КАТ срещу катализаторите – шофьорите не искат да ги слагат! Защо?

От години автоапаши ги крадат, вървят от 300 до 1000 лева на черно
Обновена: 28 юни 2017 09:02 | 28 юни 2017 09:00,
226

КАТ нямат техника, за да преглеждат автомобилите без катализатор, обяви пред Bulgaria ON AIR Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти.

"Трябва да си зададем въпроса, защо на тези автомобили се позволява да се движат? Защото КАТ нямат техника, за да ги преглеждат", настоя тя.

Още по темата

"Никой няма право да трови атмосферата и въздуха. Уви, смятам, че идеята на екоминистър Нено Димов няма да се случи", прогнозира Владислав Панев от "Зелените".

Автомобилният състезател Румен Дунев пък обяви, че повечето автомобили в България нямат катализатори.

"КАТ е първата институция, която трябва да каже дали автомобилът е годен за движение по пътищата. Държавата не може да каже, че спира автомобилите от утре. Трябва да има гратисен период, за да могат собствениците да ги сменят", поясни той.

Автоинженери обясниха, че повечето шофьори, особено тези с по-стари коли, отказват да монтират катализатори на колите си заради високата им цена.

Собствениците не искат да монтират уредите и по друга причина, масовата им кражба от автоапаши през последните години.

Оказва се, че на вторични суровини един катализатор от бензинов автомобил върви до 300 лева, тези от дизеловите се харчат доста по скъпо – 1000 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


226
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Караш кола за 500 лева, ама с катализтор от 1000 лева! Неоценимо.
41
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Е - много просто. На мене лично ми го откраднаха през м. февруари... В РУ на МВР ме изгледаха досадно и казаха , че това било малозначителен случай - не възприеха щетата като цена на катализатора от магазина , а като цена за вторични суровини и ми биха шута... Сега същото това МВР ми иска да си слагам катализатор. че отде да знам дали тия дето ми го крадат не са в комбина с органите на МВР и да им се отчитат - че да имат редовно какво да си крадат... Нямам иначе нищо против екологията...
40
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще си купя катализатор, ще го поставям всеки път преди ГТП, а веднага след това ще го демонтирам и ще си монтирам избушен такъв... и не, защото нямам желание да ползвам, а защото има бързи, смели и сръчни люде, които за секунди биха ми откраднали частта.
39
13
 
3
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 6 години
Преди време изчислихме с един приятел парите за поддръжка на 15 годишната му придобивка за трите години употреба и беше същото , ако си беше взел една "Дачия" на вноски , още като си купи форда и се почна - гуми , масло , ремъци , акумулатор , на втората година съединител , някакви релета и куп дреболии , които или трябва да търпиш или да минеш през сервиза . Да неговорим че след 5 године все ще продадеш дачията на някой , а форда отиде за вторични.
38
21
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българина май е решил, че притежаването на кола му е рождено право някакво...
37
2
 
13
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До АнонименТя една кола може да е на 20 и да е поддържана както трябва и да е по добре от чисто ново БМВ което е ремонтирано с китайски части и карано с крадена нафта от корабите! Годините не са единствения фактор. Хайде първо да оправят горивата (да ги направят качествени поне като в Румъния), да оправят пътищата за да не се налага да правиш основен ремонт на ходова част през 2 месеца и тогава да си говорим за каквото и да е. Ние имаме бус на 3 месеца (чисто нов от магазина) кара Русе-Кубрат!
36
3
 
24
 
! Отговори
на протеста преди 6 години
моята кола(без катализатор) е на 20г. 65 коня е и е на газ повече ли замърсява от кола която е чисто нова с катализатор 200-300< коня на дизел ????Не мисля
35
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ЖороВ Германия взимаш мин. 2000 Евро, а чисто нова Дачия е 9000Е. Може лесно да си я позволиш и затова има тези рестрикции. Тук взимаш 400Е и умираш.
34
18
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Бай ХайБедните могат да ползват градски транспорт. За това го има.
33
3
 
