Езикът в учебниците е буре с динамит, върху което стоим!

Средното образование сякаш е висше, смята просветният министър
Обновена: 24 ное 2014 10:04 | 24 ное 2014 10:04,
130
Езикът в учебниците е буре с динамит, върху което стоим!
Тодор Танев Снимка: архив Булфото

Просветният министър Тодор Танев разкритикува езика, на който са написани учебниците у нас. Според него в тях има ненужни формули и конкретни научни знания. Министърът даде да се разбере, че това ще се промени и на първо време ще бъдат предприети законови поправки.

Още по темата
„Това е буре с динамит, върху който стоим“, каза Танев пред bTV. Той призна, че се напластява огромно обществено недоволство „срещу вкарването с обувалка на някакви формули, множество и съвсем конкретни научни знания с тотално скъсване на технологията на мисленето“.

„Едно е да знаеш дати по история, друго е да преценяваш какви са историческите процеси“, каза още професорът.

Според министъра през последните 30-40 години средното образование сякаш се е превърнало във висше. „Фораминифери“ бе една от неразбираемите думи в учебниците, които Танев цитира.

Най-непосредственото нещо, което според министъра трябва да се направи, за да се промени сложният език в учебниците, е да се направят промени в закона. Той не уточни какви ще са те, но обясни, че след това ще бъдат предприети и други стъпки.

Професор Танев коментира и внесените от ГЕРБ промени в закона за предучилищното и училищното образование. Той припомни, че министерството му е част от изпълнителната власт и затова ще изпълнява предложенията на депутатите. Министърът защити някои от измененията, като това държавата да финансира част от разходите на частните училища и градини.

„Логиката е, че родителите, независимо дали са пратили децата в частни или не училища, плащат данъци“, каза Танев. Той припомни, че държавното финансиране ще покрива минимална част от разходите на частните учебни заведения, а за другите си услуги те ще трябва да търсят собствено финансиране.

Просветният министър обясни и че ще се работи по отстраняване на проблемите в помощните училища. Той припомни, че в училището, в което се заговори, че има насилие над дете с аутизъм, са открити нарушения и още предшественичката му Румяна Коларова е предприела дисциплинарни действия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


130
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
111
0
 
0
 
! Отговори
УЧИТЕЛКА преди 9 години
АКО НАИСТИНА ГО Е КАЗАЛ МИНИСТЪРА /ПОНЕЖЕ НЕ СЪМ ГО ЧУЛА ЛИЧНО /,ПРИЕМАМ ЧЕ Е МНОГО ТОЧЕН В ИЗКАЗВАНЕТО СИ.
110
0
 
4
 
! Отговори
... преди 9 години
А да, предметът беше "Околен свят", този, дето всяка година му се сменя незнайно по какви причини и наименованието.
109
0
 
5
 
! Отговори
... преди 9 години
... българчето /и защо трябва да разбира/ от Курбан и Рамазан Байрам. То поне в учебника да имаше по някой ред с читаво обяснение кой и защо празнува дадена дата. Тъпотия, ама до шия!...
108
0
 
6
 
! Отговори
... преди 9 години
Втори клас- свехотворния предмет "Човек и общество, направен такъв от програмчиците и списвачи на учебници за деца, деца и през плет невидели, ни влизали в училище като учители на такива: децата зубкат официалните празници на РБ с наименованията, но не могат изобщо да си представят защо имаме Освобождение, пък после Съединение и Независимост, понеже не са учили история, но пък трябва да знаят едни дати с едни наименования. Защо, бе джанъм? И като преминахме на чужди езици- какво разбира ...
107
0
 
4
 
! Отговори
така преди 9 години
Всичко се научава чрез опита. Съгласна съм да има сложни понятия, но децата да ги видят на практика и да ги опознаят отблизо. Конкретен пример от вчера- нарисувани няколко листа в учебника да напишат учениците кое листо на кое растение отговаря. Синът ми нищо не разбра и нищо не реши от задачата, а по мое време лалето с кореновата система беше нагледно помагало, правихме дисекция на жаби, ловихме червеи, играли сме в парковете до насита.Образованието ни е повече от безобразно, то е безОБРАЗНО.
106
1
 
