Гръмнала крушка опожарила влака София-Кардам

Разследването е приключило, отхвърлена е варсията за взривени дезодоранти, трима са обвиняемите
26 мар 2009 16:27,
63
Гръмнала крушка опожарила влака София-Кардам
Снимка: Булфото

Разследването на пожара във влака София-Кардам е приключило, зам.-окръжният прокурор на Плевен Валери Мирчев.

По думите му фактическата обстановка на случая е напълно изяснена.

Очаква се всички материали от разследването в най-скоро време да бъдат внесени в прокуратурата.

„Обвинителен акт ще има и той ще бъде изготвен в законовия едномесечен срок“, категоричен бе Мирчев.

По думите му последната експертиза с експерименти с осветително тяло и крушка от същия вид като това във вагона, е доказала, че пожарът е възникнал вследствие на техническа неизправност в ел.инсталацията.

Отхвърлена е първоначалната версия, че запалването е предизвикано от дезодоранти, каза той.

Прокурорът уточни, че повече лица няма да бъдат привличани като обвиняеми.

Досега е повдигнато обвинение срещу трима души - началника на влака, кондуктора /шафнер/ и зам.-директора на поделение "Пътнически превози" в БДЖ за причиняване на смърт по непредпазливост.

Ако първите двама от обвиняемите бъдат признати за виновни от съда, ще получат наказание "лишаване от свобода" между 5 и 15 години, а заместник-директорът - до 5 години.

Наказанията ще бъдат по-ниски от посочените, ако лицата се признаят за виновни и бъде постигнато споразумение с прокуратурата, уточни Валери Мирчев.

Трагедията с влака София Кардам се разигра през нощта на 27 срещу 28 февруари 2008 г.

Тогава два от вагоните на композицията се запалиха и в тях изгоряха девет души.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
62
0
 
0
 
! Отговори
Sasho преди 14 години
Tова са пълни глупости ! Влаковете са виновни.Не може да се движим с машини от 1970-та, които дори са 2-ра употробичам...
61
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Напомня ми на Доган и гара Буново.
60
0
 
0
 
! Отговори
...---... преди 15 години
Реших да ти пиша, защото имаш изгорен приаятел, покой на душата му! Дали е атентат или съботаж точно не знам но, че е едно от двете нямам никакво съмнение> Обвиняемите имат вина главно за заключване на вагоните и за обърканите и неадекватни действия. За липсата на изправни пожарогасители е виновен в края на краищата министерът на транспората, ерго министер председателя, който се казва Сергей Станишев. А за атентата или съботажа, каквото и да е от двете освен него голяма отговорност има и един друг "хубавц", "млад" и пълен с енергия партиен лидер зовящ се Ахмед Доган, както и цалата му партийна *** под нрго. Като доказателство ще ти кажа, че каквито и да са жп вагоните все пак макар и много отдавна са проектирани и построени съгласно някакви противопожарни норми и са използвани съответните базисни материяли (които няма как да се подменят при ремонти), които имат съответните противопожарни качества. Тия със "гръмналите крушки" да ги разправят на дечицата от детската градина. Едно луминисжентно осветително тяло, което прегрява по някаква причина, пуши и страшно неприятно мирише на изгорял трансформатор или бакелит часове и дори дни преди да се запали, така че е абсурд това да стане незабелязано и неочаквано. Освен това пожар, който се разраства до такава степен и развива такава температура, в среда от трудно горими или негорими материяли, при това за секунди или броени минути, за кратко в специализираната терминология све нарича експлозия или взрив. Освен това поради степента на овъгляването всякакви експертни заключения че това е тръгнало от осветително тяло (интересно дали са посочили кое точно) имат същата стойност, както и да се твърди, че пожарътт е възникнал от прескачането искра на електростатичен разряд от пердето на прозореца на едикое си купе, понеже той бил отворен и пердето се триело от вятъра, като тази искра подпалила газовата запалка в джоба на пътника, който нищо неподозиращ кротко спял загърнат с въпросното перде. Могат даже и експериментално да потвърдят такава една възможност. Обаче брат истината ще излезе наяве, колкото тази за "самоубийството" на секретаря на Доган Амин или на патоанатома проф. Раданов. Възмездие обаче идва! Идват избори, стягай се да ги възмездим за мъртвите подобаващо!
59
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
крушката да не се е казвала бин-ладенка или хасанка?
58
0
 
0
 
! Отговори
[X] преди 15 години
1. Не съм сигурен на 100% за кушетите, но за спалните вагони си режа главата, че са с котел на твърдо гориво- лично съм го виждал пътувайки по тая линия2. Не знам дали точно това е причината за тая трагедия, но един мой познат беше от изгорелите и искам да се накажат виновните, а не някой да го отнесе3. Лично аз се съмнявам за това с атентата, но вече не вярвам на нищо в тая държава ( за мен и държава не е)4. Тая комисия от експери иска да се пенсионира с един случай ли? Няма друго обяснение за факта че една година мотат това разследване!
57
0
 
