След катастрофа ремонтът на ел. коли излиза много по-скъпо

Той отнема и повече време
3 сеп 2023 23:00, Нели Христова
34
След катастрофа ремонтът на ел. коли излиза много по-скъпо
Снимка: БГНЕС

Все повече и повече електрическите автомобили започват да стават известни с някои от предимствата си, като например умерените разходи за презареждане (особено, ако са домашни и добре планирани) или факта, че на хартия те изискват по-малко механична поддръжка от еквивалентен модел на горене. Въпреки това, в някои аспекти по-модерните технологии, които те предлагат, може да се окажат проблем, когато става дума за разходи, пишат от Automedia.

Ново проучване на американската застрахователна компания Mitchell International показва, че ремонтът на електрическо превозно средство след претърпяна авария или инцидент на пътя е по-скъп и отнема повече време в сравнение с автомобил с ДВГ.

„По отношение на случаите със средна тежест, при ремонтируемите превозни средства, разходите за електрическите продължават да надвишават тези за автомобилите с вътрешно горене. През второто тримесечие на 2023 г. разходите при електрически автомобили са били по-високи с 963 долара (885 евро) в САЩ и с 1328 долара (1220) в Канада“, се казва в проучването.

Според калифорнийския застраховател тези стойности се увеличават още повече, когато говорим за Tesla. Американските и канадските собственици на Tesla, които са претърпели сблъсък, ще платят съответно между 1589 и 1600 долара (между 1460 и 1470 евро) повече.

Ремонтът на електрически автомобили при сблъсък също така изисква средно 90,75% оригинално оборудване (OEM), в сравнение с 66,50% за превозни средства с двигател с вътрешно горене.И накрая - електромобилите имат по-нисък процент ремонтируеми части (13,49% срещу 19,20%) и по-дълго време за ремонт (8,51 срещу 8,02 часа).

Не всичко обаче е негативно за електрическите автомобили, тъй като е по-вероятно те да останат в движение след сблъсък. Благодарение на сравнително простата система за задвижване, челните сблъсъци ще бъдат много по-малко катастрофални за коли на ток, отколкото в превозно средство с ДВГ. В същото време ударите отзад са много по-сложни, поради по-голямото присъствие на ключови елементи в задвижващата система (особено при версиите с два двигателя).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
17
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 5 - не работи така. Батериите в електромобил не са като в смартфон - една единствена гигантска батерия (една клетка). Батерията на електромобил е направена от отделни модули (мислете ги като "малки батерии"). Всеки модул е направен от стотици отделни цилиндрични батерии (все едно АА, но бая по-големи), заварени успоредно за горната и долната части на модула. Ако нещо тръгва да се пали или гърми, то това са отделните малки абтерии в отделен модул, а не цялата батерия на електромобила
13
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Две коли коалиционни партьори от неКоалицията
12
27
 
6
 
! Отговори
100% Бай Ганьо преди 8 месеца
За коментиращите тук гроздето е кисело
11
1
 
23
 
! Отговори
Сата НАТО преди 8 месеца
Бих казал, че въобще не се ремонтират, освен ако е нещо козметично.
10
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Във варненско има един специалист, който купува само катастрофирали тесли. От две -три прави една, запоява,програмира,гласи и после айде на пазара, без никакви тестове и документи за надеждност, нещо като хайтек горублянски търгаш. Тук дори и да се запали,минку рушветчийски пише невъобразима скорост и продължава да чака пенсията на младини и торбата със заплатите.
9
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Също като колите с газ не ги пускат в подземните гаражи палят се живи бомби един колега миу се запали електрическя скутер в гаража хубаво вика че колата, я нямало и тя щяла да, изгори от високата, температура всичко в диаметър от 3 метра, се стопило
8
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Който го е страх от мечки, да не ходи в гората.
7
3
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Катастрофирал електрокар в САЩ се самозапалил 2 седмици след катастрофата. Да ви е честита руската рулетка. Дано не сте наблизо. Въпрос на време е да почнат да пуукат като пуканки. И в подземен гараж щетите ще са огромни поради невъзможността да се угаси. Сгради ще падат. И застрахователите на ел каруките ще плащат милиони за щети, причинени само от 1 ел.каручка
6
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Какво ни интересува нас това със Голф 3 и 4 :)))
5
1
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
При най-малка деформация на батерията - която заема целия под на електромобила вежду колелата, тоест може да бъде деформирана при почти всякаква катастрофа - нараства неизмеримо вероятността от самозапалване. А запалена батерия на електромобил гори с часове и е невъзможно да се угаси. Интересно че САМО ТОВА не се споменава в написаното горе. От заглавието помислих, че най-после ще се говори за това.
4
22
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Поне измрелите от изгорели газове софиянци ще намалее. ДВГ превръщат големите градове в газови камери.
3
3
 
42
 
! Отговори
Мда преди 8 месеца
Е нищо де, като станат малко повече електричките, ще качат каското, ще качат гражданската ..... и "кяра" от това, че пестиш от бензин и смяна на масла и филтри, рееезко ще изчезне!От години го обяснявам на електрозомбитата - НЯМА КОЙ ДА ВИ ОСТАВИ ДА КАРАТЕ ПО ЕВТИНО ОТ СЕГА!!!! Просто сега ви мажат с вазелен и ви е хубаво да си мислите,че ще ви е евтино, *** като го нахакат с 200, че се оцъклите!
2
4
 
27
 
! Отговори
Ремонт, ама друг път преди 8 месеца
Някои застрахователи в САЩ вече предпочитат и при сравнително малки повреди на електрическия майтап с идеята за автомобил направо да го отписват, вместо да рискуват още повече с вероятността да са се появили скрити проблеми с електромотора и батерията. Особено ако е любимата на всички Мъск-поклонници "Тесла", която има навика от време на време да гори зрелищно. Нямат никакво желание да се набутват с огромни суми, ако хората вътре са станали на въглени.
1
10
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Уффффф. Сега капчица по капчица ще захранват плоскоглавите с това, което беше ясно от години за абсурдните играчки на батерии, заблуждаващо наречени "автомобили". Които тежат двойно, струват двойно, могат да се карат половината разстояние, зареждат се сто пъти по-бавно, и накрая след 10 години имат нула стойност, понеже батерия за 20К е за смяна. И като сменим електроцентралбите с вятърни мелници и слънчеви панели, няма да има и с какво да се зареждат. ИЗМАМА Е