Стачката тласка към фалит БДЖ

Икономисти бистрят на кръгла маса бъдещето на железниците
Обновена: 8 ное 2011 13:47 | 8 ное 2011 13:46, Красимир Ангелов
270
Стачката тласка към фалит БДЖ
Снимка: БТА

Евентуална стачка в БДЖ няма да подобри положението в железницата, а само ще го влоши и ще доведе до още по-бързия ѝ фалит, обяви икономиста Георги Ангелов от институт "Отворено общество".

Той изрази своята изненада от реакцията на синдикатите, които готвят масови протести от 24 ноември.

"Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат целите, а именно финансовите показатели, заложени за оздравяването“, посочи Ангелов.

Той изчисли, че около 40-50 млн. лв. от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.

"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача. Случаят не е идентичен с този на БГА "Балкан", където активите не бяха заложени“, допълни Ангелов в коментар на идеята на транспортния министър Ивайло Московски за фалит на БДЖ и евентуалното създаване на нейно място на нова компания.

Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма.

По думите му единственият печеливш вариант е "доброволна оптимизация" на състава.

Още по темата

"Ако всички реформи станат факт, има голяма вероятност да бъдат усвоени около 300 млн. евро от ЕК за пътнически превози", посочи от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.

"Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно“, посочи още Владимиров.

Сред изброените подходящи мерки в реформата са ограничаване кражбите на гориво и гратисчийството, продажба на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през 2012 година.

Още 140 млн. лева могат да бъдат спестени през следващите седем години от намаляване на влаковете.

"Ако за 100 млн. евро се продадат "Товарни превози", това ще изчисти всички въпроси с неплатежоспособността“, изрази увереност Владимиров.

Той призна, че от началото на годината загубите от пътнически превози са 15 млн. лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


270
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
148
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
СТАЧКА!!!!
147
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Закривай!!!
146
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Коя стачка ми кажете тласка към печалба,абе вие хептен за канарчета ни вземате.По цял свят хората стачкуват,хубаво свикнахте от комунизма работника да не стачкува.Много работи ще се оправят,но ние нямаме синдикати
145
4
 
11
 
! Отговори
bzb преди 12 години
"Стачката тласка към фалит БДЖ"Фалитът на БДЖ е факт от години. И е постигнат съвсем нарочно, за да може да бъде продадена евтино. И това далеч не е вдинствен случай.
144
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
148 колега не ме занимавай с глупости рекламирай си блога някъде другаде. А още повече че не се отваря
143
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В България всяка следваща далавера се нарича РЕФОРМА. БДЖ е едно от малкото неща които не са нарязани на скрап , но сега и това ще стане.А много българи бяха обидени на инсталацията на Черни , който в известен смисъл не беше прав , пък и от къде да знае човека че България ще е асфалтиран ***.
142
5
 
8
 
! Отговори
доцента преди 12 години
Защо трябва да се съкращават работници. Тия който въпреки всичко носят железницата на гърба си.Въпреки некадърното управление и въпреки източването на това управление.БДЖ умишлено се държи на това дереже.Тия който окрадоха държавата и си направиха транспортни фирми и на които никои не потърси сметка си имат лобита и си гледат своя бизнес вместо да са в затвора.Няма никаква конкуренция. БДЖ е като боксьор с вързани ръце.
141
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
последно,,.. ...Ок, значи вижте в valentinfortunov точка КОМ и /wordpress/?p=345 По повод "Отворено общество".....
140
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
143 това не го е казал никакъв гръцки премиер статията е fake and gay
139
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
БДЖ не е реформирано от 100 години положението му е нормално. Още повече че жп транспорта в половината свят е губещ. Да се запазят само печелещите линии и за другите да се премине на пътен транспорт.
138
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
140 гледайте себе си че и вие сте умряли от глад, атентати и простотия. Поздрав.
137
2
 
0
 
! Отговори
Turkey преди 12 години
Да живее световната банка! Любимите на някой еврейското робство. Позрави комшу.
136
3
 
5
 
! Отговори
N.B. преди 12 години
Често пътувам и ползвам БДЖ единствено заради картите за намаление,които струват 45 лв.за 1 година за да получи човек намалени от 50%.Иначе, ако нямате карта за намаление и не пътувате постоянно няма да спестите,кой знае колко от ползването на влак в сравнение с автобус.Пътуването с БДЖ си има и доста неудобства:1.Купуването на билетче-всеки път да изтърпиш гадните лелки на гишето,които едно "добър ден" не знаят какво е.2.Пътуваш бавно и в пълна мизерия.3.Пристигаш почти винага със закъснение
135
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ако е гарга да е рошава,ако се мре да се мре.Никой не е останал дерек на земята.По -добре е ужасен край,отколкото ужас без край.Както и да го въртят и сучат наш'те големци,товарните превози са печелившия сектор в железниците.Да не говорим за специализираните вагони като зърновози,цистерни и др.Че с мизерните си заплати сте обречени на глад,две мнения няма.Стачкувайте,не се оставяйте да ви баламосват.Но вий сте свинали.Цял живот глад и лъжи,за да има за богопомазаните.Само голи призиви за стачка
134
0
 
3
 
! Отговори
123 преди 12 години
trqbva da se sakrati mnogo ot administrasiata
133
4
 
2
 
! Отговори
язе преди 12 години
щом работниците от бдж казват че не трябва да има съкращения, предлагам да сменят ученото ръководството на бдж със бай работник, който спаси бдж по друг начин, но както винаги има и едно но - ако не се справи дупе да му е яко.
132
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
С мързел и простотия към........... прогреса - това трябва да е лозунга на протестиращите от БДЖ.
131
3
 
3
 
! Отговори
До 131 преди 12 години
Знаеш ли какъв ти е проблема иванчо, че си едно малко комплексирано човече, което заслепено от завистта не иска да приеме очевадната истина! А истината е че вместо държавата да печели от БДЖ /под формата на концесия, данъци, такси и т.н./ и да имаме една модерна железница, ти казваш НЕ, защото неискаш някой да печели пари от правенето на бизнес, предпочиташ да се возиш /вярно безплатно, но безкрайно неморално/ в подвижни ***, предпочитам държавата да харчи милиони за БДЖ, а не обратното.
130
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Върнете се малко назад , 98-99г., когато се фалираха толкова заводи и предприятия , разпродадоха се чрез РМД-та и тем подобни,След това разни фирми се приватизираха от чужди измислени фирми исдружения и ВСИЧКИТЕ сега работят на печалба!А печалбата изчезва , незнайно къде!Всичко си е една ДАЛАВЕРКА!С БДЖ ще стане същото , ще съкратят персонал , ще я фалират , ще я приватизират и накрая пак ще бъде на печалба!Само обикновенните работници "ще духат супата"!Професия "безработен"!Честито!
129
0
 
3
 
! Отговори
kire liberalo преди 12 години
до 131Трейс Груп няма нищо общо с Васил Божков