Напълно готов е заводът на Литекс Моторс

Започва серийното производство на автомобили Great Wall
Обновена: 14 фев 2012 16:03 | 14 фев 2012 16:00, Бойчо Попов
127
Напълно готов е заводът на Литекс Моторс
Voleex e един от моделите, които ще се произвеждат край Ловеч. Снимка: Литекс Моторс

Точно след една седмица "Литекс моторс" ще открие официално завода за автомобили Great Wall край ловешкото село Баховица, съобщиха от компанията.

Специално за събитието в страната ще пристигне Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM) – партньор на българската компания.

Веднага след откриването започва и серийното производство на първите няколко модела български автомобили за пазарите в страната и чужбина.

Изграждането на завода започва с подписването на договор за сътрудничество между "Литекс моторс" и китайската автомобилна компания Great Wall Motor през есента на 2009 г., като основната инвестиция е предимно на българската компания.

Две години по-късно, през ноември 2011 г., в завода се произвежда и първият автомобил от тестовата серия. 

В съоръжението край Ловеч екип от млади и квалифицирани българи ще произвежда автомобили с марката Great Wall, покриващи всички изисквания на ЕС.

Продукцията на „Литекс Моторс“ ще бъде предназначена за националния и европейските пазари. Това е първият завод за автомобили с марката Great Wall в рамките на Европейския съюз.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години. В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на водещи световни автомобилни марки.

При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души.

GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още новини за българската икономика четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още по темата: Литекс МоторсGreat Wall Motor
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
1
 
2
 
! Отговори
jj преди 12 години
Много ми беше интересно да разбера как се казва изпълнителният директор, но днес.бг, с това "Йн" ме изненадахте... Да помните случайно че "й" е съгласна буква, следователно Йн е непроизносимо и не представлява сричка?Иначе засякох наскоро един тестов ловешки автомобил на бул. България. Изглеждаше и звучеше много добре. Не ми харесаха спирачните апарати - изглеждат като дялани с лъжица, както и гумените уплътнения на вратите...
87
1
 
45
 
! Отговори
Борис преди 12 години
Дано най-после след провалите с ROVER и другите жалки опити за автомобилно производство в България нещата да се получат. Автомобилното производство е един от признаците, че в държавата се появяват признаците на нормалния бизнес, създават се 2000 работни места, а този завод ще даде хляб и на множество поддоставчици, ще създаде нова инфраструктура в региона и т.н. От мен - УСПЕХ!
86
1
 
33
 
! Отговори
сашко преди 12 години
Браво! Трябва да се радваме и да ги купуваме. Това следва да е началото на пътя към наш камион, трактор, комбайн и автобус. Да защитим родното и да го развиваме. Ако пътя с мотопеда Балкан и колата Рено не беше прекъснат сега щяхме да имаме съвременни модели, оттам работа на хората и т.н. Да гледаме положително.
85
1
 
24
 
! Отговори
дедо преди 12 години
Героя на Хайтов го е казал:ЕДНО е да ИСКАШ,ВТОРО е да го МОЖЕШ,а ТРЕТО и ЧЕТВЪРТО да се ХВАНЕШ и да го НАПРАВИШ!Всеки както иска да го разбира,ВРЕМЕТО ЩЕ ПОКАЖЕ!Нека да се започне производството,дай Боже да има бъдеще!
84
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Пожелавам успех на завода и нека да се разраства и развива.
83
12
 
8
 
! Отговори
pebor преди 12 години
пожелавам успех!!!машинен инженер съм, на 60, пращя от опит, на ти съм с новите технологии и знам какво могат младите. питайте един такъв какво значи примерно симетричност или биене 0,02 и как ще го постигне и измери и ще се спукате от смях.предвиждам, но не го желая, крах.
82
25
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
е, кетайски автомобил няма да си купя. предпочитам Опел или Фолксваген. може и Фиат.
81
1
 
24
 
! Отговори
анонимен преди 12 години
които се чувства поне малко БАЛГАРИН,сте си купи БГ,АВТОМОБИЛ,ПА ДРУГИТЕ ДА ГО ДУХАТ,наи малко,този дето работи в завода,сте си нахрани семеиството,сас заплатата.А,за тези дето ,са началници,да помислат варху цената,Дачиата,е на тази цена,все пак е за БГ КЛИЕНТИ,МАЛКО ПО ПРИВИЛИГИРОВАНО
80
1
 
50
 
! Отговори
идиотизъм преди 12 години
в белите държави хората уважават собствената си продукция(била тя и с китайски части), а в Германия и Япония направо я боготворят и всичко вносно се гледа с презрение. У нас естественно е обратното, заводът неоткрит, а вече "типичния" *** го обрече....нормално сме последни в европа...повръща ми се от такива изверги
79
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
a i niama po hubavo ne6to ot RUSKA KRANTA -STRAHOTNI JRNI SA
78
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ama 4e zavist tuka ,tipi4no za bugarite -hhahahahaha
77
2
 
19
 
! Отговори
Васко преди 12 години
До 72: Научи се да смяташ! На 19 години хората вече са завършили и работят, специализират или учат първа година висше образование. При нормално развитие на нещата бакалавърската степен с квалификация инженер се завършва на 22-23. На 25 може и да са доктори по нещо си. И да, правилно са взели млади хора за оператори, нормално е тези с повече опит да са на ръководни позиции. Да не говорим, че младите инженери са много по-напред с технологиите, отколкото някой изкуфял дядка.
76
13
 
5
 
! Отговори
еко преди 12 години
ако аз бях младо инжинерче в този завод трупам 2-3 години опит там след което кандидатствам за някой завод на хубава марка на Запад за много повече пари! И това май е единствения кяр от новото производство
75
14
 
5
 
! Отговори
Нов Световен Ред преди 12 години
Богатите ще карат коли, а беднюгите ще го духат с китайска задария и руски кранти....
74
26
 
5
 
! Отговори
някакъв преди 12 години
Такава кола посмъртно няма да си купя. Радвам се, че в България ще се произвеждат коли, ама българина не става за производство. А още повече пък с китайска марка.
73
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Vav Varna 4 godini razglobqvahme Dewoo,za da gi sglobqvat v podoben zavod v Rusiq.Zaradi mito
72
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Много ми се иска да си купя автомобил сглобен тук в България но скоро няма да ме огрее с тази заплата!!!!Който може да си купи от тези автомобили!!!!
71
1
 
27
 
! Отговори
Merunka преди 12 години
Автомобилите си ги бива като дизайн, имах честта да мярна един-два. А и дай Боже покрайтози завод да се разкрият повече работни места в бъдеще, после може български фирми да има като подизпълнителки за части, това-онова - важното е да се създава работа.
70
4
 
36
 
! Отговори
Weiß преди 12 години
Цената е висока за недоказан автомобил "китайски"-Voleex, съвсем непознат на БГ пазара.Двигателят не е голям, а в града разходът е висок.За тези пари има по- добри предложения на пазара/цена-качество-наложена марка/!Иначе едно голямо БРАВО за завода и производството!Успех
69
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
дали ще има ред и записване за тях както навремето чакахме за москвичите сглобени в ловеч или ще има достатъчно.дали ГГ ще раздава и безплатни.