Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!

Експерт прогнозира, че ще се превърнем в световна автоморга
Обновена: 20 окт 2018 08:01 | 19 окт 2018 19:12,
108
Данък "стара кола", а пък удря новите возила. Що е то? България!
Снимка: Reuters

Собствениците на по-нови автомобили ще бъдат по-ощетени от поправките в закона, въвеждащи по-голям данък за по-старите автомобили. Това мнение изрази пред БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Според него новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.

"Ще има увеличение, но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева", посочи той.

По думите му е правилно общинските съвети да определят основата, защото във всеки град автомобилите са различни.

Още по темата

"За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., тук се получава много голяма разлика", посочи той.

Христо Христов изрази опасения, че "при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна".

"За автомобилите от 15 до 20 години, базата, която определя Общинския съвет, се умножава по едно. Доколкото разбирам, няма да има промяна, защото умножаваме по едно. В същото време при автомобилите до пет години умножаваме по 2,3. Няма мотив и логика защо отново по-новите автомобили ще плащат по-голям данък при положение, че заявяваме цел да ограничаваме старите автомобили".

Христов предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички: "Ако има звездички, с извинение пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50, 60, 80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители - отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията".

По данни на Пътна полиция около 60 на сто от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.

Христов прогнозира, че броят на старите автомобили у нас до края на 2020 година ще се увеличи поне със 150 хиляди, а страната ни ще бъде автоморгата на Европа.

"Ще бъдем автоморгата на Европа, може би на света, поради две причини - данъчното облагане на превозните средства и екотаксата. Докато не се промени данъчното облагане и не отпадне екотаксата, ние ще бъдем автоморга, защото екотаксата е един билет за баня. Плащаш и замърсяваш колкото искаш", заключи той

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


108
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
82
1
 
16
 
! Отговори
8 преди 5 години
На никой не му дреме за замърсяването, това със старите коли е само претекст и то не на БГ ами на Еурогей съюз. Моята е над 25 години, напълно изправна, с автоматичните му там екстри -стъкла, заключване, има климатик и катализатор. За чий ми е нова, и защо трябва да плащам повече? А тия на газ дето изобщо не замърсяват? Целта е да съберем едни пари, а по-важно и да накараме стадото да си купува нови автомобили. Само дето в България не върви, хората нямат пари и шайката дето управлява го знае,
81
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Do Sa6това в рекламите ли си го чел ?щото като идеш на място, не е точно така.Иначе в някои европейски държави като Румъния например, държавата те субсидира с 11500 евро при покупка на ел. автомобил. Ама това е в Европа, де... тука ти вдигат данъците.
80
2
 
5
 
! Отговори
Кифладжията преди 5 години
До Sa6Извинявай, но всяка новичка Дачия която съм виждал на 10 хил. км започват проблеми със скоростната кутия. Какво правим като свърши гаранцията?
79
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всички се тровим от мръсния въздух, и да от колите е! Всяка сутрин като ходя пеша вече съм развил страхотно обоняние да познавам само по миризмата около мен каква е трошката - бензин, дизел или газ. Няма нужда и шумът от мотора да слушам. Разберете, всички СЕ ТРОВИМ ОТ ЛОШИЯ ВЪЗДУХ В СОФИЯ. И вие със старите коли също го дишате. Вие давате бизнес на старите сервизи, да горят гуми и отпадни масла през зимата. Карането на коли трябва да се възпрепядства малко, а не всеки да пали за 500 метра кола.
78
13
 
8
 
! Отговори
Sa6 преди 5 години
За 170лв на месец (за 72 месеца) и 2000лв първоначална вноска може да караш нова кола, с включено каско. Ама никой не иска Дачия Сандеро, всички искат бмв.. ама ако може да е за 2000лв и да дават всеки месец същите пари по ремонти
77
14
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Че кой вече кара стари коли? Всеки може да си вземе ново возило на лизинг.
76
11
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Забранете вноса на автомобили над 5 г и под евро 4 и ще решите проблема с отровните стари возила от Зап.Европа тук няма да може да се диша след 6месеца!
75
9
 
35
 
! Отговори
Deutsch преди 5 години
Да, да - купи си нова кола за 25-30к, плащай лизинг и дебело каско. Смяна на масло и консумативи в оторизирания сервиз за по 400-500 лева, щото видиш ли "отпада гаранцията" + по още едни към 1000 лева на годиа, щото "това консуматив", онова не го покрива гаранцията. Пък нека данъка тие нисък и уж е по-екологичен. И след една година цената на таралясника е - 30%.И след 5 години всичко отново.Германиците си измислят разни стандарти за да си продават колите, но тази схема не е за тука ...
74
42
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Просото, но неПазаруването на 10 годишна кола на старо е голяма глупост и хвърляне пари на вятъра. Като я напазуравш ти ще трябва да дадеш още толкова по маистори и части.
73
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До redordeadЕдин автомобил с пропан е 20% по екологичен, отколкото на бензин. Съответно такъв с норма Евро 3 на пропан, замърсява достатъчно повече от бензин с Евро 5. Истинското екологично гориво е метанът, но автомобилите с това гориво са много малко
72
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 54Понечето коли в България са купени с превъртян километраж уж карани от някоя баба.Ако я купиш нова колата и си я караш е нормално да я пазиш.
71
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 66То може всичко да се стане с някоя кола над 10 години въпреки че е минала технически преглед. Познавам охра които са закъсвали с подобна кола.
70
5
 
8
 
! Отговори
До 70 преди 5 години
Ако е така, тогава защо дишаме най-мръсния въздух а в София и не само, особено сутрин въздуха смърди на газ! Нищо лично кум никой, но с тази реформа няма да се реши абсолютно нищо!
69
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До redordeadЕдна кола на газ може да се самозапали. Хората ако искат да си я карат. Аз предпочитам такситата и автобусите да не са на газ.
68
10
 
35
 
! Отговори
redordead преди 5 години
без да съм специалист, доколкото знам в България, едно 60% от колите са на газ, а съм сигурен, че една кола на газ, дори 15 годишна не замърсява повече от кола на бензин на 5 години. В редица страни в Европа има отстъпки в данъка за коли на газ и метан, защото се водят еко гориво, но тук не го предлагат, защото постъпленията ще паднат драстично, което показва, че не ги интересува екологията, а прходите.
67
1
 
11
 
! Отговори
Веско преди 5 години
Увиличете данъка на големите коли и ще стане по широко!
66
4
 
27
 
! Отговори
Пешеходец преди 5 години
Колата не е лукс а необходимост . А с тия мизерни заплати какво да си купи човек имащ нужда от кола освен стара, ръждясала бричка 3-4 употреба докарана от автоморгите на европа ? С тия нови закони управляващите не искат хората да карат по-нови коли или пък те да са екологично чисти . Искат ПОВЕЧЕ ПАРИ ОТ ПЛАЩАНЕ НА ГЛОБИ И ТАКСИ да постъпват в държавната хазна щото много ама много са го закъсали и за да си плаща задълженията държавата "брашнения чувал трябва да се тупа здраво "
65
11
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ТЕЦовете замърсяват стотици пъти повече от всичките стари коли.
64
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Щом като масово колите са негодни как така минават на годишния технически преглед?
63
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е как точно "общинските съвети да определят основата, защото във всеки град автомобилите са различни"? То не се знае колко души живеят по места, камо ли колко автомобила имат, еле па точно какви са. Ристо що не спомена нищо за спиране на тецовете и на концесиите за добив на природни богатства, бълващи прах и мърсотия, а се е вторачил в старите автомобили? Сигурно защото е по-лесно да вземеш от бедния.