11
 
! Отговори
Бай Хай преди 6 години
В България важи принципа /цитат от филм : ,,ДА ГО ДУХАТ БЕДНИТЕ''А и тук има такива възгласи.
32
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Dies IraeМи не няма нормална държава в която хората карат 20 годишни таралясници по ред причини. Като не можеш да си позволиш да поддържаш кола ползваш градския транспорт.
31
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Никой още ли не е обяснил на тия хора, че партията на недоволните шофьори е най-голямата политическа сила в ке не ефа?
30
2
 
16
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До АнонименПрави разлика между това да нямаш пари да караш и поддържаш един автомобил и това да не искаш да те правят на *** и всеки месец да купуваш една и съща част защото тлъстуните от МВР не си вършат работата - техните задължения са превенция + разкриване на престъпления! Аз съм съгласен да го направят така, обаче ако ти откраднат катализатора, монтираш нов и пак го открадната - касовия бон да те освобождава от отговорност -актовете и тн. да се поемат от служителите на МВР в твоя район
29
8
 
2
 
! Отговори
ss преди 6 години
това с колите под 10 години нещо не го разбрах? трябвало данъка да им е 1000 лв. - що питам аз, карам пежо 2006та година и съм със сменен ДПФ , на последното ГТП всичко ми беше зелено на газ анализа, около 600 лв вървят ДПФ и не е кой знае каква драма да се смени, като ти спрат колата от движение както е в Германия всеки ще си слага, щото няма къде да мърда, елементарно е, но тука корупцията е на ниво както винаги
28
2
 
8
 
! Отговори
Бай Колю преди 6 години
Аз пък викам, да дигнат заплатити, айтъй, да ричем до две иляди евро, ама не годишно, ами на месцът, па да си купим нови коли, па да видим. Ем ДДС ща платим, ем данак дохоТ, ем оТсигуровки, ем работи и ща си заживейм най-дубре. Лесна работа. Ама нищът.
27
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вече пречим на нео буржоата и с автомобилите си...Първо им пречехме по плажовете - зградиха ги и не ни пущат там, после им пречехме по уилища и университети - пращат децата си да учат в чужбина, сега им пречим с трошките си, а утре ще им пречим със собственото си присъствие...
26
3
 
13
 
! Отговори
БГ Заплата преди 6 години
До АнонименПриятелю, напомням ти, че повечето българи взимат до 1000 заплата. И на мен ми се кара чисто нова кола, ама няма как. А за колите до 5 години няма никаква гаранция - занимавам се с това. Финкени коли от Европа "нов внос" идват на 300-500 000 км. Внасяме и всички катастрофирали коли и тези пострадали от наводнения. Мислиш ли, че здравината на купето е ОК, не работи ABS, системи за сигурност и др. Нова или стара кола - иска си реален преглед.
25
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За пореден път някой в министерството дава на късо. Най-често използваните автомобили - таксита и служебни са на газ и със и без катализатор е все тая. Дизелите са проблема - автобуси и камиони и затова в Лондон ги пускат срещу 15-20&#163; дневна такса.
24
3
 
19
 
! Отговори
zeus преди 6 години
Средната възраст на автомобилите в България е 20, това значи много километри и отдавна махнат катализатор, понеже се е запушил. На всички ни се карат нови коли, ама при тези африкански доходи не става. Държавата вместо да се напъва да сме по католици от Папата да вземе да работи за намаляване на корупцията, вдигане на доходите и спешни мерки против изчезването на нацията ни!
23
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Собствениците на леки коли се разглеждат от държавата единствено като дойни крави за пари- то не бяха винетки, зимни и летни гуми, всякакви прегледи, а сега и катализатори. Утре навярно ще искат да сменим и стъклата на колите, които са износени от гледане през тях. Никой от властимащите не иска да реши всички проблеми по кардинален начин- като облекчи закупуването на нови леки коли.