Напълно готов е заводът на Литекс Моторс

Започва серийното производство на автомобили Great Wall
Обновена: 14 фев 2012 16:03 | 14 фев 2012 16:00, Бойчо Попов
127
Напълно готов е заводът на Литекс Моторс
Voleex e един от моделите, които ще се произвеждат край Ловеч. Снимка: Литекс Моторс

Точно след една седмица "Литекс моторс" ще открие официално завода за автомобили Great Wall край ловешкото село Баховица, съобщиха от компанията.

Специално за събитието в страната ще пристигне Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM) – партньор на българската компания.

Веднага след откриването започва и серийното производство на първите няколко модела български автомобили за пазарите в страната и чужбина.

Изграждането на завода започва с подписването на договор за сътрудничество между "Литекс моторс" и китайската автомобилна компания Great Wall Motor през есента на 2009 г., като основната инвестиция е предимно на българската компания.

Две години по-късно, през ноември 2011 г., в завода се произвежда и първият автомобил от тестовата серия. 

В съоръжението край Ловеч екип от млади и квалифицирани българи ще произвежда автомобили с марката Great Wall, покриващи всички изисквания на ЕС.

Продукцията на „Литекс Моторс“ ще бъде предназначена за националния и европейските пазари. Това е първият завод за автомобили с марката Great Wall в рамките на Европейския съюз.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години. В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на водещи световни автомобилни марки.

При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души.

GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още новини за българската икономика четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още по темата: Литекс МоторсGreat Wall Motor
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
5
 
10
 
! Отговори
до 50 преди 12 години
Но във Франция, кило наденица е 35 лв. и всичките разходи са доста по-високи, гледай стандарт на едното и на другото място, заплата от 800 лв., въобще не е малко за провинцията, а ти си стой на топло пред компота в София и не бълвай злоба, като не знаеш как се живее в провинцията и с какво се хранят хората
47
1
 
12
 
! Отговори
cherna_patka преди 12 години
да ни е честит новия завод за коли! и дано благодарение на него литекс играе в ШЛ или ЛЕ догодина :)
46
0
 
6
 
! Отговори
БГ преди 12 години
По-добре китайска талига отколкото Турски Тофас - нема такава кола дъ ге нема, то ладата бе пръчка ама това менте си е.....
45
10
 
6
 
! Отговори
Turkey преди 12 години
Къде са професорите дето не искат Китайски и Турски ***! Умници нали сте многознайковци защо не произвеждате собствени ами Китайски *** а??
44
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
49Повече от нищо е !
43
17
 
11
 
! Отговори
85163 преди 12 години
ей, човече пише 120 са заети сега !!!2000 щели да бъдат, ама ако работи на пълни обороти ама това няма да стане !!!ИСТИНАТА е едно желанието и приказките са друго! на такива бачкатори във франция и дават по 3000 ЕВРО и куп бонуси за почивка, не по 800 лв ЧОВЕЧЕ ДРЕБНО! БЪЛГАРИНА СИ ПРОДАВА ТРУДА ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ!!!-а цената уж беша една после стана с 3000 лв отгоре за леките автомобили -въобще за служебен ДА
42
6
 
10
 
! Отговори
ehhh преди 12 години
За жалост, нищо няма да произвеждат в ловеч, само ще си играят на лего. *** народ сме българите изгонихме тойота навремето Фиат... Рено.. И сега се задоволяваме с няколко стотин работни места за ниско квалифицирана работна ръка. Не се заблуждавайте, че ще даде път на младите ни и кадърни инженери. Докато не направят лаборатория на марката в България или поне някакъв изследователски център, ще си бъдем просто за тях - лесен начин за вкарване на колите им в Европа.
41
1
 
31
 
! Отговори
до 44 преди 12 години
800 лв., малко ли те се виждат за Ловеч със средна заплата от 554 лв. А и защо да не се сглобяват само, какво има в Ловеч, добри залежи на желязна руда или някой Технически университет от който на има кадри. Разбирам, че мразиш Ганчев, ама не се опитвай само да плюеш, погледни от хубавата страна, а именно, че в най-бедният район в Европа (Северозападен), човека инвестира и прави нещо за младите, а не само да краде като някои други.
40
18
 