0
 
! Отговори
qqq преди 15 години
dostatacno li e da se tarsi smetka samo na te zi trima sluzitei ?kato ce i vsicko ostanalo e v red i vina se vizda samo v tezi a?v zeleznicata e haus mizeria prostotia sled prostotia i temerut do temeruta.
56
0
 
0
 
! Отговори
aaa преди 15 години
ne samo sam patuval ami sam sluzitel tam i kushet na vaglishta niama ama na takiva kato teb akal ne moze da se sipe s funia.ne e losho da ne govorish gluposti i da nastroivash horata.
55
0
 
1
 
! Отговори
Снежанка преди 15 години
Подходящата дума е "осведомен". Аз да не съм консерва. ;)Във всички вагони луминесцентните лампи се захранват с помощта на високочестотна ЕПРА от акумулаторна батерия 24VDC. Пулсациите, които си забелязал вероятно са били стоящи вълни или са вследствие колебание на захранващото напрежение, причинено от зареждащото устройство на батерията.Осветителните тела във вагоните трябва да имат разсейвател, който изпълнява и ролята на защита в случай, че лампата избухне. Даже мисля, че има действаща нормативна уредба по въпроса и следствието има над какво да поработи.
54
0
 
1
 
! Отговори
преди 15 години
kvotoi da lyjat tova beshe tyrsko pokushenie na 3 mart
53
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Тединка, с оглед на незапознатостта ти :Хората от купето не са имали огромен шанс да знаеш, а и народа е излизал през прозорци и т.нЗатова не се прави на вездесъща. Преосмисли забележките си към потребителите.
52
0
 
0
 
! Отговори
Дядо Мраз преди 15 години
Тединкар ти пък що си мислиш, че всеки има скайп? Айде аз ще си лягам, че утре съм на зъболекар и на работа, с две думи - кофти ден!
51
0
 
0
 
! Отговори
Тединка преди 15 години
Снежанка и Дядо Мраз , защо не си размените скайповете и да продължите любовния си разговор там.
50
0
 
0
 
! Отговори
Тединка преди 15 години
Каквото и да е станало , виновни са хората , които са били в купето от което е започнало пожара. Защото те всичките са избягали , а не са събудили останалите хора които са спали. Вие сте истинските виновници!!! Заслужавате затвор! Страхливци! И не говорете глупости за заключени врати. Как може едни хора да са излезли ,а други не???
49
0
 
0
 
! Отговори
Дядо Мраз преди 15 години
Ами хубаво, като си по слаботоковите, предполага се че знаеш повече от мен за тях, аз пък съм по високия волтаж и по производството , но това не пречи да имам мнение. Айде като си толкова отворен, кажи на какво в такъв случай се дължат пулсациите на лабпите, от чисто любопитство те питам, да видя какво ще отговориш. А това дали си мъжко или не е много спорно, с оглед на ник нейма ти!
48
0
 
0
 
! Отговори
Снежанка преди 15 години
Аз се дипломирах по слаботоковите специалности, но за разлика от теб не се изказвам неподготвен. А, че поддръжката на вагоните е безобразие - в това спор няма.За сведение - мъжко съм. :D ;)
47
0
 
0
 
! Отговори
Дядо Мраз преди 15 години
Аз лично не знам какво е ел захранването на вагоните, ел транспорта не ми бе специализация, така че не мога да споря , явно имаш повече инфо и се опитваш да се правиш на разбираща и знаеща - твое право. Но идеята е друга, идеята е че лампите, или по-точно осветителните тела във влаковете не винаги отговарят на условията за безопасна експлоатация, а именно това че има директен контакт между тръбите на л.л и купето и всеки дори и малко разбиращ може да си поиграе с тях. И при отсъсствието на такав защита да го наречем, при едно случайно избухване на лампата поради едни или други причини, е възможно всичко да стане. И пак повтарям, дали така е станало или , аз лично не мога да твърдя и няма как да знам. Като се обърне каруцата, пътища много. Снежи ,ти явно не си успяла да се внедриш в другите специалности и си останала за транспорта, но и това е ок, и за там трябват хора. Целувки за теб.
46
0
 
0
 
! Отговори
Снежанка преди 15 години
Електрическото захранване в ж.п. вагоните е 24VDC от батерията на вагона и 1500VDC за отопление и други нужди - от локомотива. Не е възможно да си виждал светеща л.л. с дросел във влак - няма как да бъде захранена. Всички източници на захранване са с постоянно напрежение.
45
0
 
1
 
! Отговори
Mitio преди 15 години
POREDNITE GLUPOSTI!
44
0
 
1
 
! Отговори
преди 15 години
За цяла година това ли измислиха.И как разбраха?Или просто трябва да има причина.Гръмнала крушка-пълна глупост.
43
0
 
0
 
! Отговори
az sym tuk pak преди 15 години
Razkarajte dezurnite draska4i deto za wsi4ko politikata im e winowna.Komunistite winowni 4e slynceto ot iztok izgriawa.Demokratite 4e na zapad otiwalo...Aman ot politikvenizi