Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?

Какви са триковете на автотърговците?
23 авг 2021 07:15, Александър Попов
112
Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?
Снимка: БГНЕС

Няма какво да го крием - българинът обикновено си купува кола "втора ръка" и разчита често на късмета да попадне на читав автомобил. Все пак, когато сме по борсите или сме избрали "новото" си превозно средство, е хубаво да знаем и за някои трикове на автотърговците, пише "Монитор". А те не се свенят да опаковат стоката си и да я направят по-лъскава, да скрият дефектите и в крайна сметка да ни излъжат при продажбата.

Кои са част от триковете им?

Превъртян километраж

Най-често срещаната измама при "новия" внос. Тук ще ви помогне VIN номерът. Можете да го проверите в системите на официалния вносител или дилър на марката – като цяло не отказват подобна услуга. Проверката ще покаже на колко километра е била колата при последното официално сервизно обслужване на Запад. Така, жадуваната кола, може да се окаже, че е навъртяла 100 000 км повече.

Боя в топ състояние

Един употребяван автомобил на повече от 10 години неизбежно има драскотинки и захабявания по лаковото покритие. Ако не ги забележите, явно колата е пребоядисвана. Възможно е също ново покритие да са получили отделни панели, повредени при удар. Продавачът рядко ще признае доброволно, че колата е катастрофирала, но можете лесно да го установите и сами с дебеломер, който показва дебелината на лаковото покритие – в допълнително боядисваните зони то е чувствително по-плътно. А и почти никога бояджиите не могат да постигнат равномерността на заводското боядисване. Дебеломер може да се купи дори онлайн за петдесетина лева, а ако не ви се дават, намерете назаем или вземете под наем.

Въздушните възглавници

При "тоталните щети", внесени и съживени в някой гараж, рядко майсторите си правят труда да подменят въздушните възглавници. Това не само прави автомобилите опасни, но и ви дава шанс сравнително лесно да установите скриваната от продавача злополука. Огледайте внимателно панелите, под които би трябвало да има въздушни възглавници – ако забележите драскотини, или разлика в цвета и състоянието на пластмасата спрямо съседни панели, това е красноречив признак. На много по-модерни автомобили на плюсовата клема на акумулатора се монтира и пиропатрон, който да прекъсне захранването при авария и да предотврати пожари. Липсата му подсказва ясно за катастрофа в миналото.

Фейслифт, изпреварил времето си

“Фейслифт” се нарича освежаването на един модел в средата на живота му, когато производителят подменя нещо по външния вид и интериора, за да направи колата по-привлекателна. Естествено, автомобилите след фейслифта са по-търсени и държат по-висока цена от тези преди него. Затова много търговци подменят някои компоненти по нея така, че да изглежда по-нова. Не е рядкост да послъжат и за годината на производство. За щастие това лесно се проверява чрез VIN номера.

Полирана, лъскава боя

Дори и при автомобил, който не е пребоядисван, търговецът може да се опита да прикрие драскотините и следите от износване, за да изглежда колата по-нова. Колкото по-излъскана изглежда, толкова по-подозрителни трябва да бъдете. В самото полиране няма нищо лошо – но можете да го направите и сами, след като го купите.

Химическо почистване на салона

Интериорният еквивалент на полирането. Съвременната битова химия може да направи чудеса (макар и временно) със състоянието на тапицериите, кожата, таблото. Но това само прикрива проблеми. Нормално е автомобилът да е чист, за да изглежда привлекателно. Но ако в него са вложени химикали за стотина лева, това е вече съмнително.

Тапицерия на волана, калъфи на седалките

Най-сигурните белези какъв е реалният пробег на автомобила, са състоянието на волана, на шофьорската седалка и на педалите. Последните често се подменят, а воланът се тапицира или поне покрива с калъф. Обличането на седалките с калъфи означава, че дори химическата мощ на автомивката е била безсилна.

Наливане на по-гъсто масло

Любим метод на търговците е да налеят по-гъсто от необходимото масло, както и различни добавки, за да прикрият временно неравномерна работа и шумове от двигателя. По същата причина се случва те да подгреят предварително мотора, преди да ви покажат колата. Не е лошо да проверите с ръка дали случаят е такъв. Един студен старт на двигателя ще ви каже много за проблемите му. За съжаление няма лесен начин да разберете дали са използвани добавки.

Идеално измит двигател

Добре измитата стока се продава по-лесно, ще го потвърди всеки продавач. Но от един автомобилен двигател не се очаква да бъде чист. Дори и при нова и постоянно карана кола той е покрит със слоеве прах и кал. А върху тези слоеве ясно се вижда откъде има течове. Единствената причина някой да си направи труда да измие двигателя, една доста вредна за него процедура, e именно за да прикрие тези течове.

Изключени контролни лампички

Това също е сравнително често явление: автомобилът има сериозен проблем (примерно с ABS, ЕSP или електронното управление на двигателя), но вносителят не може или не желае да инвестира в оправянето му. Най-простият подход е да се откачи сигналната лампичка, която иначе би светела постоянно. Когато завъртите ключа, всички контролни лампи трябва да светнат за миг и после да угаснат. Ако някоя не светне, значи е разкачена. Тогава при всички случаи закарайте автомобила на диагностика.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Бе това бмв на 28000 да не е с превъртян километраж? Примерно да е било на 50 хил, па да си го върнал назад?
95
1
 
12
 
! Отговори
Да преди 2 години
Продавам БМВ. 1995 на 28000 километра. Всичко е оригинално. Първи собственик съм. Не съм я карал. Ползвах я да спа в колата.
94
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не си купувайте кола на старо, купете си Дачия или нещо евтино. Мерцедес или БМВ на старо, ме е Мерцедес и БМВ. Ако ви продадат крадена кола с изтрит номер на шасито, полицията може да ви я конфискува.
93
4
 