2
 
! Отговори
do # 94 Lan преди 9 години
Знаеш ли защо покривът на ТУ е плосък?
105
2
 
3
 
! Отговори
do # 94 Lan преди 9 години
Винаги е интересно да се спори с любители по теми, по които не са информирани, но смятат, че знаят всичко.:))) Понеже виждам, че си открил (a) пропуск в образованието си по биология, но също виждам, че си го запълнил (a) некачествено, ще те осведомя, че видовете отровни змии в България са 3, а не 2. Също ще допълня, че са били 4, но един вече се счита за изчезнал, а пети вид се среща само около границата ни с Гърция. Имена няма да изброявам, защото както вече спомена, не ти трябва да натоварваш понятието с голям обем. :DP.S. Сетих се един виц за ТУ, който ми казаха инженери навремето.
104
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не съм чувал за фораминифери.Чувал съм за Фори светулката и за фарфаронство.Това ми напомпя за дуална система,която неминуемо ме препраща към дуализъм т.е. борбата между доброто и злото,което в монистичната система на ББ е causa perduta.
103
2
 
6
 
! Отговори
Този човек! преди 9 години
Този човек е определено смехотворен на този пост. Нещо като Стефан Данайлов с неговото ЗЗбогом.Може ли министър на образованието да казва "голямо количество дипломи". Прави ли разлика между броимо и неброимо. Това е се едно да кажеш "голямо количество хора" -- това, че по телевизите се изразяват така, не значи, че и министърът трябва да го прави.Господин министре казва се "ГОЛЯМ БРОЙ ДИПЛОМИ"Толкоз за тази вече смехотворна личност !!!
102
1
 
2
 
! Отговори
биолог преди 9 години
До ШопПолуинтелигенти няма, както няма и полумузикално надарени хора, но това са сложни въпроси в полето на генетиката, която не се изучава във вузове като ТУ, за съжаление в средното училище също.
101
0
 
3
 
! Отговори
забележително преди 9 години
Когато на троловете им свършат "аргументите", разговорът набързо приключва.
100
0
 
3
 
! Отговори
знам преди 9 години
До LanУчи математика и ще почнеш да разбираш от много неща след това!!!!!
99
1
 
4
 
! Отговори
тъп ученик преди 9 години
Министерство на образованието ще изхвърли ли думата формалдехид от учебника по химия, понеже звучи сложно като фораминифера (от учебика по биология)? А може ли въобще да премахнат номенклатурата от химията, щото е е много сложа за учениците с интелигентност под средната? Нали няма всички да ставаме химици после......
98
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Лоша работаизглежда имаш изключително добра механична памет,да не кажа фотографска памет.На тези хора обикновенно страшно много им се отдават езиците .
97
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Законолелеееее колко е сложно .Нищо не разбрах .А въпросния термин който изобщо немога да запомня, понаучих от чичи гугъл, че е аболютно непотребен ,освен ако човек няма да се занимава с биология и химия.
96
2
 
0
 
! Отговори
тиква преди 9 години
до поставящите минуси на lan .Много моля ,прочетете му първо коментарийте пък после му цвъкайте минуси.Не показвайте ,че сте продукти на критикуваната образ. система ,чиито основен резултат е липсата на мислене.
95
5
 
1
 
! Отговори
Лоша работа преди 9 години
Един високообразован и квалифициран човек може ако се наложи да работи нискоквалифициран труд, обратното е невъзможно. Не е вредно да знаеш какво е фораминифери.
94
1
 
4
 
! Отговори
Лоша работа преди 9 години
Много интересно, аз знам какво е "фораминифери" още от уроците по биология преди 50 години...
93
1
 
2
 
! Отговори
ИМПЕРИАЛИСТ преди 9 години
Философ е човек който не разбира от нищо конкретно и за това се изказва филосовски!
92
2
 
3
 
! Отговори
Закон преди 9 години
До Lan Няма прости и сложни термини . По добре е да научиш за обратната пропорционалност в обема и съдържанието на понятията.Когато едно понятие става абстрактно , то е много просто и най често в него е заложен един единствен признак.Примерно животно.Когато обаче е конкретно, неговият обем става много голям. Фораминифери е конкретно понятие и натоварен с огромен обем.