"Бърза" и "бавна" мода във война: Опазват ли околната среда?

Платежоспособните хора предпочитат дрехи със статут
8 фев 2020 09:45, Нели Христова
10
"Бърза" и "бавна" мода във война: Опазват ли околната среда?
Снимка: БГНЕС

„Бързата“ мода е завладяла света, което е естествено с оглед на това какво и на каква цена предлага. Тя обаче не работи в полза на творците, хората с идеали. Това мнение изрази дизайнерът и създател на Кnapp Антония Йорданова за Bloomberg TV Bulgaria.

Според Йорданова битката между „бързата“ мода - произвеждаща нови колекции на всеки 2 седмици, но със спорно качество, и „бавната“ мода - обръщаща повече внимание на детайла, но изискваща повече време за изработката на дрехите, е огромна.

Тя отбеляза, че често "платежоспособните хора не могат да оценят и да се зарадват на дреха, създадена в една или до пет бройки в техния размер, а предпочитат да дадат много по-голяма сума за някой, който просто им гарантира с табелата си определен статут“.

Макар Йорданова да определи индустрията като „абсолютно безпощадна“, тя посочи, че наличието на много рециклирани материали дава лъч светлина по отношение на екологията.

Според нея обаче за голяма част от компаниите опазването на околната среда остава просто маркетинг.

„Всячески се опитваме да научим клиента да обръща внимание на качеството и на дългия живот на дрехата“, посочи Мартина Бонева, дизайнер и създател на They are.

Според Христина Чекова, дизайнер и създател на They are, клиентите трябва да осъзнаят, че тенденциите не се сменят чак толкова бързо, колкото мислят, за да взамат отношение относно опазването на околната среда.

Анна Великова, мениджър комуникации и устойчиво развитие H&M Bulgaria, смята, че „бързата“ мода е добра възможност хората да изразят личния си стил по необятен начин.

“Живеем в консуматорско общество, но от друга страна всеки един от нас трябва да си дава сметка за това по какъв начин оставяме отпечатък върху околната среда“, отбеляза тя.

По нейни думи има начин „бързата“ и „бавната“ мода да не бъдат разделяни, тъй като принципите на „бавната“ мода могат да имат възпитателен характер върху консуматора като такъв.

„Важно е да покажем на клиента, че вместо стара дреха да бъде изхвърлена, тя може да влезе обратно в производствения цикъл“.

Според Великова консуматорите вече са все по-отворени към това да взимат отговорни решения.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До РуменКосуматори?
8
1
 
0
 
! Отговори
Румен преди 4 години
За модата не е толкова важно като косуматори. В България и крупните богаташи са на изчезване. Важно е , че в земеделиети много продукти се индусриализират. Такъв остатък вреден е от Соца в Българияи. Масово се правеше КОНФЕКЦИЯ за облекло, за панелни жилища, за мебени, В ТКЗС, заводски хляб от фуражна пшеница, домати като яйца, млеко без каймак. И като си поръча нещо от село за храна Произведено от частник вижда огромната разлика.
7
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бай яко е, да си с костюм от Пърпъл лейбъла на Ралф Лоурен, за 8000 лева, ролексче за 40000 лева и диамантена обица от кървав диамант за 100к лева, дикато ви итваря вратата някакви мниго яка шофьорка, че да излезеш от ролса с шампанското и двете яки каки от ролса!Тва е пичове - целта ба всеки истински мъж!
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 5Млъкни беее! Обида за копъвача било ... ше мре от глад копуване, ако не му харесва, тогазка!
5
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има предвид, че преди висок клас дреха означаваше шита за купувача по мярка от качествен плат от качествен шивач, а сега и самите богати купуват пълни ***, стига да са маркови. От евтините *** всъщност напоследък има отлив, на Запад вече има фалирали вериги. Те нямат нищо общо със стил и финес, а са обида за купувача. Самите платове, от които са направени, са обида.
4
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 1Но замисли се, колко магазина, трябва да Ина, за да може, да има такива хира. Всеки магазин плаща наем, наема хора, консултанти, чистачи, после има доставчици, има производство където работят милиони хира от трети страни, който иначе биха умрели от глад, ит страни се намира и работа за дизайнери, счетоводители, програмисти, маркетинг специалисти и прочие ...Ако всеки започне да носи по една ръчно направена дреха от овцата дето е заклал ... знаеш ли колко хора остават без работа?
3
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Съжалявам, не не се борих толкова години, за да съм на добра позиция и да правя пари, за да си нося старите дрипи! Неее! Искам стил и финес! Искам много дрехи! Не е мой проблеме ги направихте толкова евтини, че даже и общи работници мигат да си позволят, да изглецждар добри (не, не ми харесва - преди години беше по-добре - работническата класа си личеше от далеч).
2
0
 
2
 
! Отговори
Жан Моне преди 4 години
Модата е за накокошинени кyкyмявки с много пари, мислещи се за лебеди.И добре, че е така, иначе щяха да си правят даже и супата с банкноти и монети..,
1
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И какъв е смисълът да имаш една дреха и да я носиш веднъж.В богатите държави това е стигнало безумие.Гардероб от 1000 кв/м. 5000 чифта обувки...2000 якета,800 палта,10000 панталона.. и тн. И тва го ползва 1 човек който дори не знае какво има.Буквално.

Спонсорирани публикации