За жертвите на пътя: Не е виновна само скоростта, а и политическата класа!

24-часов мониторинг предлагат от Института за пътна безопасност
Обновена: 24 юни 2019 09:12 | 24 юни 2019 09:12,
105


Институтът за пътна безопасност призовава за 24-часов мониторинг на пътищата в страната, провокирани от тежките катастрофи през последната седмица. От института предлагат всеки месец да се представя бюлетин с най-належащите проблеми по пътищата.

Само за седмица загинаха 12 души, а близо 90 бяха ранени при 75 тежки катастрофи. Регистрирани са 20 000 нарушения, а поне половината от тях са за превишена скорост.

Още по темата


Отново ад на пътя: Двама загинали и трима ранени за една нощ

"Проблемът с войната на пътя стана системен. Всяко лято се повтаря един и същи сценарий. Не бива обаче да виним единствено шофьорите и високата скорост за жертвите. Никой, който излиза на пътя, не желае да убива или да бъде убит. Отговорността за състоянието на пътната безопасност е главно на политическата класа", заяви Емил Марков от Института за пътна безопасност.

"В България очевидно имаме нужда да се говори непрекъснато по темата. Проблемът сякаш изглежда далечен до момента, в който не стигне до конкретния човек. Защото може да се случи на всеки", отбеляза автомобилният състезател и рали шампион Димитър Илиев.

Двама загинаха на "Тракия", затвориха магистралата на 321 км

Пред Bulgaria ON AIR той посочи още, че е по-важно шофьорите да не мислят единствено за това как да не превишават скоростта, а да се научат да разпознават опасностите на пътя.

"Статистиката сочи, че едва 15% от българите ползват колан на задната седалка на автомобила. Останалите 85% смятат, че това не е нито важно, нито задължително. Законите на физиката обаче важат за всеки и идеята не е единствено да си спестим глобата", отбеляза Илиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
7
 
7
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Преди 1989 година живеех в един голям панелен блок в квартал на София. Всичките ми съседи с коли не слизаха от колите и масово не знаеха какво е градски транспорт. Сега колите на хората в блока се горе-долу пак толкова, но масово си стоят на паркинга, който преди 1989 година опустяваше през деня. Който имаше село, всеки петък вечер си заминаваше на село с колата. Аз самият тогава ходех с кола на работа, а сега просто не става.
32
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Безобразно се шофира. Правителството не взима мерки,мерките рябва да ра репресират нарушителите. Трябат и нови изпити за всиички наруушители защото поне половината са си купили книжките,и си личи като ги гледаш.
31
0
 
0
 
! Отговори
Към 33 преди 4 години
извинявам се: пътувал!
30
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ФактСъгласен съм, но не е само скоростта! До нея можем да наредим и способностите да се излезе на/от главен път, изпреварванията на сляпо и пр. номера на нашите джигити-самоубийци!
29
0
 
18
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Факт е, че в нормалните държави са създали убеденост в шофьорите, че ако направят нарушение, неизбежно ще бъдат санкционирани за него, като размера на санкцията е несъществен и там рядко нарушават правилата.Факт е, че в България се набляга на все по-високи глоби в закона, които се прилагат много рядко, примерно веднъж на 100 хиляди нарушения и правилата се нарушават масово, примерно средно на денонощие се правят по над 200 милиона нарушения.
28
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До До 19Умниче, само ***.от може да твърди, че преди 89-а колите се карали по 50 000 км на година. Защото само ***.от не знае, че повечето соцвозила имаха ресурс до основен ремонт по-малък от 100 000. Само ***.от не може да съобрази колко се кара при заплата от 200, цена на бензина от 1 лв/л, средна консумация на возило над 10/100 и заплата от 1500, бензин за 2,2 лв, и среден разход около 7/100.Хайде - беж в партийния клуб, Червен Дедо!
27
1
 
