ADAC: Електрическите коли са неизгодни

Издръжката им е по-скъпа от тази на стандартните коли
9 май 2016 14:00,
25
ADAC: Електрическите коли са неизгодни
Снимка: Tesla Motors

Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.

Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.

На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при  Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.

Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.

Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.

В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.

Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.

Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
4
 
2
 
! Отговори
уау преди 8 години
До бат КАРАЙ СИ ЕЛАВТОМОБИЛА И СИ ТРАЙ-НЕ ТИ ЩЕМ ЕЛЕКТРОКАРА !
18
4
 
7
 
! Отговори
бат преди 8 години
До Know howТова не е вярно! Батерията не трябва да се сменя на петата година. Вече 4 години си карам ел колата и батерията си е 95% от това което беше в началото. И за сравнение - разходите по автомобила са изключително малки спрямо петролен автомобил - тия от ADAC са си измисляли тия цифри от въздуха
17
3
 
3
 
! Отговори
Know how преди 8 години
Чета много положителни отзиви за ел. мобилите, но несъгласните със статията правят ли си сметка, че батериите трябва да се сменят на петата година, а цената им е от 5 до 8. хил евра, а това е включено в цената за километър.
16
4
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 8 години
Е , браво.Най-после откриха Америка.Ел. колите и хибридите са за балъци с пари.Не искам да карам електрокар , а модерна истинска кола.
15
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дори не можах да дочета тази манипулативна статия. За каква подръжка на електромобила иде реч. Ремъци ли се сменят, обтяжни ролки ли, гумички на клапаните, масло и маслен филтър на двигателя, стартер, клапани, гарнитури на главата, антифриз, водна помпа и т. н. Дори и акумулатора на ДВГ не може да изкара повече от 5-6 г. И ако автомобила с ДВГ е висок клас, цените в сервизите са космически.
14
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
германската автоиндустрия е много изостанала в разработките на електро и видородни автомобили.обяснимо е да защитават старите технологии на двигателите с вътрешно горене.дори някои от сегашните показатели да са верни,до 2-3 години нещата ще са съвсем различни.
13
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ADAC все повече ми падат в очите. Това, че немските ел. коли са по-скъпи от бензиновите и дизеловите аналози си е техен проблем. И защо сравняват поддръжката на Tesla S с тази на Ford Focus. Да сравнят поддръжкта му с автомобил с подобни динамични характеристики - 0-100 за 4 секунди, Макс. скорост 250 км/ч. Това се равнява на Porsche 911 или Panamera. Нека да кажат каква е неговата поддръжка и цена. Тази година Tesla планира да открие две supercharger станции в БГ.
12
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Имам един заблуден колега, който ми спореше, - Видиш ли колко е икономичен Ауди дизела, по икономичен е от хибрида, за това се отказаха да правят хибриди в Ауди.Сега като ги уличиха в машинации и злоупотреби взеха да вдигат пушека - другите лоши.
11
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Поредната глупост от ADAC, и дизела на VW беше супер ама сега нещо гризна дръвцето.
10
4
 
34
 
! Отговори
стефчо преди 8 години
тези глупости да ги разправят на някой друг. Нека си изминавам 300 км за 2лв ток,да не плащам такси и данъци,колата ми да няма почти никаква подръжка освен гуми и спирачки.....и .тн . Лобистки приказки празни!
9
2
 
14
 
! Отговори
хъммм преди 8 години
?? Имали високи разходи по поддръжка?? Не прочетох нито един в статията. Интересното е че в цената за км включват разликата в цената. Също така не разбрах дали е имало модели задвижвани от двигатели с LPG (GPL) - Тези намирисват на британски учЕни
8
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
pulni gluposti. Moiat zet kara TESLA ot blizo 2 godini i e mnogo po-dovolen ot vsi4ki drugi vidove benzinovi i dizelovi dvigateli. Osven tova mrejata im na zarejdane e ve4e mnogo po-dobre ustroena...Bude6teto e v elektri4eskite koli, daje edno malko Renault Twizzy idva mnogo po-evtino ot normalen Golf, sa6to i po otno6enie na poddrujka..ADAC opredeleno se opitva da prikrie fakta, 4e Germania naistina e nazadnala v otno6enie na elektri4eskite koli....kakvo drugo da o4akva 4ovek ot lobistka grupa.
7
24
 
8
 
! Отговори
ззз преди 8 години
Да статията е лобистка и платена НО точно то "ЕКО" любителите.Положението с ел. колите е плачевно и напълно безпереспективно за шир потреба!Тъжно е, но това са фактите.Батериите са скъпи, неекологични за производство с много кратък живот - около 4г. и чисто теоретично няма как да се задоволи с батерии масовия пазар!Това са фактите! Всичко останало е реклама и цинизъм!Нещо повече трескаво се работи по заменяне на батерийте за GSM и портативни ел. устройтва с "горивни клетки" на спиртна основа.
6
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До един другТова е техния аналог на съюза на автомобилистите в бантустан!
5
7
 
30
 
! Отговори
един друг преди 8 години
Какви бяха тези ADAC? Ааааа сетих се онези, които бяха фалшифицирали резултатите от тестовете си за да изкарат голфа най-убавата каруца (потърсете в нета за незнаещите). Ами дали пък и сега нещо не са фалшифицирали...
4
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това изследване ми намирисва на платено и тенденсиозно. Няма как поддръжка на електромобил да е по-скъпа от другите, а като добавим всички други облекчения и малки разходи за ток, направо изследването е нагласено.
3
4
 
16
 
! Отговори
Жожо преди 8 години
Към горните смети трябва да се добави и екологичната оценка.... Тя едва ли е в полза за съвременните ел. автомобили....
2
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.==Това е толкова цинично.. Защо трябва да се популяризират още трошкаляците за лично ползване, при положение, че вече всеки жалък прокиш на планетата притежава по 5? И какво е по-различното между тези и дизеловите по отношение на прахоляка?
1
4
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Бая скалъпенко :) Времето само ще отсее нещата, пък и хората не са глупави, и могат сами да си направят сметката!