Стачката тласка към фалит БДЖ

Икономисти бистрят на кръгла маса бъдещето на железниците
Обновена: 8 ное 2011 13:47 | 8 ное 2011 13:46, Красимир Ангелов
270
Стачката тласка към фалит БДЖ
Снимка: БТА

Евентуална стачка в БДЖ няма да подобри положението в железницата, а само ще го влоши и ще доведе до още по-бързия ѝ фалит, обяви икономиста Георги Ангелов от институт "Отворено общество".

Той изрази своята изненада от реакцията на синдикатите, които готвят масови протести от 24 ноември.

"Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат целите, а именно финансовите показатели, заложени за оздравяването“, посочи Ангелов.

Той изчисли, че около 40-50 млн. лв. от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.

"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача. Случаят не е идентичен с този на БГА "Балкан", където активите не бяха заложени“, допълни Ангелов в коментар на идеята на транспортния министър Ивайло Московски за фалит на БДЖ и евентуалното създаване на нейно място на нова компания.

Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма.

По думите му единственият печеливш вариант е "доброволна оптимизация" на състава.

Още по темата

"Ако всички реформи станат факт, има голяма вероятност да бъдат усвоени около 300 млн. евро от ЕК за пътнически превози", посочи от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.

"Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно“, посочи още Владимиров.

Сред изброените подходящи мерки в реформата са ограничаване кражбите на гориво и гратисчийството, продажба на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през 2012 година.

Още 140 млн. лева могат да бъдат спестени през следващите седем години от намаляване на влаковете.

"Ако за 100 млн. евро се продадат "Товарни превози", това ще изчисти всички въпроси с неплатежоспособността“, изрази увереност Владимиров.

Той призна, че от началото на годината загубите от пътнически превози са 15 млн. лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


270
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
128
6
 
8
 
! Отговори
иван иванов преди 12 години
Българи защо не се замислите всичката тази ПОСТАНОВКА СРЕЩУ БЪЛГАРИТЕ в чия полза е ? Аз ще Ви кажа : Европа иска съкращение на работници и линий ( за да сме мизерници и добитаци ) като за това ще ни даде 350 мил. евро, а ремонта на жп линийте се извършва от НАШАТА фирма ТРЕЙС ГРУП кочто е собственост на нашия човек-комунист Васил Божков. Ето за това е целия цирк за да се вземат парите на Европата не, че те не са си наши пари. Я забележете, че фирмата ТРЕЙС ГРУП взима всички големи строителни ..
127
2
 
4
 
! Отговори
народен будител преди 12 години
доиде време да покажеме на света,че и ние българите сме европеици и достоини последователи на левски и ботев.че сме хора а не стадо,***.целият свият излиза на улицата и протестира да излезем и ние на мирен протест-окупираи софия.да покажеме,че не искаме да ни експлоатират,че не искаме да се застопорияват заплатите,че не искаме да скачат цените всеки ден,че не искаме да сме безработни и социално слаби европеици а управлияващтите да трупат милиони на гърба на народа-окупираи софия циялата исти
126
1
 
3
 
! Отговори
Монахиня преди 12 години
Едни крадоха други сега ще връщат ... факт
125
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Мисля че БДЖ трябва да се приватизира, не само товарните превози, а и пътническите. БДЖ е в това положение именно, защото в него безстопанствеността, безхаберието и въобще тоталната незаинтерасуваност на работещите в дружеството хора е стигнало до космически размери. Реалността е такава, че 90% от ползващите услугите на БДЖ не си купуват БИЛЕТ, но на никой не пука. Работещите в БДЖ се сърдят, че ще им съкращения, но какво направиха те за да се спрат кражбите и нередовните пътници?
124
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Има една прехвалено госпожа, която ни нататрузи нейния некадърен родственик, изгонван от две държави. Този полуобразован ***, дето на две магарета слама неможе да раздели, унищожава останалото в икономиката ни. Байно, без икономика няма пари. Бюджета ти ще продължава да се свива, нищо добре не очаква населението на тази заблудена тълпа, която гласува за да бъде смазана и унизена още повече. Според мене, всички гласуващи за собствената си гибел са неграмотна *** от самоубийци.
123
0
 
3
 
! Отговори
пипи преди 12 години
куку,явно много си изкукал ! НАП-овете няма да се закриват защото трябва да ударят теслата на тези дето не си плащат данъците !
122
1
 
1
 
! Отговори
намръщен преди 12 години
Добре де, всички, които имат двойно гражданство - вън. Двама познати музиканти, един приятел в "Страната на демокрацията" - лютиер, близък роднина - някаква керамика. Защо да не се върнат
121
0
 
2
 
! Отговори
kire liberalo преди 12 години
Продажбата на Товарни превози е груба грешка и най-лесното решение в случая... Трябва да се натоварят мощностите, т.е. да се използват като се увеличи бизнеса му.... ама за това се иска работа. Ако го продадат, новия собственик много бързо ще го направи печелившо.... И влакове от пътническите не трябва да се спират, а да се подобри обслужването, за да се увеличат пътниците.... За персонала сигурно има нужда от съкращения поне 2000 човека
120
3
 
