"Таен свидетел" разказал пред руския в. "Комсомолская правда", че малайзийският пътнически самолет, разбил се през юли тази година над Донбас, е свален от украински пилот.
Мъжът сам дошъл в редакцията на ежедневника. Проверили документите му и установили, че не е актьор или подставено лице.
Той казал, че в деня на трагедията бил на летището в предградието Авиаторское на град Днепропетровск. По това време там били базирани изтребители и хеликоптери, бойни самолети летели ежедневно. На въпрос защо смята, че тези самолети може да имат отношение към катастрофата с Боинга, свидетелят, пожелал да запази анонимност, обяснил, че от осем самолета само два били въоръжени с ракети "земя-въздух" и те били вдигнати във въздуха.
Във втората половина на деня, към час преди свалянето на Боинга, във въздуха бяха вдигнати три бойни самолета. „Точното време не помня. Един от самолетите беше въоръжен с такива ракети. Беше Су-25. . . След известно време се върна само един самолет, другите два били свалени - както ми казаха, някъде в Източна Украйна. Върна се само един самолет, оборудван с такива ракети“, казал свидетелят.
В редакцията го попитали дали не е възможно да се е объркал и ракетите да са били "въздух-въздух", а не "земя-въздух" очевидецът казал, че не бърка, тъй като те имали различни външни характеристики и лесно се различават.
Според свидетеля, който твърди, че познава летеца и името му е Волошин, самолетът се е върнал без ракетите, а пилотът бил много изплашен. Той казал "Самолетът не е този". На въпрос на свой колега "Какво става със самолета", Волошин отговорил: "Самолетът се оказа в неподходящ момент на неподходящото място", разказал свидетелят.
ТАСС припомня, че самолетът "Боинг-777" на авиокомпания "Малейжа еърлайнс", пътуващ от Амстердам за Куала Лумпур, се разби на 17 юли в Донецка област и всички 298 души на борда загинаха.
В началото на септември Съветът за сигурност на Холандия публикува доклад с междинните резултати от работата на анкетната комисия, според който самолетът се е разбил във въздуха в резултат на попадането в него на множество обекти с голяма скорост. Окончателният доклад се очаква до една година след катастрофата.
/БТА/