Три цвята ековинетки в България – лепим, газове горим и смърдим!

Средната възраст на автопарка у нас е 20 години
Обновена: 10 апр 2018 11:44 | 10 апр 2018 07:00,
208
Три цвята ековинетки в България – лепим, газове горим и смърдим!
Снимка: flickr

Съвсем скоро при преглед автомобилите ни ще получават категория – подобно на звездите в хотелите, но според изгорелите газове.

Това са така наречените "ековинетки", които ще лепим на стъклата на колите си.

Измерванията показват, че у нас 60 % от замърсяването на въздуха идва от трафика. Средната възраст на автопарка в България е 20 години. А всяка година се регистрират над 260 000 коли втора ръка, внос от Европа.

Още по темата

Регистрацията на екоавтомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат близо 2500 хибрида и малко над 270 електромобила, съобщава Нова тв.

В Париж колите на пътя са средно на 9 години. А битката с по-старите вече е започнала. Стикерите се лепят на предните стъкла и са в 6 цвята. В зависимост от количеството изгорели газове. Видът на винетката се определя от годината на производство и двигателя на автомобила.

Така, в зелено са оцветени стикерите за електрическите и хибридни коли, а в сиво – за най-старите и замърсяващи, с право да циркулират из парижките улици.

До два-три месеца подобни ековинетки въвеждат и за автомобилите у нас. Стикерите ще са в три цвята и ще се лепят по време на годишните технически прегледи. А данните за изгорелите газове ще се подават директно в "Автомобилна администрация".

Според търговците на стари коли у нас годишно се продават около 130 000 коли с махнати или неработещи катализатори, което е почти половината от пазара на коли втора ръка. Именно те създавали най-сериозните проблеми за въздуха.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


208
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
164
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колите не са проблем за България и незнайно защо все копират опита на държави, в които колите са станали отдавна проблем. Няма наднормено замърсяване в България, вкл. и в София заради трафика и това замърсяване все повече ще намалява. Защо тогава ще се слагат стикери остава неясно. Няма и толкова много коли, както е в другите държави в ЕС, а и колите в България се движат в пъти по-малко от колите в другите държави в ЕС. Защо тогава има проблем с трафика и с паркирането нека всеки сам се досети.
163
2
 
25
 
! Отговори
Теслата преди 6 години
Цветните стикери е първата стъпка към следващите тесли, подготени ни от ГЕРБ. После ще има забрани и санкции. Санкциите са ясни - ГЕРБ всячески се опитва да ни ограби. Забраните са по-интересни. Който е некадърен и не може да се справи с организацията на трафика, започва да вдига вой до небесата, колко много били колите и въвежда като за начало платени зони за паркиране, а после продължава със забрани за движение на някои автомобили в определени зони. Това ни очаква, ако ГЕРБ продължи да управля
162
0
 
14
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Няма данни колко са частните коли в София, а точно тази бройка се публикува за останалите градове в Европа. Най-често срещаната грешка за София е, че се сравняват всички регистрирани автомобили с частните автомобили в друг град в Европа и се прави особено "умния" извод, че колите в София са много. Другото, което веднага се вижда е как по света решават проблема с паркирането и какво (не)правят в София. По света не залагат на глоби и санкции, а в София точно това правят, въпреки че колите са малко
161
2
 
14
 
! Отговори
Факт преди 6 години
В София, както и навсякъде в България колите са малко, доста по-малко от същите коли в другите държави от ЕС. Нормалното е колите да се увеличават и поне да доближат като брой средното ниво за ЕС. За София са необхдоими две неща - нормално паркиране и нормална организация на движението. Достатъчно е да се види как е направено това във Виена напр. Дивотията на тези, които си мислят, че в съвременния свят колата не е необходима е безкрайна. Хубавото е, че повечето българи не са издивяли толкова.
160
0
 
2
 
! Отговори
me преди 6 години
и какво по книга или на прегледа ще се определят категориите като казват ,че не работел катализатора като студент с добри познания по химия мога за преглед колата ми не CO2 и SO3 а само кислород и вода да произвежда :Д смешна и некомпетентна история
159
13
 
0
 
! Отговори
Край преди 6 години
Референдум за броя на колите в София. Може да се окаже че племето българско иска всеки софиянец да е с кола -нищо че ще се издушим и че практически няма да се движим. Дивотията на българина е безкрайна.Предлагам и референдум за това да има ли тротоари. В момента излишно се правят като после ще се паркира по тях. Можем да станем първия народ без тротоари -всичко дюс асфалт. Еволюцията си знае работата и след години можем да се раждаме с колела вместо крака. Е ауспух вече ни се е оформил.
158
5
 
