Официално: След 16 години България отново произвежда коли

Бойко Борисов откри завода за автомобили край Ловеч
Обновена: 21 фев 2012 15:57 | 21 фев 2012 15:50,
276
Официално: След 16 години България отново произвежда коли
Снимка: AutoMedia.bg

От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили.

Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

По-рано през деня се състоя официалното откриване на новопостроения завод за автомобили в ловешкото село Баховица.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас, така и в чужбина.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6.

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

По повод бъдещото конкуриране c Dacia, маркетинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви:

"Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов и допълни:

"Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили".

GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна.

Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още снимки от откриването вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


276
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
112
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Няма угода за вас бе! Пфуу
111
2
 
23
 
! Отговори
sabr преди 12 години
Не произвежда а сглобява. Произвеждането на коли е свързано с малко по-сложни заводи и технологии от една поточна линия, където индианците да завинтват болтове.
110
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
:))) Тоя човек е за освидетелстване бе, той се побърка с тия откривания :) Той пък кво общо има тоя път :)))
109
1
 
4
 
! Отговори
евтинко преди 12 години
Ха,ха,ха видяхте ли рекламата вдясно , колко са икономични при цени на газта 1.20 лв/л - това май че остана в далечното минало
108
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Менте коли-за менте народ.Нещо неясно?
107
1
 
12
 
! Отговори
ДО 121 преди 12 години
А твоя старичък ескорт/голф, как мислиш ще издържи креш тестовете? Или ти си си се примирил с ролята си на креш-дъмис? Айде стига глупости! Що мислите че ловешкия пикап е по-кекав от фв кади, събрано в Испания, примерно? Изобщо в тоя ценови сегмент качеството навсякъде по света е що-годе еднакво.
106
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Edno wreme izgoniha Renault i okepaziha Rover. Sega kitajski boklci 6te proizwejdame. Rumyncite edno wreme prieha Renault i si naprawiha Dacia. Tazi kola q ta4at w Germaniq. Kak na6ite "bylgar4eta" 6te se konkurirat s opita na sysedite?.Hubawo za rabotnite mesta, ama pak bokluci proizwejdame.
105
7
 
21
 
! Отговори
Да живее мафията ! преди 12 години
Една мутра помага на друга мутра да доузакони бизнеса си.Вместо да се потърси сметка откъде простоват бориц като Гриша Ганчев има милиарди и строи бензиностанции, стадиони и заводи, пишман бореца за законност Бойко Борисов легитимира съмнителния бизнесмен от с. Микре Ловешко.Мила родна картинка ...Някой тук хвалотят Ганчев, че разкривал работни места. А, знаете ли, че целия регион там беше унищожен икономически именно заради империята "Литекс" ?
104
4
 
5
 
! Отговори
maria преди 12 години
dobre 4e e Boiko,ina4e nqma6e da ima otkrivane, nqma6e koi da sreje lenti4kata.....
103
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Българският потребител ще ползва родно производство", каза премиерът. Хахаха айде на ментетатаааа...далавера ще пада
102
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
за 3 години колко могат да напреднат в сигърноста
101
7
 
9
 
! Отговори
Каката преди 12 години
Хубава работа ама българска - при тези баснословни цени на горивата мераклиите за нови коли ще станават все по-малко. Дойде времето да минем на рикши с ***
100
0
 
6
 
! Отговори
Фиат преди 12 години
Абе, що ми триете коментара, фамилията КОЧ е много известна в Турция.automedia.bg/news/article_15435.html
99
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Колите може и да са добри, но някой гледал ли е crash tests?Не бях виждал пикап почти да се разцепва по средата по време на тест.Не бих се качил в такава кола.
98
8
 
8
 
! Отговори
ха адано но неби преди 12 години
всяко чудо за три дена така ев КЕНЕФИНЛАНДИЯ!така разправяха и за РОВЪР ама нейсе! къде търсиш ДАЧИЯ те отдавна са се настанили в цяла европа .....айде, ПО ПОЛЕКА с ИЗХВЪРЛЯНИЯТА на стагниращията пазар и УБИЙСТВЕНАТА ЦЕНА НА ГОРИВАТА!!!държавата нищо не печели щото печели колкото БАНСКО -частен курорт и частна писта ама НИЯ С НАЩЕ ПАРИ РАКЛАМИРАМЕ ЧАСТНИЯТ КУРОРТ!??? РУМЕНЕ НАПРАВИ ПИСТА ЗА Ф1 ХАХАХХАХА НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА
97
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили" БЕЗ КОМЕНТАР !
96
6
 
22
 
! Отговори
Az преди 12 години
Абе хора, какви са тия негативни "коментари"??? :(Какво сте се разкритикували тука, все пак става въпрос за 2000 работни места. Шапка му свалям на Гриша Ганчев за смелото начинание и му желая успех, дано се развие този бизнес и да имат смелост и други бизнесмени да се захващат с такива проекти в сферата на производството, за да има повече работни места!!!
95
2
 
2
 
! Отговори
do 111 преди 12 години
ahahahahah. Gledaj kato se ka4i6 na welikata stena da ne zapo4nat da padat tuhlite edna po edna po glawata ti. Moje bi togawa 6te razbere6 isteri4niq mi smqh.
94
1
 
4
 
! Отговори
Пубертет преди 12 години
В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.
93
14
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ужас, Бойко да си подава оставката!