Реформите в БДЖ вече започнаха

Вече 60 служители са съкратени и обезщетени с по 6 заплати
10 ное 2011 16:55,
38
Реформите в БДЖ вече започнаха
Снимка: Архив Булфото

60 служители на БДЖ вече са съкратени и обезщетени с по 6 заплати накуп, съобщи БНР.

Парите за обезщетенията идват от продажбата на скрап. От тях до момента БДЖ е събрало 4 млн. лв., а до края на годината очаква още 8 млн. лв.

Съобщението на Европейската комисия, че разследва плана за спасението на холдинга, не притеснява председателя на Съвета на директорите Владимир Владимиров.

“Просто вчера стандартната процедура я изпратиха и към медиите. Нищо повече от това”, коментира той.
Част от оздравителните реформи в БДЖ предвиждат и оформянето на 2-3 депа за ремонтни дейности в цялата страна. Останалите ще се предложат за продажба.

Ще се пести и от горивото, използвано за експлоатационни нужди, става ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев.

Той се извини за това, че при обсъждането на реформите в дружеството в сряда нарече предприятието „боклук“.

„От вчерашната ни среща излязоха неща, които аз, разбира се, ги бях казал, но те прозвучаха в медиите по един доста обиден начин. Затова – да помоля за извинение към нашата аудитория за думите, които употребих, като „боклук” и „цирей”, обясни Недев.

Още по темата

В държавните железници не се притесняват и от "Трансимпекс" АД, която запорира активите на холдинга чрез частен съдебен изпълнител. Фирмата има претенции за над 7, 4 млн. лв. от декември 2009 г., а натрупаните лихви за периода са над 1,5 млн. лв.

“Най-голямото задължение, разбира се, е към  "Трансимпекс", но и то е намалено. Има още две-три фирми, с които БДЖ има проблеми при плащането, а задълженията към останалите не надхвърлят милион лева”, коментира Владимиров пред Националното радио.

Междувременно синдикатите не са променили решението си да спрат влаковете в активната част на деня на 24 ноември.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
12
 
20
 
! Отговори
Реформа друг път! преди 12 години
Добре де БДЖ се управлява от ГЕРБ вече няколко години ?!? сега ли се сетихте че трябват реформи или и вие се понаакакахте съвсем леко а Боко ? И сащо за Българският *** реформа = на съкращения + вдигане на цени ???????????????????????? това не е реформа а бръснене с брадва!
17
11
 
19
 
! Отговори
Гъбарко преди 12 години
Плама, Химко, Кремиковци......, сега е наред БДЖ - същият крадлив сценарий. Напред Бокова чета...
16
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Най-голямото задължение, разбира се, е към "Трансимпекс", но и то е намалено. Има още две-три фирми, с които БДЖ има проблеми при плащането, а задълженията към останалите не надхвърлят милион лева, коментира Владимиров пред Националното радио.И заради някакви си 10-15 мил. лв. искат да фолират БДЖ!Говореше се за над 800 мил.лв.??????????????????????????????????Нещо информацията се разминава с истината!
15
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Реформата в БДЖ го превърна в пункт за вторични суровини. Основните им приходи идват от продажба на скрап, а ми говорят за оздравителни мерки?! А най-нелепото е, че се радват на некви си 4 млн, при дългове за 800 млн!!! Изобщо що не кажат направо - готвиме приватизация, някой ще намаже, но повечето работници да си търсят работа.
14
2
 
30
 
! Отговори
кух гер.ер преди 12 години
Само да напомня,че в Гърция още не са правили приватизация. А ние продадохме всичко държавно и сме десет пъти по-зле от тях. Така че с некадърни управници и предприятия за трилиони долари да имахме пак ще сме бедни. Само ни баламосват.
13
3
 
23
 
! Отговори
алооо преди 12 години
Парадокса е, че БДЖ има много клиенти и стабилни приходи, но страшно много се краде по веригата - от чистачката, техници, железничари, администрация, обществени поръчки. БДЖ безмилостно се източва и закопава нарочно. Въпроса е народа защо спи безпаметно?
12
1
 
8
 
! Отговори
Читател преди 12 години
Синдикатите, вместо да разбунват хората да излизат на улиците, да отидат в управлението на БДЖ и да поискат отчет кога и как са се източили железниците, за да се стигне до това трагично състояние. Защото е ясно, че трябва реформа и драстични промени, за да оцелее БДЖ.
11
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
RIP, БДЖ
10
17
 
6
 
! Отговори
До 6: преди 12 години
Голям тарикат си бил - качваш си колата на влака. И после се биеш по тумбака и казваш как си пътувал с колата до морето, а в очите на хората виждаш нескритата завист. А в града как си се придвижвал? Сигурно качваш колата на репатрак? Ха-Ха-Ха :)
9
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Искам и мен да ме шитнат с обезщетение от 6 заплати! Искам и аз да съм държавен хрантутник! И аз да си изкарам спокойно празниците, пък като изпролетее ще му мисла :)
8
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Айде бе!От кога чакам тези реформи и тия съкращения.Направих 22 год. като бачкатор в системата и ми омръзна да гледам неграмотници,пияници и ненужни шефове.Докато не се оправи пътя не се купят нови вагони и машини за тях няма оправяне.Искам си реформата и съкращенията.
7
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Недев, *** се гръмни!
6
5
 
20
 
! Отговори
За Витков! преди 12 години
Сбогом железопътен транспорт! А имаше години в които си качвах колата на нощния влак за Бургас! Спинках спокойно във спалния вагон и после спокойно 6 и 40 пристигах в Созопол.
5
6
 
11
 
! Отговори
хахахаха преди 12 години
Как така един олигарх е заграбил БДЖ-кой допусна това...ни орал,ни копал този мафиот има претенций за мойте пари....няма ли прокуратура в тази мизерна държавица...!!!
4
7
 
12
 
! Отговори
boqn4o преди 12 години
Ей сега хората ще започнат да протестират. След съкращенията ще млъкнат, като се направи реформата, ще видят, че било по-хубаво така и всичко това ще се забрави. Така се правят реформи.
3
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
hahhaha a stachkata im na 24 tezi pak ne sa v chas i vse izlugani be
2
8
 
25
 
! Отговори
wiktor преди 12 години
Вън червените хрантутници от държавните структури!
1
9
 
15
 
! Отговори
ТТ преди 12 години
А на бас че ще "приватизират" (откраднат) и останалите проценти които са държавна собственост. И то ще го купи еврейска или американска компания