5
 
! Отговори
Зеленото човече преди 6 години
Нямам никаква свинетка, куки правя ги на плетка!А патрулките редовно ги побутвам, чупя вилки и лудея и ми викат Паца змея.
157
25
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Някой от коментиращите може ли да ми обсяни поради каква причина е необходимо някой да им осигури възможност за достъпна употреба на автомобил - разбирайте ниски данъци, никакви задължителни еко-норми, ниски цени на горивата? Защо? Какви са аргументите?С две думи.Защото сте свикнали да чакате наготово ли? Май причината е исторически обоснована - 50-60 години комунизъм....
156
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ековинетки, за какво са ни?Електрически автомобил в София замърсява почти колкото дизеловият автомобил с ФПЧ - около 92-96% от замърсяването при дизеловите.
155
2
 
28
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
По света почти винаги колкото е по-голям градът, толкова по-голям е проблемът с трафика и замърсяването от трафика. В България би трябвало най-голям проблем да има в София, като най-голям град, но всеки и сам може да се убеди, че в София замърсяване от трафика няма, а фините прахови частици са заради печките в студените дни на зимата. Защо тогава пак ни говорят за замърсяване от трафика и пак измислят някакви безмислени стикери?
154
1
 
10
 
! Отговори
Емо преди 6 години
Що се отнася до данъка, виждам, че собствениците на по-нови автомобили смятат, че трябва да плащат по-малко, щом автомобилът им е по-нов с аргумента, че замърсява по-малко. Да но т. нар. пътен данък по принцип е данък за собственост, а не за екология. Плаща се въз основа на странни критерии, от които на първо място е мощността на колата. И стара да е, щом е около и над 130-140 коня, данъка е 150 лв. и нагоре. Нищо че самият автомобил може да е стар и да струва 2000 лв, а може и струва 20000 лв.
153
1
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Поредното преливане от пусто в празно. По съвсем естествен път се обновява и автопарка в България и тези стикери са напълно ненужни. Евро 3 е от 2000-2001 година. Евро 4 е от 2005-2006 година. Евро 5 е от 2009-2010 година, а Евро 6 е от 2014-2015 година. Сега почти не се внасят стари коли без поне Евро 4, а скоро внасяните стари коли ще са поне с Евро 5. Някои искат да се забрани вноса на коли над 10 години, т.е. преди Евро 5, но това както навсякъде по света ще доведе до още по-стар автопарк.
152
7
 
4
 
! Отговори
Зеленото човече преди 6 години
На стъклото имам залепена лепенка със среден пръст, който не я вижда му повтарям жеста с ръце, а хептен кьоравите джендар-меристи и други *** с винкело по патрулката.Служим на Шкембе воевода и не ми дреме за народа!
151
2
 
3
 
! Отговори
Emo преди 6 години
Поредната манипулация. автомобили, които явно замърсяват повече наистина има, и това не са само дизелите, бензиновите, на които сегментите им са за смяна също пушат като ТЕЦ-ове и смърдят зверски. Досега не съм чул за случай, някой с такъв автомобил да е върнат от ГТП да си ремонтира двигателя, който в повечето случаи си е за основен ремонт.
150
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе, нещ...ци, а замисляли ли сте се защо караме коли на 20 години?! Дали е защото ни е голям кеф да замърсяваме? Или защото с тия доходи е цяло чудо да си купим "нов внос от Германия, карана от пенсионерка", разбирай 20-годишна кошница каране Бог знае как и от кого.
149
1
 
19
 
! Отговори
шофьор преди 6 години
Кога ще направят облекчения за колите на ГАЗ. 20 годишна кола на газ отделя по-малко вредни емисии от евро 6 бензин или дизел. Тези стикери са само за пари.
148
31
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Който няма пари за нормална кола и паркомясто, няма да притежава такава. Просто е. Нямате право да цапате въздуха с кочините си, защото той не е ваш, както и да разбивате инфраструктурата. Освен това никой, най-вече държавата, не е длъжен да ви осигури възможността да карате автомобил. Комунизмът свърши. Ако искате кола - работете, изкарвайте пари и си купувайте нормална такава. Ако не можете да го направите в тази страна, опитайте другаде. Но все още българите чакат някой друг да ги оправи.....
147
1
 
19
 
! Отговори
До Мирослав преди 6 години
Я кажи поне едно населено място в България, където да има наднормено замърсяване от трафика или поне замърсяване над 50% от максимално допустимите норми с нещо. Няма такова. Това, с което ни лъжат, замърсяването с ФПЧ през зимата не е заради трафика, а заради печките през студените дни, а и ФПЧ се вдигат във въздуха от всичко, което се движи, а двигателите на МПС-тата са пренебрежимо малък източник на замърсяване.
146
0
 
24
 
! Отговори
aha преди 6 години
На какво основание се сравняваме с Франция или друга богата държава?
145
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
България не е Франция или Германия и проблеми със замърсяването от трафика в България няма. Поредната измислица на управляващите, с цел да ни ограбят още повече.