
8
8
 
18
 
! Отговори
Весел преди 1 година
Време е ти да финишираш като кмет на Сафия....
7
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 4-ти: Това, което описа е маршрутът на автобусна линия 280, която е достатъчно добре обезпечена. Да, имаше периоди, в които беше ад и се пътуваше от Софийския университет до Студентски град за 1 час, особено 2007-2009, покрай строежа на метрото към Младост, но сега нещата са доста по-добре.
6
7
 
7
 
! Отговори
До 4 преди 1 година
То в много гратове няма метро
5
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"студенски грат"..? Студент си, нали? Бъдещето на нацията?
4
18
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Орлов мост- плиска - студенски грат няма метро а това е най-натоварения трафик в София.
3
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
повече трябва да има, че софия е голяма, като засвири въздушна тревога къде ще се крият софиянци
2
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
У слатина на зеленчуковата борса
1
31
 
11
 
! Отговори
Браво преди 1 година
Браво, Фандъкова. Направи много за София. На есен много и красиви *** ще си изберат недоразумението Бонев. Нека да видим след толкова критики и обещания какво ще ги затвори. Очаквам пълен провал лично аз.