8
 
! Отговори
Спец преди 12 години
Всеки ден от Сайта "GRABO" можете да си купите чисто нов корейски джип "Ратола" за 22 хиляди лева, пет години или 100 хил. км. гаранция. Смешно е, че някой би предпочел китайските *** на мутрата Ганчев за 33 хиляди лева. Ратола е доказана марка от 40 г. насам и се продава на тази цена, а китайските курници всеки може да си представи какви ще излязат, след 5 хиляди км. пробег. Въобще не могат да се сравняват и с други коли. Едно VW -POLO е 15 хил., а китайския курник - 19 000 лв. Ха-ха-ха!
39
2
 
36
 
! Отговори
до 44 преди 12 години
Голяма злоба, голямо нещо! Ти знаеш ли какво е за малък и изостанал град като Ловеч да се открият 2000 нови работни места? Това е огромно нещо, огромна стъпка. Дай Боже да тръгнат нещата, ще е от полза за цял Ловеч.
38
1
 
6
 
! Отговори
До 20 преди 12 години
Всяка нова кола от магазина има време на разработване и достигане на параметрите, дадени от завода производител. Понякога това са 5000 км, друг път може и повече. За пример - тойота аурис, 1.6 бензин - в момента е на 515 км, харчи 10.5 градско в София, а по книжка е 8.2. И това е УТВЪРДЕН автомобилен гигант. От "Тойота" обещават, че до 5000 км автомобилът ще влезне в посочените параметри.
37
15
 
9
 
! Отговори
87254 преди 12 години
абе, нали ви казвам ВСИЧКИ менъджерски позиции са от чужбина ,за българите 800 лв заплатка с добро знание на АНГЛИЙСКИ!!!! досега вкарваха коли готови от КИТАЙ сега малко ще бъдат разглобени преди да ги внасят да избегнат митото !що си мислите че ще има български проектанти и инженери който му трябват на тоя мутрафон Ганчев??? то реално щом изгониха ХЮНДАЙ от българия КВО ДА ПРИКАЗВАМЕ ЗА НЕКВИ ФАНТОМИ дето наели 100 човека на ангария
36
1
 
18
 
! Отговори
Подгрял преди 12 години
Айдеее със здраве,дано са хубави тия колички,доживях да се произвеждат истински коли в моята родина...
35
0
 
30
 
! Отговори
до 29 и 35 преди 12 години
От къде да имат квалифицирани работници, да не би да имаме цветущо автомобилостроене тук, че да има такива. Какъв е проблема с младите, там ще се учат, а няма да дойдат разни хора с изградени навици на мързел и всезнайковци, които само да се чудиш как да ги накараш да работят по начина, по който ти желаеш. А и все пак безработицата сред младите е ужасяваща, защо да не направят нещо за намаляването й и то частниците, а не държавата, която само унищожава и гони младите.
34
8
 
8
 
! Отговори
Мушитрънчо Пазрски преди 12 години
Айде народе, юруш на таратайките, йофтино ги даваме !
33
15
 
17
 
! Отговори
до 28 преди 12 години
Кое му е толкова пък голямото на новината ??? Мутра направил инвестиция в съдружие с комунисти :))) ми това се случва у нас от 20 и кусур години :))) вместо да търкат наровете, мутрите ни стават "почтени бизнесмени", а в някой случай и министри и премиери............... мила родна картинка
32
11
 
5
 
! Отговори
мбуахаха преди 12 години
Кой *** може да кръсти превозно средство "Велика стена"????? Стените движат ли се бе оу????
31
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В интернет има снимки как Ганчев първо стои неотлъчно до Сергей Станишев при първата копка на завода, а после потупва по гърба и гостуващия в Ловеч следващ премиер Б.Борисов.
30
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Някой дали може да опровергае слухът, че шаситата на тия коли нямат фабрична антикорозионна защита а е един вид екстра, за която се доплаща - да ти я пръснат отдолу със спрей...
29
15
 
7
 
! Отговори
77777 преди 12 години
Много смущаващо звучи средната възраст на работещите там. Това означава, че са наели младежи без един ден трудов стаж.