5
 
! Отговори
Ку-ку преди 12 години
Чоко, ама вместо да закрием БДЖ защо не закрием финансовото министерствоКато нямаме пари, защо ще имаме министерство, което да отговаря за тях. Все едно да имаме отдел в министерство за предотвратяване последиците от пустинни бури в БългарияКато толкова трябва, защо наистина БНБ да не поеме финансовото управление, за НАП-овете ще се потърси решение/то пък кой ли тук плаща данъци :(/Само колко средства ще се спестят. До Карлово или до Пловдив с млак мога да ида, но чрез крака на кака от НАП не
119
10
 
7
 
! Отговори
Баста на Герб преди 12 години
Честито на всички гласували за ГЕРБ. Те също са съучастници в загробването на България. Много от тях бягат навън, оставяйки останалите да обират попарата, която са надробили. Затова трябва Закон за личната отговорност. Като моряк, обиколил съм света, но винаги се прибирах в България. Българи в чужбина, които са взели второ гражданство, не трябва да бъдат допускани да се завръщат в България. Само тези, които са останали верни поданици на Родината си. ГЕРБ са некадърни да управляват. Доказаха го.
118
2
 
6
 
! Отговори
ЦЕКО преди 12 години
Влакът ,обслужващ Париж-Барселона ,взема разстоянието от 1000 км,за 2,5 часа ! Къде в тази схема е БДЖ се пита в задачата ?
117
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Когато не сте наясно с нещата по-добре не говорете. От кога не сте се качвали на влак, че коментирате колко човека пътуват в него. Има линии по които винаги има правостоящи и доста хора предпочитат да пътуват с влак, а не с автобус. И повечето служители взимат доста под 1000лв.
116
4
 
7
 
! Отговори
Ърк преди 12 години
Така де, стачката водила до фалит - т.е. ако тръгнете да протестирате, вместо 2000 ще изгорите всички, случайно несъкратените да имат едно на ум, ако тръгнат да подкрепят освободените си колеги. Очевидно с политиката на разделяй и владей ще се прави тази реформа. А големите потърпевши ще бъдат отново най-обикновенните служители, които нямат вина нито кражбите, нито за некърното управление и сделки на БДЖ.
115
0
 
3
 
! Отговори
намръщен преди 12 години
Защото с тези лъжи за проценти и оправдания за световни кризи ми е писнало. Не съм млад и затова помня, как през 1985 един "другар" се оправдаваше за" 2часа светло и 2 часа тъмно""Ами другари, няма достатъчно валежи в последно време, няма вода в язовирите, какво да правим, но ще се вземат мерки"А, бе другарчо, ВЕЦ даваха 5-8% от производството на ток в България. Просто Горбачов дръпна шалтера, защото усети, че препродаваме ток. И като му дадохме чадт от печалбите, "язовирите се напълниха" :)))
114
4
 
9
 
! Отговори
чоко преди 12 години
Рязко съкращаване на поне 5000 човека трябва в БДЖ !
113
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
до 137-бе нищо не твърдя, ти от коя планета падаш-говорим за суаповата сделка от по-предишното управелние-замяна на дълг в долари, за дълг в евро, при което поради обезценка на долара България икнкасира колосални загуби. С други думи-при обезценен долар днес-е тъпо да плащаме дълг преобразуван в евро! Ето от тази сделка България губи
112
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Малееее! Щом тези са неефективни, дето все пак вкарват по някой лев, то какво да кажем за МВР, дето днеси и празник имат!? Или армията!? Да се разпуснат веднага:) Неефективни структури не искаме:)
111
1
 
4
 
! Отговори
намръщен преди 12 години
На края на моето "лирично отклонение" нещо, за което можех пряко щях да питам Дянков иМосковМисля, че по БиТиВи, защото по телефона Москов бе интервюиран и от БНТ сутринта, но някой го попита защо със синдикатите през март са заложени други дрокове и числаАми тогава се бил предвиждало друго/не сещам ръст или инфлация/, но сега, видите ли, заради световната криза процентът е с 1.2 по-нисък. АМИ КАТО НЕ СТЕ ТОЧНИ ВЪВ ФИНАНСОВИТЕ ИЗЧИСЛЕНИЯ, СЪКРАЩАВАЙТЕ ВЪВ ФИНАНСОВОТО МИНИСТЕРСТВО, НЕ В БДЖ
110
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Режете! Режи Бокоооо! Камък върху камък да не остане в тази държава след теб:) Това го можеш:)
109
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
133 - Значи твърдиш, че Дянков лъже като казва, че харчи от фискалният резерв! Тц, тц, тц! Вярвам ти:) Все пак ГЕРБ са си лъжци! за колко ли други неща лъжат тогава:)) Бог да ни е на помощ:))