Соленото сбогуване с дизела: Сметката може да стигне ?4,5 милиарда

Всички производители разчитаха на него, но Дизелгейт промени нещата
Обновена: 2 юни 2018 20:50 | 2 юни 2018 20:45,
74
Соленото сбогуване с дизела: Сметката може да стигне ?4,5 милиарда
Снимка: архив Reuters

До 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии - което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.

Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.

Още по темата

"Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето", призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. "Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа". Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.

"Ние продължаваме да вярваме в дизела", заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. "Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие".

Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди - главни причинители на смога в градовете.

Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
7
 
20
 
! Отговори
Истина преди 5 години
Така, купувайте бензинки да се разруши по-бързо озоновия слой и да се затрие тази планета, или пък електрички, ефекта от батериите ще е същия след 10 години. вече се виждат как на нашата географска ширина не може да изкарат 3-4 зими, а ние сме топла държава! АМериканците спретнаха един дизелгейт и всички се хванаха на въдицата, затова се отказаха от Парижкото споразумение след това! *** които ги последваха да му мислят!
23
7
 
4
 
! Отговори
СатаНАТО преди 5 години
Най-яката технология при ДВГ-тата е VTEC на Хонда.
22
19
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Може и да защищаваме дизеловия автомобил, защото много хора имат такива и не им се разделя с тях главно поради материални причини. Но трябва да се признае, че въпреки някои чисто технически предимства на дизела, бензиновият автомобил е по-евтин, по-тих и комфортен. Трендът в автомобилната индустрия е под политически контрол. Така, както стимулираха дизела преди години, сега правят обратното в полза на хибридите и електромобилите.
21
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблема е във пословичната вина на германците. Всеки вече ги удря и те приемат безропотно. Това си беше чисто наказателна акция на реднеците.
20
4
 
12
 
! Отговори
ВЪПРОС преди 5 години
Нов Внос , Втора Употреба ?Дизеляци в България , Наводниха се . Без Пари . Ще ги караме - Мерцедес Дизел 2014 година за 4000 лева . УРА .
19
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Последните изследвания показват, че новите би и три турбо бензинови мотори отделят дребни частици и азотни съединения по-лоши от тези на дизела! Има някаква конюктурна игра със забраняването на дизелите, не е технически рационално случващото се.
18
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 16: Вярно, но не е двг. То ако става дума има и хидромотори, но това друга тема.Да не говорим, че има едни дизели с 80-100 об/мин, дето повечето хора не предполагат че съществуват, защото не са по пътищата, и за един час горят повече от годишния разход на средния автомобил.
17
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз затова гледам да се възползвм, докато ги има все още тея големи дизели. Засега карам само 2.7 литра, но скоро планирам да ъпгрейдна колата до 3 литра дизел. До преди няколко години карах бензинки, но от както смених с дизел, не ми се връща обратно.
16
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименИ двигателят с най-голям въртящ момент еее--------------------------------Не позна, електричката е с най-големият въртящ момент
15
2
 
31
 
! Отговори
Българин преди 5 години
Уважаеми коментиращи и читатели, дизела е и ще продължава да бъде (докато още има двг) по-добрата алтернатива от бензина! Тежкотоварно превозно средство на бензин, или газ и по-екологично, е абсолютна шега, направо е виц! Друг е въпроса, от който тръгна лошата му слава, т. нар. "дизелгейт" от муриканците, дето минималния обем на двигателите им е над 3 литра и замърсяват многократно повече!!! Но нали са маймуни и се хванаха набързо на "голямата" измама, която не беше нищо повече от маркетинг!
14
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 10Точно така.Осввн това има няколко вида такива реактори.Официално 3,и още няколко експериментални.Не е само до икономическа изгода а и до технологични възможности.Щом сте се интересувал-знаете.И Леонардо да Винчи е правил чертежи на хеликоптер и пералня машина ама докато ги направят са минали векове.Неограниченият източник на енергия ще даде възможност на човечеството да колонизира Космосът чрез орбитални станции и тераформиране на различни планети.И тези неща пак ще са в ръцете на големите
13
2
 
25
 
! Отговори
pipo преди 5 години
Насочена пропаганда с цел извличане на максимална печалба. На "тия" там ама хич не им пука за замърсяването бе хора, само от кинтите се вълнуват.
12
2
 
1
 
! Отговори
Е, и ? преди 5 години
До АнонименНе само кпд е важен.
11
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И двигателят с най-голям въртящ момент еее:Дизелът
10
2
 
21
 
! Отговори
До 7: преди 5 години
На български език "nuclear fusion" e ядрен синтез. Ядреният синтез създава колосално повече енергия но проблемът е да се направи управляем за да може да си използва не за бомби, а в реактори. Доколкото знам французите и руснаците са много близко до създаването на такъв реактор но подозирам, че много хора в света нямат икономическа изгода от пускането на тази нова технология.
9
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И двигателят с най-висок кпд ееее:Дизелът
8
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До HandelТо по твоята логика може да искаш да си караш танкът по улицата и да гърмиш по хора които не са ти симпатични ама е забранено.Преди 100 години е имало камиони на въглища с парен котел.Сега са забранени.
7
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 3За тия превозни средства няма друга алтернатива.Преди 40-50 години пробваха с атомни реактори.За съжаление нищо не се пошучи-нр заради друго а защото човечеството не е стигнало до този момент на развитие за да се подържа нужната сигурност.Ако в бъдеще успеят с реакторите използващи сливане(фюжън реактори) вместо разделяне на активни вещества тогава ще има чиста енергия.За сега успяват само в лаборатория.В един момент фосилните горива ще намалеят и ще е нерентабилно да се ползват.
6
2
 
18
 
! Отговори
До 3: преди 5 години
Такива класации за САЩ не важат. Там, между другото, изобщо не карат такива автомобили, каквито се карат в Европа. Една от най-продаваните коли там от дълги години е Форд Ф-150, която се води в превод камион. Хората с някаква по-нормална заплата отдавна карат там SUV-та, Ф-150 и разните му там Доджове.Тук само може да допълним и огромния брой големи камиони, които ние наричаме ТИР-ве.
5
15
 
16
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До Анонимен 1: Колко ще ми е мощна колата си е моя работа. ако искам дае 500 кс нека да е 500 кс; ако нямам пари да я карам мога да я вдигна на трупчета. Не е работа на някакъв дребен европейски чиновник да решава аз какво имам право да правя или не.