3
 
! Отговори
Я сметни преди 2 години
До нърт от 92 година до днес съм изхарчл за коли, горива и такси 80000лв. Делиш на 344 месеца .....е получаваш 232 лв на месец разход за колата
92
3
 
8
 
! Отговори
Бочко преди 2 години
За Тесла втора ръка как са нещата,с волтметър ли да мерим аклумолатора или с крушка.
91
1
 
14
 
! Отговори
гост преди 2 години
един италиански приятел вика - абе тук колите много евтини по автокъщите, при нас на двойна цена, дали не мога да купувам от тук и да ги продавам у нас....
90
4
 
5
 
! Отговори
Solar Power преди 2 години
На българина му липсва здрав разум и затова купува *** и е най-големия антиваксър и винаги си мисли,че някой го прецаква , но всъщност той сам се прецаква :)
89
6
 
4
 
! Отговори
Solar Power преди 2 години
12-та година карам Приус и в бокса влизам само за смяна на ремък и масло. Разбира се вземам го винаги нов ! На първия врътнах 150 хиляди и го продадох. На втория съм над 240 хиляди и все още си върви чудесно. Не купувайте ползвани коли ! Когато си пресметнеш висенето в бокса като загуба на работни часове, горенето на повече бензин ще разбереш,че в крайна сметка за *** който ще вземеш за 4-5 хиляди ще дадеш за 10 години много повече. Да не говорим за сигурност !
88
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
кой нормален би си купил втора ръка кола без гаранцияТа нали утре ако се строши трябва да се оправяш сам а частите особено за "премиумите" са мемси джейс
87
7
 
8
 
! Отговори
aa1830 преди 2 години
Много е интересен аргумента - купувайте си голф щото частите са евтини. Купувайте си коли, които не се трошат толкова лесно. По възможност произведени в Япония - Лексус, някои модели на Тойота и т.н.
86
1
 
6
 
! Отговори
Таксиджиев преди 2 години
В никакъв случай не купумайте коли от автокъщата в с.Енево до Нови пазар. Големи мошеници са.
85
2
 
3
 
! Отговори
Жгмъц преди 2 години
До 77...А стана ли вече религиозен? Кръстиш ли се след фактурката в сервиза дето не *** да признаят гаранцията точно на тая повреда и то всеки път....и въобще Бърка Масло с Вода е крайно нежелателно напоследък зер нямаме пари за смяна на разтегната верига при всяко яко подаване на газ)))))
84
2
 
1
 
! Отговори
Чук преди 2 години
До 78....а Годпдя за шлифера държите ли го яко ? Хи хи
83
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ИванВанка, аз пък си карам една кола от 97-***. Купих я 8 годишна и не мисля да я сменяма. Единственото което мога да кажа като неудобство е че няма климатик. Ама пък кво толкова... баща ми все на кола с климатик се е возил. Та така. Карам си я още, читава е, никъде не ме е оставила. Стигам от точка А до точка Б. Това ме интересува, като тръгна някъде - да пристигна. А това че е стара... ми стара е и кво толкова. Нали ми върши работа. А и новите - светне лампичка на таблото и спира цялата кола
82
1
 
5
 
! Отговори
кол преди 2 години
До Анонимен 47,Не сте прав! Не е задължителнода има резервна гума в колата. Новите коли са с едни гадни спрейове.
81
5
 
3
 
! Отговори
нърт преди 2 години
До 28,Остатъчната стойност пак е на вашия г** ако не сте наясно. Обратното изкупуване не е свързано с тази остатъчна стойност. Като Ви опънат една ниска цена за обратно изкупуване, дори да куоувате нов модел, пак сметката не е 300/350 лева на месец.
80
1
 
10
 
! Отговори
Real AK преди 2 години
...Е, вече похвалих статията, но нека сме обективни - тя не посочва причините, поради които "у нас" масово налитаме на употребяваните коли - просто нормативната регулация е такава и се поддържа да бъде такава! Бизнесът с търговията с горива и застраховките не се интересуват от възрастта или пък от безопасността на колата и точно тук е "заровено кучето". Олигархията иска печалби, а не класации по екология или безопасност! Това е картинката "у нас" и скоро едва ли ще се промени?!
79
2
 
7
 
! Отговори
Real AK преди 2 години
Дааа, всеки иска да е "Голем" на пътя, но всичко е пари в крайна сметка и се "простираме според чергата си". Аз пък съм карал и коли от родни "автокъщи" и внос от Германия и нови, закупени от представителства в БГ и... унивесална формула няма - всички си имат плюсове и минуси! Статията обаче е добра и според мен е обективна - нека ориентира младите за какво да внимават. Нямаш гаранция, че ако сам си я докараш няма да доплащаш после за това и онова. И на Запад никой не бяга от читавото!
78
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
84, е как ве, в България поне 95% от колите са принадлежали на стари баби които са ги ползвали само веднъж седмично да отидат до супермаркета.
77
1
 
27
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Баааа, тука всеки кара нова кола, лизинги, големи остатъчни стойности. Да не се хваля ама имам пари да си купя нова кола от високия сегмент на средния клас....но през ум не ми минава нито да вкарвам всичко в нова кола, нито да карам кола на лизинг (под наем). Карам си един Пасат 2013, жената кара една Микра 2013, които бяха на 5 години като ги взехме и това е. Голямо мерене кой е по-по-най в нашата Държава.