20
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Шофира се с превишена скорост, само когато няма контрол. *** факт, недостижим за разбиране от онези 80%.Няма държава по света, в който шофьорите сами без принудата на държавата, да спазват правилата. "Примерните" шофьори в държава с контрол за спазването на правилата, когато дойдат в България шофират като побеснели.
26
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
редовно правехме по над 20-30 хил. км на годинаВикаш, за десетина години два-три пъти превърташ километража?
25
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега в България жовеят около 4 милиона човека, а не 7 милиона. Останалите 3 милиона живеят постоянно извън България. Преди години не се замисляхме да използваме колите си и редовно правехме по над 20-30 хил. км на година. Сега същите хора, децата и внуците им, рядко правят повече от 10 хил. км на година, най-често шофират по 5-6 хил км.
24
0
 
21
 
! Отговори
Заглавието е... преди 4 години
...мало.умно. Категорично трябва да се заяви, че основните фактори за високата смъртност по българските пътища са:1. Квалификацията и поведението на шофьорите на пътя.2. Неработещият КАТ3. Липсата на политическа воля за предприемането на ефективни действия, които биха накарали пътната полиция да си гледа работата.Всичко останало / състояние на автомобилите, пътищата и пр./ са съпътстващи фактори!
23
11
 
7
 
! Отговори
До 19 преди 4 години
Не си прав. Ако имаш 1 милион коли, които изминават средно по 50 хил. км на година и ги сравниш с 5 милиона коли, които изминават средно по 5000 км на година, кога движението е по-натоварено?Истината е, че преди 1989 година колите бяха по-малко, но се ползваха много повече от сега, а пътищата бяха много по-добре поддържани, особено по-забутаните пътища.
22
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен статистик 18Умниче, днес България има 7, а не 6 млн население, разликата с 1981 е около 30%. Но същите тези 7 млн разполагат с близо три ПЪТИ повече коли. Броят на шофьорите е близо 2 ПЪТИ по-голям от този през 1981. И колите се карат в ПЪТИ повече от 1981. И при всичко това - близо два ПЪТИ по-малко загинали на пътя.Това са факти, Червен Дедо, а не халюцинации
21
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
изтрепа се този изтрещял народ, а после някой му е виновен. Простотията ви е виновна!
20
1
 
17
 
! Отговори
Истината преди 4 години
Нарушенията в България:- около 90% от нарушенията са пряко следствие от липсата на контрол- около 8% от нарушенията са резултат на лоши пътища и знаци и маркировки неотговарящи на пътните условия- около 2% са по други причини, най-вече заради шофьорски книжки на неграмотни, не знаещи правилата и шофиращи сякаш си карат каруцата
19
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблемът е чисто политически. Бойко с фалшивите бюлетини спечели и шофьорите тарикати с фалшивите книжки си мислят, че и те ще спечелят, като Бойко. Затова трябва да създадем безкласово общество, за да няма тарикати на пътя и в политиката.
18
1
 
16
 
! Отговори
Истината преди 4 години
Докато цялата вина се хвърля върху шофьорите (Бай ***, ***, самоконтрол, култура, възпитание, манталитет, нискоинтелигентни, ...), нещата ще стават все по-зле. Нарушения се правят почти винаги, когато няма контрол от страна на държавата за спазването на правилата, факт, който в нормалните държави винаги са го знаели.
17
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
18,Ами чети и ти евангелието - в случая въпросът не е само в населението, ами и в количеството автомобили, които населението ползва. Ако щеш имай 15 милиона население, какво от това, като колите са 100 000? Същото ли е, ако населението е 7 милиона, но колите са 3 660 000, от които колите са ти 2 770 000, както е сега?
16
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 111981 г. - население 9 милиона2019 г - население 6 милионаЧетеш статистиката като дявол евангелието.
15
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стига вече анализи и констатации.Време е за действие.Тия,на които им плащаме заплатите да станат от бюрата и да започнат да си вършат работата.Никаква толерантност за нарушителите,защото ако те са решили да се самоубиват,останалите не трябва да плащат за това с живота си.
14
3
 
11
 
! Отговори
бай Михал преди 4 години
Без самоконтрол,няма кой да помогне.Все грешката е някьде другаде,но и в самите нас.И в много от случайте пътят бил виновен.Донякьде е така НО.Примерно на АМ Ст.Загора-Чирпан,ограничение 90км.някой дали го спазва.Рядко някой под120км.Раднево -Ст.Загора нов ремонтиран път почти всички карат над 120км и повече.Колкото и да не ни се иска трябва да се спазват нормите.